CityCall ADSL - nieuwe ADSL player ???

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Hun voorstel op http://www.citycall.be/nl/ :

ADSL € 18.99 / maand incl.btw
Telefoon abonnement € 12.99 / maand incl.btw

Technische kernmeren ADSL:
Download: 3Mbps, Upload 384Kbps, Trafiek: 25GB, Webspace, E-mail adressen, Webmail, Antispam en Antivirus zijn inbegrepen.

Benieuwd of dit wat gaat worden? lijkt in elk geval interessant in mijn (onervaren) ogen...

Chupa :drool:
Laatst gewijzigd door Chupacabras 27 jul 2004, 17:50, in totaal 1 gewijzigd.
Lion
Pro Member
Pro Member

Amaai weer zo'n nieuwe provider
Elk telefonisch contact moet je als beller zelf betalen zelfs voor info
Service is ver te zoeken dan
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Goed gezien Lion :!:

Shrikt nieuwe klanten inderdaad af, niet echt professioneel van hun !
Laat staan voor support een betalende lijn maar gewoon voor info, geen goed idee :?

Ik heb in elk geval geen zin om €1.1155/min te betalen om informatie of verkoopspraatjes te horen te krijgen over hun producten...

Laat staan dat het aanbod aantrekkelijk lijkt...

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lion schreef:Elk telefonisch contact moet je als beller zelf betalen zelfs voor info Service is ver te zoeken dan

Je kan hen ook altijd een mailtje sturen.

Belangrijk is dat er wederom een nieuw initiatief start met 25 GB limiet aan een aantrekkelijke prijs. Als men het dan ook effectief kan waarmaken (en niet verknoeid zoals een andere ISP) zet dit druk op de bestaande providers.
bubbs
Pro Member
Pro Member

Ik denk toch dat ik, wanneer ik m'n tijd bij A2F heb uitgezeten (no pun 8) ), een abonnement neem bij een van de gevestigde waarden in het internetlandschap. Kan wel zijn dat ik dan moet bijbetalen voor volumepacks en geen server meer kan draaien, maar ben dan toch verzekerd van werkbare snelheden.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

halleluja ! Iemand zag zojuist het licht :wink:
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Ik had hen reeds een mailtje gestuurd en heb al bliksemsnel een antwoord gekregen, dat was toch heel positief, als ze dat kunnen volhouden...

Ook benieuwd of ze het gaan kunnen waarmaken...

canabeez
Plus Member
Plus Member

is dit de zoveelste Scarlet reseller ?
of gebruiken ze turboline, want op hun site
zie ik weinig info daarover.. (wss wel scarlet zeker,
gezien de upload-speed)

greetz
bubbs
Pro Member
Pro Member

Spock schreef:halleluja ! Iemand zag zojuist het licht :wink:

Helaas niet het licht aan het einde van de tunnel... :-( Zit nog 5 maanden vast aan m'n contract.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

canabeez schreef:is dit de zoveelste Scarlet reseller ?
of gebruiken ze turboline, want op hun site
zie ik weinig info daarover.. (wss wel scarlet zeker,
gezien de upload-speed)

greetz

Lijkt er op dat ze vertrouwen op EDPnet ...
Chupacabras
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

dienst zou vanaf october beschikbaar zijn...

onmiddelijk bestellen kan dus nog niet...

Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bubbs schreef:
Spock schreef:halleluja ! Iemand zag zojuist het licht :wink:

Helaas niet het licht aan het einde van de tunnel... :-( Zit nog 5 maanden vast aan m'n contract.

Contracten zijn ten allen tijde opzegbaar. Natuurlijk moet je wel een schadevergoeding betalen.

//me knipt het licht dan maar weer uit. *knip*bots*vloek*knipt t licht weer aan en loopt naar de deur.*knip*
eapresley2
Starter Plus
Starter Plus

wil wel even melden dat ik al een 2 tal jaar citycall gebruik voor mijn telefonie en sinds een jaar voor stroom en gsm.En voor die diensten leveren ze wel een enorm goede service allen aan de laagste prijzen
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

wel het ziet er zeer goed uit IMO. Je neemt een Discovery Line bij Belgacom (6,50€/mnd) en flanst er Citycall bovenop, not bad.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb eens naar die mensen gemailed met wat vragen. Ik moet zeggen, ze zijn niet echt veel van zeg.

