Een lokale Wake On LAN binnen mijn thuisnetwerk gaat vanzelf, maar wie weet hoe een 'Wake from internet' = een computer in mijn thuisnetwerk wekken vanaf het internet kan gebeuren? Ik probeer dit met mijn nieuwe Bbox3 maar
- blijkbaar wil die geen port forwarding van het 'Magic WOL Packet' naar het interne broadcasting adres (bv 192.168.1.255) uitvoeren?
- Evenmin als ik het subnetmasker verander (bv 255.255.255.128 om te forwarden/broadcasten naar 192.168.1.127).
- Port forwarden naar het (vast ingestelde) IP adres van de computer die ik wil wekken gaat ook al niet – er gebeurt dan gewoon een ARP request van dat IP-adres – zonder reactie natuurlijk want die computer slaapt.
- Een Apple Time Capsule met een aparte PPPoE sessie aangesloten op de Bbox3 doet het al evenmin: die lijkt precies hetzelfde (= niet) te reageren als de Bbox3?
Bij wie werkt dit wél (op een BBOX3) en hoe?
hoe Wake (On LAN) from Internet via BBOX3 ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Naar mijn weten gaat het niet mogelijk zijn om uw magic packet te forwarden vanaf het internet.
Ik doe het door remote in te logggen op mijn router en mijn router een WOL te laten versturen op mijn intern netwerk.
Ik weet wel niet of het mogelijk is om op een veilige manier remote in te loggen op de BBOX3 en of deze het WOL commando kent.
Ik doe het door remote in te logggen op mijn router en mijn router een WOL te laten versturen op mijn intern netwerk.
Ik weet wel niet of het mogelijk is om op een veilige manier remote in te loggen op de BBOX3 en of deze het WOL commando kent.