Belgacom decoder v5: CEC

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
maybeme
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is er een mogelijkheid om de CEC functionaliteit van de Belgacom decoder (v5) te configureren? Ik heb momenteel volgend probleem:

Wanneer ik de Belgacom decoder niet aansluit, werkt CEC: Wanneer ik mijn Philips TV aanzet, wordt ook automatisch de receiver opgestart. Daarbij wordt automatisch het geluid van de TV zelf uitgeschakeld en wanneer ik het volume wijzig van de TV, wordt dit doorgezonden naar de receiver zodat het volume van de receiver wijzigt. Dit werkt perfect.

Maar zodra ik de Belgacom decoder aansluit, stopt dit met werken: De receiver start wel op, maar blijkbaar loopt er iets fout bij de communicatie, want de TV boxen worden niet uitgeschakeld, en wanneer ik het volume wijzig, wijzigt enkel het volume van de interne boxen van de TV. En wanneer ik de TV uitschakel, schakelt hij niet automatisch de receiver uit.

Nu vermoed ik dat de decoder probeert mee te doen aan het CEC verhaal, maar dat 1 van de implementaties niet helemaal correct is (ofwel van Onkyo, ofwel van Philips ofwel van Cisco), waardoor de communicatie in de soep loopt. Ik zou dus graag CEC uitschakelen. Heeft de Belgacom decoder eigenlijk wel CEC ondersteuning?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”