bhaalu voor linux

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Goed nieuws voor de linux gebruikers.

Vandaag brengen we een eerste beta versie van bhaalu voor linux uit. Voorlopig enkel voor Intel/AMD 64-bit ubuntu 12.04 en later. Er is echter geen enkele reden waarom het niet onder andere distributies zou kunnen werken, mits enige repackaging. Een 32-bit versie volgt later, indien er voldoende vraag naar is.

De werking is volledig analoog aan de pc applicaties voor Windows en Mac OSX.
Gelieve problemen te rapporteren op [email protected]

De software is hier te downloaden.

Installatie op Ubuntu 12.04, 12.10, 13.04 en 13.10
Bestand openen vanuit de browser en installeren met ubuntu software center, of downloaden en installeren met:

Code: Selecteer alles

sudo dpkg -i bhaalu-be.deb
Installatie op ubuntu 14.04

Iets complexer op dit moment, er zijn een aantal packages uit oudere ubuntu versies nodig.

Code: Selecteer alles

mkdir /tmp/bhaalu
cd /tmp/bhaalu
wget http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/u/udev/libudev0_175-0ubuntu9_amd64.deb
wget https://launchpad.net/~ubuntu-security/+archive/ubuntu/ppa/+build/6086934/+files/libavutil51_0.8.12-0ubuntu0.13.10.1_amd64.deb
wget https://launchpad.net/~ubuntu-security/+archive/ubuntu/ppa/+build/6086934/+files/libavcodec53_0.8.12-0ubuntu0.13.10.1_amd64.deb
wget https://launchpad.net/~ubuntu-security/+archive/ubuntu/ppa/+build/6086934/+files/libavformat53_0.8.12-0ubuntu0.13.10.1_amd64.deb
sudo dpkg -i *deb
cd -
rm -rf /tmp/bhaalu
Daarna kan bhaalu-be.deb geinstalleerd worden. (sudo dpkg -i bhaalu-be.deb of via software center)

Feedback met betrekking tot deze beta ontvangen we graag op een speciaal email adres: [email protected]

Veel plezier.
Laatst gewijzigd door bhaalu op 26 aug 2014, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Hier kan je toch alleen maar respect voor hebben zeg :)

Ik begin het al jammer te vinden dat ik nog geen Bhaalu klant ben.
Van zodra ook HD mogelijk wordt neem ik deze dienst erbij!

PS: Komt er ook een PPA repository zodat updaten eenvoudiger zal zijn?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Knap!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

had ik begin van het jaar gevraagd, blijkbaar luisteren ze toch naar de klanten, een 32 bit versie zou idd interessant zijn voor diegene die XP vervangen hebben door Linux Mint
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ik heb XP vervangen door mint 17 mate 64-bit. Zal een keer proberen met bhaalu nu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

op de meeste oude trage computers zal er enkel maar een 32bit versie kunnen op draaien vrees ik...maar ga het de komende dagen zeker ook proberen :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

natuurlijk heb je gelijk, mijn XP computer werd vervangen door een fujitsu/siemens dualcore 64-bit machine...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kan je hiermee zelf een bhaalu box maken? Of is dat dan weer te veel van het goede?

De aanschaf van de box is voor mij een afknapper omdat ik :
1. Niet zit te wachten op een extra bakje.
2. Dat extra bakje wel duur is voor wat het uiteindelijk "maar" is.
3. De onzekerheid van het voortbestaan van bhaalu mij weerhoud om erin te investeren.

In 1 klap zouden heel wat bezwaren wegvallen en dan registreer ik mij met plezier vandaag nog!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

natuurlijk kan dat! Een PC met internettoegang, en verbonden middels VGA of DVI-D met uw TV wordt dan toch een soort "bhaalu box" :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Jaja mobiel zonder HD = :nono:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dat is voor mij voldoende, voor het echte werk heb ik mijn satelliet-ontvangers (want zij verbruiken helemaal geen betaal-data) :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ heronic...als MV klant of toekomstige klant kan je je gratis een account aanmaken bij MV en doorklikken voor een gratis account op Bhaalu..
Dan gewoon Bhaalu installeren op je pc of laptop of ipad2/3/4 of iphone, je kan enkel minder lang terug kijken dan met de box maar werkt even goed :)

