Sinds recent bouncen alle mails naar hotmail met de leuke boodschap:
<[email protected]>: host mx2.hotmail.com[65.55.37.120] said: 550 SC-001
(COL004-MC4F11) Unfortunately, messages from MIJN_SERVER_IP weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list. You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)
Geen idee waaraan we dat verdiend hebben, volgens een check bij de meeste blacklists staan we er nergens op.
En het is maanden geleden dat ik nog eens een nieuwsbrief heb verstuurd vanaf mijn zaak, ik stuur naar volgende mensen een mail max 2x per maand, typisch 1x per maand:
- alle email adressen van registered users op onze joomla site
- alle mensen die ooit mailden voor productinfo & klanten
Deze lijst komt uit een eigen scriptje wat een subfolder in een imap mailbox parsed, en de lijst van registered users.
Het unsubscribe systeem is manueek, ik voeg mensen gewoon toe aan een exclude lijst die mijn script dan weglaat.
De hele waslijst copy/past ik in het BCC veld van thunderbird, en ik verstuur alle mail via mijn eigen MX server (door een SSH tunnel).
Ik heb net een ellendig lange form hierrond ingevuld, geen idee of ze nu gaan deblocken ...
https://support.live.com/eform.aspx?pro ... ct=eformts
Is blijkbaar een gekend probleem.
http://www.rackaid.com/blog/hotmail-blacklist-removal/
Het irritante is dat ik geen klantvragen meer kan beantwoorden.
Blacklisted door hotmail
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
-
- Elite Poster
Na 30 minuten:
Our investigation has determined that the above IP(s) qualify for conditional mitigation. These IP(s) have been unblocked, but may be subject to low daily email limits until they have established a good reputation.
Our investigation has determined that the above IP(s) qualify for conditional mitigation. These IP(s) have been unblocked, but may be subject to low daily email limits until they have established a good reputation.
-
- Elite Poster
Wat een moeite toch, om naar klanten die zich registreren en/of klant zijn, nieuwsbrieven te kunnen sturen ....
-
- Elite Poster
Het zou dus goed kunnen dat mensen niet de moeite doen zich te unsubscriben, maar de SPAM knop aan de clicken, zodat onze reputatie bij hotmail omlaag gaat.
Lees net iets in die aard hier:
http://www.exacttarget.com/blog/what-is ... mail-jmrp/
Lees net iets in die aard hier:
http://www.exacttarget.com/blog/what-is ... mail-jmrp/
-
- Elite Poster
anderzijds, als ik die via de uitgaande mailserver van telenet stuur als tn klant, dan kunnen ze op hun kop staan
desnoods knip ik mijn lijst in twee, alle live en hotmail addressen via de uitgaande telenet mailserver
en al de rest via mijn eigen mail relay
zou me verwonderen dat ze telenet gaan blocken ....
en telenet doet toch bijna niks tegen spammers (ondanks het feit dat we niet spammen, het zijn users van onze website en mensen die bij ons info gevraagd hebben of klant zijn en die al maanden zoniet jaren in die lijst zitten), heb zelf al maanden last van spam van bm motors (aankoop van uw wagen), en daar hebben ze ondanks tientallen mails naar telenet abuse en de belofte er iets aan te doen, nooit iets concreets tegen gedaan ... en daar ben ik niet eens klant
desnoods knip ik mijn lijst in twee, alle live en hotmail addressen via de uitgaande telenet mailserver
en al de rest via mijn eigen mail relay
zou me verwonderen dat ze telenet gaan blocken ....
en telenet doet toch bijna niks tegen spammers (ondanks het feit dat we niet spammen, het zijn users van onze website en mensen die bij ons info gevraagd hebben of klant zijn en die al maanden zoniet jaren in die lijst zitten), heb zelf al maanden last van spam van bm motors (aankoop van uw wagen), en daar hebben ze ondanks tientallen mails naar telenet abuse en de belofte er iets aan te doen, nooit iets concreets tegen gedaan ... en daar ben ik niet eens klant
-
- Elite Poster
yep, al jaren ....
SPF record lookup and validation for: klinktbeter.be
SPF records are published in DNS as TXT records.
The TXT records found for your domain are:
v=spf1 ip4:109.68.161.10 ip4:109.68.161.12 ip4:195.130.137.75 a:juliette.telenet-ops.be a mx -all
Checking to see if there is a valid SPF record.
Found v=spf1 record for klinktbeter.be:
v=spf1 ip4:109.68.161.10 ip4:109.68.161.12 ip4:195.130.137.75 a:juliette.telenet-ops.be a mx -all
evaluating...
SPF record passed validation test with pySPF (Python SPF library)!
SPF record lookup and validation for: klinktbeter.be
SPF records are published in DNS as TXT records.
The TXT records found for your domain are:
Checking to see if there is a valid SPF record.
Found v=spf1 record for klinktbeter.be:
evaluating...
SPF record passed validation test with pySPF (Python SPF library)!