Van HSDPA naar DC-HSPA via software update?

Plaats reactie
hendrake
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb een beetje een retro vraag...

Mijn Samsung Galaxy Tab 8.9 (GT P7300) - een oud toestel uit 2011 maar op een aantal punten nog altijd beter dan veel van wat vandaag in de winkel ligt - had een mobiel internet probleem waardoor ik weer wat studiewerk had. De tablet heeft in zijn specificaties HSDPA als snelste verbinding staan. Via een app die informatie geeft over de gsm of wifi verbinding zie ik dc hspa aangegeven. Dat kan dus niet volgens de specificaties. Het ding heeft wel een update gekregen naar ICS.

Zou het kunnen dat:
1. Samsung er toch DC HSPA heeft in gestoken en dat is vergeten te vermelden?
2. De app zich vergist en ten onrechte dc aangeeft?
3. Door een softwareupdate dc mogelijk wordt gemaakt?

Dank reeds
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...3. Door een softwareupdate dc mogelijk wordt gemaakt?...

ik heb inderdaad ooit een vodaphone dongle door een softwareupdate kunnen verbeteren (van 3,6 naar 7,2 Mbps)! Dus waarom niet van 21 naar 42 Mbps? :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Het is alleen mogelijk mits de baseband/modem in jouw tablet dat ook aankan, ik vind niet direct watvoor modem er in een GT P7300 zit, maar ik ben vrij zeker van dat die geen DC-HSPA doen. Meer dan HSPA+ (21,6Mbps) moet je niet verwachten.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Dank heren voor de reacties. Dat de snelheid op 3g nooit boven de 11 mbps uit komt is natuurlijk een teken aan de wand. 21mbps is snel genoeg - als we dat echt zouden krijgen...

(Ik was er snel bij om 4g te gebruiken en ben daar zeer tevreden van, maar moet toch vaststellen dat een degelijke H+ voor veel toepassingen eigenlijk volstaat)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

hendrake schreef:Dank heren voor de reacties. Dat de snelheid op 3g nooit boven de 11 mbps uit komt is natuurlijk een teken aan de wand. 21mbps is snel genoeg - als we dat echt zouden krijgen...

(Ik was er snel bij om 4g te gebruiken en ben daar zeer tevreden van, maar moet toch vaststellen dat een degelijke H+ voor veel toepassingen eigenlijk volstaat)
Ik ben met mijn Galaxy Nexus (HSPA+, 21.6Mbps) nooit boven de 16Mbps uitgekomen, en dat was relatief dicht bij een mast, line-of-sight en om 6u 's ochtends (in een niet echt druk gebied) veel meer dan dat is echt niet haalbaar en 11Mbps is al mooi voor HSPA+. Het verschil met DC-HSPA is quasi niet voelbaar in dagelijkse applicaties (met een speedtest natuurlijk wel) Met LTE/4G daarentegen merk je vrij snel dat niet alleen de snelheid hoger is, maar dat de ping ook een stuk lager is, en dat laatste voel je als je een pagina laadt, twitter feed refreshed,....
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”