Ik heb een Bhaalubox gekocht, maar voor de mensen die het zaakje niet helemaal vertrouwen kan je opteren om een voorschot van 125 euro dacht ik te betalen en dan maandelijks gedurende 1 jaar het saldo, zonder meerkost, faire deal vond ik, vandaar dat ik mee op de Bhaalu kar gesprongen ben en nog nooit problemen mee gehad. Ik heb een 60 inch tv en moet zeggen dat de kwaliteit van de meeste zenders erg goed meevalt !
Zou natuurlijk ook liever HD hebben maar denk dat men nu de rechtzaak nog een beetje afwacht....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

vraag me af, of je bij bhaalu voor linux wel een echte fullscreen krijgt, of eentje gelijk bij windows?
de koe zegt boe
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Hallo,

De bhaalu versie op linux heeft fullscreen via F11. De volgende versie van Mac en Windows zullen deze functie ook hebben.

Je kan inderdaad zelf een soort bhaalu box maken met deze linux versie. De beeldkwaliteit op de box, bij goede internetverbinding, is echter scherper wegens hogere streaming bitrate wat op groot scherm een merkbaar verschil maakt. En zoals hier al aangehaald kan je met de box langer je opnames bewaren.

Een apt repository werd in overweging genomen, maar zullen we waarschijnlijk niet gebruiken omdat bhaalu een uniform upgrade mechanisme op alle PC platformen wil behouden (Windows, OSX, linux)
Vermoedelijk maken we voor de volgende release terug debian packages maar dan zonder externe package dependencies en .tar.gz voor de niet debian distributies. Een linux 32 bit versie volgt later.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kan iemand me uitleggen hoe je dit installeert op linux mint ?

edit :

met

mkdir /tmp/bhaalu
cd /tmp/bhaalu
wget http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/ ... _amd64.deb
wget http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/ ... _amd64.deb
wget http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/ ... _amd64.deb
wget http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/ ... _amd64.deb
sudo dpkg -i *deb
cd -
rm -rf /tmp/bhaalu

lukt het om het te installeren, maar wanneer ik dan op "tv kijken" druk gebeurd er niks.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Heb al lang linux niet meer gebruikt maar moet dit nog steeds via de commandline? Bestaat er bij Mint geen gebruiksvriendelijke manier?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Welke versie van Linux Mint ?
Mint is gebaseerd op Ubuntu maar je zou moeten uitzoeken welke versie van ubuntu "eronder" zit. Bhaalu test voorlopig enkel Ubuntu.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

iceke schreef:lukt het om het te installeren, maar wanneer ik dan op "tv kijken" druk gebeurd er niks.
Idem hier, Linux Mint 17(gebaseerd op Ubuntu 14.04) - Mate Desktop

Ik vraag me trouwens af waarom Bhaalu zoveel moeite doet om aparte applicaties te releasen. In een webbrowser met VLC Web Plugin zou het toch ook moeten werken?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Yup, hier ook Linux mint 17.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Integreren in xbmc(buntu) lijkt me leuk.

In elk geval ik ga dat toch eens testen van't verlof.
Dit weekend prefereer ik platte rust. Het wk is wat te veel van het goede aan het worden, straks word ik nog alcoholicus!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

in tegenstelling tot de beta van bhaalu (libavcodec53), maakt mint 17 gebruik van libavcodec54! Ik verkies daarom te wachten op de volgende release van bhaalu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
labsin
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2014, 20:34

Goed nieuws!!

Maar ik krijg geen tv. Als ik op de "TV KIJKEN" tab klik gebeurt er niets.
Alle andere tabbladen werken.
Ik zit op Ubuntu 14.10 dev branch en heb de verouderde libs geïnstalleerd.

De logs als ik ./bhaalu-bin vanaf de terminal uitvoer zeggen niets.

Raar dat het een webapp is. Waarom niet gewoon alles in HTML5 doen, in de browser.
Zelfs als Bhaalu DRM wil (wat ik eigenlijk wel betreur, TV Vlaanderen maakt het hun ook makkelijk door dit niet te doen) kan dat via EME. Zeker nu zowel Chrome als Firefox dit gaan ondersteunen.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Maar ik krijg geen tv. Als ik op de "TV KIJKEN" tab klik gebeurt er niets.
Alle andere tabbladen werken.
Ik zit op Ubuntu 14.10 dev branch en heb de verouderde libs geïnstalleerd.
Idem hier..
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

labsin schreef:Goed nieuws!!

Maar ik krijg geen tv. Als ik op de "TV KIJKEN" tab klik gebeurt er niets.
Alle andere tabbladen werken.
Ik zit op Ubuntu 14.10 dev branch en heb de verouderde libs geïnstalleerd.

