HD zenders verplaatst

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Op mijn digicorder heb ik vastgesteld dat een aantal HD zenders verplaatst zijn en de plaats van de SD zenders ingenomen hebben.
Zo is National Geographic Channel HD die eerst op kanaal 51 stond nu verplaatst naar kanaal 16 waar voorheen de SD versie van die zender stond, hetzelfde met Discovery Channel HD van kanaal 52 naar kanaal 15 waar voorheen de SD versie opstond, ...enz.
Alleen BBC 1 HD blijft op kanaal 62 staan en op kanaal 120 staat nog altijd de SD versie van BBC 1, maar dat is normaal want op BBC 1 HD wordt enkel TV programma's in HD uitgezonden, wanneer een niet-HD programma wordt uitgezonden worden de uitzendingen op BBC 1 HD onderbroken en dient men op de SD kanaal van BBC 1 te zappen.
Naar kanalen 94-99 kan men niet meer zappen, daar stonden de SD versies van 2 BE, VIER, VIJF, Canvas, VTM en één, men dient naar kanalen 1-6 te zappen daar vindt men de HD versies van die zenders.
Waarschijnlijk heeft dat te maken wat er in september te gebeuren staat nl overschakeling naar MPEG-4 systeem waarbij de oude SD digiboxen/digicorders buiten werking worden gesteld.
Besluit: er worden wel nog SD kanalen doorgegeven, maar enkel als er geen HD versie beschikbaar is of waarvan de HD zender zijn uitzendingen onderbreekt wanneer een niet-HD wordt uigezonden zoals BBC 1, de overige SD kanalen hebben ze dus gesupprimeerd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het is niet correct dat BBC One HD enkel native HD programma's uitzendt, en voor de rest geen beeld toont.
Het enige moment dat ze zeggen dat je naar de gewone versie van BBC One moet overschakelen is, als ze het regionale nieuws bespreken.
Op satelliet zie je dat er eigenlijk een heel pak regionale versies van BBC One bestaan.
Vermits de BBC (nog) niet van elk van die locale versies een HD versie heeft, melden ze op dat moment dat je naar de SD versie moet overschakelen, omdat daar wel een locale versie van bestaat.

Dat ze zenders verplaatsen in de zenderlijst betekent nog niet dat die SD zenders ook al weg zijn, het is toch ook logisch dat wie een HD toestel heeft, naar de HD variant geleid wordt, die toch een beter beeld heeft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

apestaart schreef:Op mijn digicorder heb ik vastgesteld dat een aantal HD zenders verplaatst zijn en de plaats van de SD zenders ingenomen hebben.
Zo is National Geographic Channel HD die eerst op kanaal 51 stond nu verplaatst naar kanaal 16 waar voorheen de SD versie van die zender stond, hetzelfde met Discovery Channel HD van kanaal 52 naar kanaal 15 waar voorheen de SD versie opstond, ...enz.
Alleen BBC 1 HD blijft op kanaal 62 staan en op kanaal 120 staat nog altijd de SD versie van BBC 1, maar dat is normaal want op BBC 1 HD wordt enkel TV programma's in HD uitgezonden, wanneer een niet-HD programma wordt uitgezonden worden de uitzendingen op BBC 1 HD onderbroken en dient men op de SD kanaal van BBC 1 te zappen.
Naar kanalen 94-99 kan men niet meer zappen, daar stonden de SD versies van 2 BE, VIER, VIJF, Canvas, VTM en één, men dient naar kanalen 1-6 te zappen daar vindt men de HD versies van die zenders.
Waarschijnlijk heeft dat te maken wat er in september te gebeuren staat nl overschakeling naar MPEG-4 systeem waarbij de oude SD digiboxen/digicorders buiten werking worden gesteld.
Besluit: er worden wel nog SD kanalen doorgegeven, maar enkel als er geen HD versie beschikbaar is of waarvan de HD zender zijn uitzendingen onderbreekt wanneer een niet-HD wordt uigezonden zoals BBC 1, de overige SD kanalen hebben ze dus gesupprimeerd.

heb dat gisteren ook opgemerkt,
iemand met meer uitleg hierover?
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

dit is wss omdat telenet in september stopt met de SD ondersteuning ... wss doen ze dit om plaats te maken op de kabel om hogere i-net snelheden te geven

Ik heb gewoon via digicorder instellingen = standaardnummeringen hertoegepast, dan zaten ze weer goed (in hd) sd zijn ze allemaal weg
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member

gisteren had ik op één HD zender, zender 15 discvovery HD, wel beeld maar geen geluid.
En nog steeds, nu
Dettie
Premium Member
Premium Member

mss eens je digicorder herstarten? dit kan je doen via menu allerlei, instellingen , digicorder,systeeminstellingen , herstarten

anders eens bellen naar telenet, zij kunnen testen doen op afstand ...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb iets eigenaardigs voor: ik heb nu 2 digicorders, op digicorder 1 is Eurosport HD verplaatst naar kanaal 210 waar voorheen de SD versie van Eurosport stond en naar kanaal 65 kan ik niet meer zappen maar op digicorder 2 staat Eurosport HD nog op zijn oude kanaal 65 terwijl er naar kanaal 210 niet meer gezapt kan worden.
Ik dacht dat op alle digicorders dezelfde kanaal nummers worden gehanteerd en neen, ik heb de volgorde van de kanaal nummers niet gewijzigd, die laat ik altijd zoals ze zijn.
Dettie
Premium Member
Premium Member

gewoon op beiden standaartnummering toepassen en ze zouden gelijk moeten zijn ... (eurosport was ook weg)
nu zit de hd terug op 210 ipv de SD variant
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb nu die standaard nummering toegepast en het klopt met wat je zegt, nu staat Eurosport HD op kanaal 210 en kan nu niet meer naar kanaal 65 gezapt worden.
Bedankt voor de tip. :-)
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member

caravia_asterix schreef:gisteren had ik op één HD zender, zender 15 discvovery HD, wel beeld maar geen geluid.
En nog steeds, nu
herstart was niet de oplossing
telenet klantendienst wel,
nu beeld en klank op discovery HD
(op de digibox boven had ik wel klank), het probleem lag bij de digicorder
Dettie
Premium Member
Premium Member

blij te horen dat het opgelost is cavaria_asterix.

Zo zie je dat het geen kwaad kan om eens te bellen, heb je iets specifiek moeten doen? mss hebben andere mensen ook hetzelfde probleem.

grtz
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member

in de geluidinstellingen, maar dat stond al af, nadien de stekker er 15 seconden uit, en laten herstarten
ging nog niet,
technieker heeft dan nog even bezig geweest vanop afstand en plots was er wel geluid.
maar wat nu juist het probleem was, geen idee.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”