volgende probleem doet zich voor
aan de router zijn 3 devices via utp kabel verbonden en hebben een ip adres in de range 192.168.1.xx(x)
2 devices zijn computers, het andere device is een synology nas waarop een gedeelde map als nfs share staat
met het ene device (een imac) lukt het zonder problemen om via de finder (verbind met server) naar deze share te gaan met deze lijn "nfs://192.168.1.85/volume1/video/"
het andere device is een naar xbmc omgevormde macmini (openelec). In de sources.xml wordt ook naar het pad nfs... verwezen, doch hier hangt het systeem dan voor een paar minuten (uiteindelijk gebeurt er niets)
een video bron toevoegen onder het xbmc menu (waar je kan kiezen kiezen nfs protocol, smb protocol enz) gebeurt het ook dat éénmaal geklikt op nfs bron dat het systeem lijkt te hangen
de plroblemen zijn ontstaan bij het omwisselen van de oude naar nieuwe router en wijziging van de ipadres van de nfs share
in welke bestanden onder openelec kan ik nog gaan zoeken ?
geraak met xbmc niet aan mijn nfs shares
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Kijk eens naar de "secure" "insecure" setting van de share.
Voor sommige moet dit op secure, voor anderen op insecure!
Voor sommige moet dit op secure, voor anderen op insecure!
Insecure Locks - Some NFS clients do not send credentials with lock requests, and therefore work incorrectly with Secure Locks, in which case you can only lock world-readable files. If you have such clients, either replace them with better ones, or use the Insecure Locks option.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Maar de hardware (nas en macmini) zijn dezelfde gebleven. En waarom geraakt de imac nog wel op de share, want als deze slecht zou geconfigureerd zijn dan zou de imac er toch ook niet op geraken of zie ik,dat verkeerd.
- Heronic
- Elite Poster
Dit heeft niets met hardware maar alles met software te maken. Openelec kan standaard bv de "secure" instelling gebruiken en ubuntu standaard net de "insecure".
Secure/insecure is te togglen met de "Allow connections from non-privileged ports (ports higher than 1024)" checkbox op je synology bij de share instellingen.
bron poort (uitgaande van client) < 1024 = secure
bron poort (uitgaande van client) > 1024 = insecure
Toggle dit eerst eens dan weet je tenminste al of dit het probleem is of niet. De symptomen hebben er allesinds weg van.
Secure/insecure is te togglen met de "Allow connections from non-privileged ports (ports higher than 1024)" checkbox op je synology bij de share instellingen.
bron poort (uitgaande van client) < 1024 = secure
bron poort (uitgaande van client) > 1024 = insecure
Toggle dit eerst eens dan weet je tenminste al of dit het probleem is of niet. De symptomen hebben er allesinds weg van.
-
- Elite Poster
heb op de grafische interface van de synology zitten zoeken maar vind helaas geen settings terug voor deze
moet dit via een ssh login opgezocht worden?
alsik nu eens wist of het aan een openelec, xbmc of synology instelling lag
moet dit via een ssh login opgezocht worden?
alsik nu eens wist of het aan een openelec, xbmc of synology instelling lag
- Heronic
- Elite Poster
Google eens naar uw synology model en bekijk de nfs handleiding en/of zoek secure/insecure.
Dit zou je al op weg moeten helpen :
https://www.google.be/search?q=synology ... -ga7iIG4Bw
Dit zou je al op weg moeten helpen :
https://www.google.be/search?q=synology ... -ga7iIG4Bw
-
- Elite Poster
wil dit nog meegeven, een error die zich blijft voordoen in de xbmc log file
17:35:06 T:2854996800 WARNING: Process directory 'nfs://10.0.0.108/volume1/video/Films/' does not exist - skipping scan. Dit IP adres is dus het oud maar in de sources.xml file wordt naar dit IP adres niet meer verwezen en staat het nieuwe ip adres er in, maar toch blijft hij dit adres geven. kan het zijn dat dit oud ipadres nog voorkomt in andere files?
17:35:06 T:2854996800 WARNING: Process directory 'nfs://10.0.0.108/volume1/video/Films/' does not exist - skipping scan. Dit IP adres is dus het oud maar in de sources.xml file wordt naar dit IP adres niet meer verwezen en staat het nieuwe ip adres er in, maar toch blijft hij dit adres geven. kan het zijn dat dit oud ipadres nog voorkomt in andere files?
- Heronic
- Elite Poster
advancedsettings.xml
Ik neem aan dat je die "source" al volledig weggewerkt hebt via de gui ook?
Ik neem aan dat je die "source" al volledig weggewerkt hebt via de gui ook?
-
- Elite Poster
Geraak er niet meer aan uit. Ik heb via instellingen/video/bibliotheek een export gedaan zodat ik een xml bestand kreeg, dit heb ik doorzocht op oud ipadressen en vervangen door het andere ipadre en daarna deze xml teruggezet maar bij het willen importren van de bibliotheek krijg ik deze xml niet te zien.
Hoe zorg ik er voor dat ALLES weg wordt gedaan dat in xbmc eit van mijn mediabestanden zodat ik vanaf nul kan herbeginnen en er dus geen enkel spoor meer overblijft. Ik zal dan achteraf terug mijn bekeken zaken wel één voor één terug moeten als bekeken zetten maar beter dit dan nu naar niets meer kunnen kijken
Hoe zorg ik er voor dat ALLES weg wordt gedaan dat in xbmc eit van mijn mediabestanden zodat ik vanaf nul kan herbeginnen en er dus geen enkel spoor meer overblijft. Ik zal dan achteraf terug mijn bekeken zaken wel één voor één terug moeten als bekeken zetten maar beter dit dan nu naar niets meer kunnen kijken
- Heronic
- Elite Poster
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=171407 ?
en/of
Iets in de trant van :
en/of
Iets in de trant van :
rm /home/$USER/.xbmc/userdata/Database/MyVideos*.db