De logs als ik ./bhaalu-bin vanaf de terminal uitvoer zeggen niets.

Raar dat het een webapp is. Waarom niet gewoon alles in HTML5 doen, in de browser.
Zelfs als Bhaalu DRM wil (wat ik eigenlijk wel betreur, TV Vlaanderen maakt het hun ook makkelijk door dit niet te doen) kan dat via EME. Zeker nu zowel Chrome als Firefox dit gaan ondersteunen.
Wijzig dan eens in het user /usr/share/bhaalu/bhaalu de laatste lijn van script van

Code: Selecteer alles

LD_LIBRARY_PATH="$dir/lib" ./bhaalu-bin &>/dev/null
in

Code: Selecteer alles

LD_LIBRARY_PATH="$dir/lib" ./bhaalu-bin 
En start bhaalu in een terminal:

Code: Selecteer alles

/usr/share/bhaalu/bhaalu
Zo kan je zien wat er fout gaat. Vermoedelijk gaat het om library of symbol dependency problemen op linux mint.
raf1 schreef: Ik vraag me trouwens af waarom Bhaalu zoveel moeite doet om aparte applicaties te releasen. In een webbrowser met VLC Web Plugin zou het toch ook moeten werken?
Intern maakt bhaalu voor PC inderdaad gebruik van nodewebkit en libVLC, maar zonder optimalisaties is de performantie en snelheid waarmee video streams opstarten niet geschikt voor de beoogde zapsnelheid en schaalbaarheid. De nodewebkit + libVLC methode is net een manier om een specifieke, geoptimaliseerde en geteste versie te kunnen ondersteunen, in plaats van alle mogelijke combinaties van linux distributies, web browsers en vlc versies.

Voor de volgende beta zullen we er echter alles aan doen om alle library dependencies mee te packagen, zodat we 1 build voor alle recente distributies kunnen maken.
Tuurbo
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 6 keer

Betekent dit dat er ook een versie voor (gejailbreakte) Apple TV 2 gemaakt kan worden?

Het werkt nu al met je mobiel/tablet via Airplay wel, maar zou het als addon (desnoods in XBMC) toch een stuk prettig werken vinden. De navigatie op m'n iPhone is niet helemaal m'n ding.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Installatie Ubuntu 13.10 64 bits.
Via het software centrum crashte bij het installeren, dus maar via de terminal gedaan.
Bon blijkbaar werd dan al een installatie gedetecteerd, maar werd eventjes overgedaan:

Code: Selecteer alles

(Database inlezen ... 268536 files and directories currently installed.)
Voorbereiden om bhaalu 1.0.27 te vervangen (door bhaalu-be.deb) ...
Uitpakken van vervangende bhaalu ...
Instellen van bhaalu (1.0.27) ...
Processing triggers for desktop-file-utils ...
Processing triggers for bamfdaemon ...
Rebuilding /usr/share/applications/bamf-2.index...
Processing triggers for gnome-menus ...
Processing triggers for mime-support ...
Processing triggers for libc-bin ...
Het was een verassing hoe vlot Bhaalu opstarte, nog wat kleine instellingen aangepast en een recente TN factuur geupload want het was de eerste maal dat ik het gebruik.
MAAR als ik op de TV Kijken tab ga staan zie ik een melding verschijnen: TV not supported
Als ik er op klik gebeurt niks...Wat zou er fout zijn ? Amd/Ati Gpu niet ondersteunt ?

Ok, na het lezen van de tip hogerop, na de wijziging van het bestandje /usr/share/bhaalu/bhaalu ,Bhaalu laten opstarten via de terminal en de meldingen doorgestuurd naar [email protected]. Ik zie niet onmiddellijk wat er mis zou zijn.
Ik ga de terminal output hier nog niet plaatsen, enkel als er vraag naar is.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

bhaalu schreef:Zo kan je zien wat er fout gaat. Vermoedelijk gaat het om library of symbol dependency problemen op linux mint.
Geen debug-output wanneer je op "TV KIJKEN" klikt, alleen een mouseover-tooltip met de tekst "TV not supported".
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

hier identieke situatie...
Benieuwd naar de oplossing.

