Fritzbox-melding "changes not supported by manufacturer"
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Na het openen en sluiten van een telnetsessie van mijn Fritzbox met een telefoon, zonder instellingen te wijzigen, staat op de overzichtpagina van mijn modem de melding "changes not supported by manufacturer: Additional Information", daar waar vroeger de firmware versie stond. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer kan verwijderen, liefst op een eenvoudige manier?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Absoluut niet!
De melding blijft staan, als je ooit éénmaal een Telnet sessie hebt geopend op een FritzBox.
Deze verdwijnt zelfs niet bij het installeren van een Firmware update!
Er zijn 2 manieren op de melding te laten verdwijnen:
Je verliest wel de garantie en het recht op support. Bij het minste probleem, waarvoor je de AVM helpdesk nodig hebt, zullen ze jou verplichten om een Firmware recovery uit te voeren, voor ze je verder helpen met jouw probleem.
De melding blijft staan, als je ooit éénmaal een Telnet sessie hebt geopend op een FritzBox.
Deze verdwijnt zelfs niet bij het installeren van een Firmware update!
Er zijn 2 manieren op de melding te laten verdwijnen:
- 1) de officiële manier is een volledige Firmware recovery
2) met Rukerneltool: dit programma heeft een aantal "Tools" aan boord, een ervan is om de melding weg te nemen.
Je verliest wel de garantie en het recht op support. Bij het minste probleem, waarvoor je de AVM helpdesk nodig hebt, zullen ze jou verplichten om een Firmware recovery uit te voeren, voor ze je verder helpen met jouw probleem.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen, een factory reset zet gewoon je instellingen terug op de voorgeprogrammeerde fabrieksinstellingen.
Voor een firmware recovery moet je een recovery image downloaden (exe) en de instructies volgen.
Voor een firmware recovery moet je een recovery image downloaden (exe) en de instructies volgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
De oplossing om met Rukerneltool deze melding te verwijderen vind ik wel interessant. Bestaat er een how-to om dit te doen?philippe_d schreef:Absoluut niet!
De melding blijft staan, als je ooit éénmaal een Telnet sessie hebt geopend op een FritzBox.
Deze verdwijnt zelfs niet bij het installeren van een Firmware update!
Er zijn 2 manieren op de melding te laten verdwijnen:Deze melding kan je ook laten staan, die heeft geen enkele invloed op de goede werking van jouw FritzBox.
- 1) de officiële manier is een volledige Firmware recovery
2) met Rukerneltool: dit programma heeft een aantal "Tools" aan boord, een ervan is om de melding weg te nemen.
Je verliest wel de garantie en het recht op support. Bij het minste probleem, waarvoor je de AVM helpdesk nodig hebt, zullen ze jou verplichten om een Firmware recovery uit te voeren, voor ze je verder helpen met jouw probleem.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
'De oplossing om met Rukerneltool deze melding te verwijderen vind ik wel interessant. Bestaat er een how-to om dit te doen??'
Of een aanwijzing waar in het programma dit kan gedaan worden. Ik heb er eens doorgebladerd en zou niet graag de modem om zeep helpen
Of een aanwijzing waar in het programma dit kan gedaan worden. Ik heb er eens doorgebladerd en zou niet graag de modem om zeep helpen
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In deze post staat wat uitleg over het gebruik van Rukerneltool.
Let wel, dit is een oude topic, en de recente versie van Rukt is nu V0.6.3.10
De tool om de homepage melding weg te nemen vind je onder Tools > Warnhinweis entfernen
Het is veilig om deze tool te gebruiken.
Na een succesvolle verwijdering volgt de boodschap: "Die Warnung auf der Startseite konnte entfernt werden"
Een reboot is normaal niet nodig.
Let wel, dit is een oude topic, en de recente versie van Rukt is nu V0.6.3.10
De tool om de homepage melding weg te nemen vind je onder Tools > Warnhinweis entfernen
Het is veilig om deze tool te gebruiken.
Na een succesvolle verwijdering volgt de boodschap: "Die Warnung auf der Startseite konnte entfernt werden"
Een reboot is normaal niet nodig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Is er een alternatieve pagina voor de Rukerneltool ?
Error...
Eventuell Seite, Datei oder Verzeichnis nicht gefunden
Möglicherweise wurde sie versehentlich entfernt.
Wenden Sie sich bitte an den Webseitenbetreiber.
Sie werden in 10 Sekunden zur Startseite weitergeleitet...
page, file or directory not found
Perhaps it was removed accidentally.
Please contact the webmaster.
You will be redirected to the start page in 10 seconds...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij mij werkt http://rukerneltool.rainerullrich.de/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.