Ik had zo een mail opgesteld met alledaagse dingen zoals datalimiet, hoeveel webspace, hoeveel mailboxen, hoe groot, wat bij smallband, welk ATM-netwerk (want er staat in samenwerking met edpnet, maar die gaan over BGC en scarlet), ...

Het enigste waar ik antwoord op kreeg is dat we de rekening aan hun zullen betalen ipv aan Belgacom. De rest zou later duidelijk worden als er meer specificaties waren. Mijn mail was langer dan hun antwoord :D
Tot zover deze uiteenzetting.

Cheers
Afbeelding
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Citycall die bieden zelfs een goedkoper elektriciteits en gas abbonnement aan onder de naam Citypower, wa gaan die nog aanbieden :?

[edit] 'k zie 't al gsm abbonnementen hebbe ze ook al :p
Tae
Premium Member
Premium Member

Zolang ze goede diensten aanbieden aan hun klanten zie ik niet in wat daar fout mee kan zijn :wink:

Hoe meer concurrentie hoe des te beter. Het best zou zijn dat er een paar multinationals naar hier komen die de markt helemaal wegblazen met internet zonder limieten dan zullen de anderen wel snel volgen. Nu de Nederlanders bijna alles in handen hebben hier in België mogen ze ook wel snel komen met internet aanbiedingen :)
PHO
Pro Member
Pro Member

Tae schreef:... Het best zou zijn dat er een paar multinationals naar hier komen die de markt helemaal wegblazen met internet zonder limieten dan zullen de anderen wel snel volgen. Nu de Nederlanders bijna alles in handen hebben hier in België mogen ze ook wel snel komen met internet aanbiedingen :)
Ze zitten hier al ! Duco Sickinge, big chief van Telenet ! En veel verbetering heb ik nog niet gezien !!!
iBob
Member
Member
Contacteer:

Ik heb zonet bezoek gehad van iemand van Citycall, het was dan nog iemand met een informatica background dus dat zat wel goed.

Een beetje meer details over wat hij gezegd heeft.

Tot voor kort deed citycall beroep op de diensten van EDPnet voor het aanbieden van internettoegang.
Hun nieuwe abonnement dat ze voorstellen maakt echter gebruik van Versatel voor de ADSL toegang.

Het abonnement kost € 49,99 inclusief BTW per maand waarin telefonie + "onbeperkt" surfen omvat zit.
Omdat ik zelf pas op realdsl overgestapt ben heb ik niet de technische details van het ADSL gebeuren, maar ik weet wel dat je een dynamisch ip adres krijgt en het "onbeperkte" beperkt is tot 25 GB per maand.

Wat telefonie betreft nemen zij het volledige telefoonabonnement over van Belgacom, dus geen abonnementsgeld meer te betalen aan Belgacom voor de lijn.
Wat ze dan doen is het plaatsen van een soort router op je analoge telefoonlijnen om alles om te zetten naar een digitaal signaal.
Hun telefonie loopt volledig over VOIP. Behoud van telefoonnummers is uiteraard mogelijk.

Vanaf 2006 gaan ze ook via dezelfde router/lijn digitale televisie aanbieden, de brave man sprak over een aanbod van zo'n 1000 kanalen waar dan een eigen keuze uit gemaakt kon worden. Al bij al lijkt dit me nog vrij onderhevig te worden aan veranderingen.

Gesprekken naar het buiteland waren ook vrij goedkoop, 4.5 cent per minuut voor EU landen (en ik dacht ook VS enz.)

Mijn vader's telefonie zit zelf al meer dan 3 jaar bij citycall (weliswaar niet via zo'n router maar enkel door het vast instellen van een carriercode bij Belgacom) en heeft nog nooit problemen ondervonden met zijn lijn.

Aangezien ze voor ADSL van het Versatel netwerk gebruik maken lijkt dit me ook interessant, en 25 GB is toch al beter dan de 10 GB van telenet/skynet.

Het probleem hier is dat ik met een ISDN centrale zit met daarop 5 MSN nummers en mijn ADSL noden nu pas vervuld worden door realdsl (vast ip, FUP, 512 kbps upstream) en de citycall aanbieding best maar op 2 telefoonnummers gebruikt wordt.

Nu ja, voor de particulieren of mensen met max 2 nummers volgens mij zeker het overwegen waard !
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”