Elrocco 8)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ik draai Ubuntu 12.04 LTS, maar blijkbaar is de versie van libgnutls28 niet hoog genoeg:

Code: Selecteer alles

bhaalu : Depends: libgnutls28 (>= 3.0.21-0) but 3.0.11-1ubuntu2 is to be installed
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb Bhaalu geïnstalleerd in Ubuntu 13.10 en daar is libgnutls28 versie 3.2.3-1ubuntu1.
Toch heb ik ook last van een mouseover "TV not supported"
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ik heb ondertussen libgnutls28 manueel geüpdatet naar een hogere versie, maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat; "TV not supported". De log maakt me niet veel wijzer, maar ik heb Bhaalu erover gemaild.
labsin
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2014, 20:34

bhaalu schreef: Wijzig dan eens in het user /usr/share/bhaalu/bhaalu de laatste lijn van script van

Code: Selecteer alles

LD_LIBRARY_PATH="$dir/lib" ./bhaalu-bin &>/dev/null
in

Code: Selecteer alles

LD_LIBRARY_PATH="$dir/lib" ./bhaalu-bin 
En start bhaalu in een terminal:

Code: Selecteer alles

/usr/share/bhaalu/bhaalu
Zo kan je zien wat er fout gaat. Vermoedelijk gaat het om library of symbol dependency problemen op linux mint.
Dit bedoelde ik met manueel starten. Het gaf wat output maar niets interessant. Geen errors. Zijn er flags voor verbose ofzo?
bhaalu schreef:
raf1 schreef: Ik vraag me trouwens af waarom Bhaalu zoveel moeite doet om aparte applicaties te releasen. In een webbrowser met VLC Web Plugin zou het toch ook moeten werken?
Intern maakt bhaalu voor PC inderdaad gebruik van nodewebkit en libVLC, maar zonder optimalisaties is de performantie en snelheid waarmee video streams opstarten niet geschikt voor de beoogde zapsnelheid en schaalbaarheid. De nodewebkit + libVLC methode is net een manier om een specifieke, geoptimaliseerde en geteste versie te kunnen ondersteunen, in plaats van alle mogelijke combinaties van linux distributies, web browsers en vlc versies.
Google TV, Netflix, .... Ze gaan allemaal voor HTML5 in de browser als vervanging voor flash, silverlight of een eogen app.
Maar deze port kwam zeer snel dus we gaan niet klagen.
bhaalu schreef:Voor de volgende beta zullen we er echter alles aan doen om alle library dependencies mee te packagen, zodat we 1 build voor alle recente distributies kunnen maken.
Spr

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Na contact met Jeroen van Bhaalu is het nu eindelijk werkend op Ubuntu 13.10
Na de eerste maal dat ik nu Bhaalu uitprobeer, werkt dat verrassend soepel. Moet nu eens op verkenning gaan in de interface.
Laptopje wordt er wel wat warm door, maar hij is ook niet meer van de jongste :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Zou dit ook kunnen werken op Crystalbuntu ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ lacer kan je hier dan nog eens vermelden wat je samen met Jeroen van bhaalu hebt aangepast, zo weten wij het ook :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ronron261
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb zojuist gekeken of Bhaalu (ubuntu 14.04) nu werkte.
Blijkbaar is ergens een update geweest want nu werkt het wel.

Nu nog eens zien of ik het kan laten samenwerken met MythTV, maar vrees er voor.

Groetjes
Ronald
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Probeer gelijk eens xbmc. Anders is het voor van't verlof.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

laroyj schreef:@ lacer kan je hier dan nog eens vermelden wat je samen met Jeroen van bhaalu hebt aangepast, zo weten wij het ook :)
Wel, Jeroen vroeg me enkele terminal outputs te mailen naar hem. Later kwam er een mailtje terug dat het opgelost was, ikzelf heb niks gedaan, maar er is iets gewijzigd bij Bhaalu zelf ?

De reactie van Jeroen gisteren:
Dit probleem zou normaal gesproken nu opgelost moeten zijn. Je moet niets herinstalleren.
Graag bevestiging of het nu werkt of niet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

jollito schreef:Zou dit ook kunnen werken op Crystalbuntu ?
Als de Ubuntu basis ervan van 12.04 tot en met 13.10 is zou ik het eens proberen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Het probleem met 'TV not supported' had als oorzaak een foute instelling voor linux op onze systemen. Dat is intussen opgelost.
We hebben intussen een redelijk aantal tevreden beta linux gebruikers. We plannen een volgende beta release die de .deb dependency problemen op zoveel mogelijk distributies zal oplossen. We kunnen daarvoor wel nog geen datum geven.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”