Hallo,
Ik heb sinds een klein jaar Belgacom internet en sindsdien kan ik eigenlijk helemaal niet meer online spelen op mijn Wii-U (mario kart bvb). Dit zou vermoedelijk te maken hebben met het NAT-type dat de B-box 3 mijn console toewijst.
Bij de meeste routers kan men dit naar het schijnt oplossen door DMZ & UPNP in te schakelen op het IP van mijn Wii-U, echter lijkt DMZ volgens mij helemaal niet te werken met de B-Box 3.
Ik heb als alternatief ook geprobeerd om wat ports te forwarden maar bij sommige ports krijg ik dan het probleem dat die niet geaccepteerd worden, en zelfs mijn voorheen ingestelde ports worden soms verwijderd.
Wat ik ook geprobeerd heb is om er een andere router aan te hangen en dan via deze verbinding te maken om hopelijk NAT-type 1 te krijgen. Maar helaas ook hiermee had ik geen geluk. Surfen, spelletjes downloaden lukt allemaal perfect via de Wii-U, het is slechts wanneer ik een spel wil spelen met anderen dat dit niet lukt.
Ik moet er bij zeggen dat de Wii-U alleen maar draadloos kan aangesloten worden, en niet beschikt over PPPOE.
Ik weet ook dat er een usb to ethernet adapter bestaat voor de Wii-U maar zolang ik niet zeker ben of dit mijn probleem wel zal oplossen zou ik daar liever nog geen geld aan uitgeven.
Ik vroeg me dus af of iemand hiermee ervaring heeft en/of mij gewoon uit deze situatie kan helpen.
Alvast bedankt
B-Box 3 Wii-U NAT probleem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
als je een tweede router achter je bbox3 hangt, dan moet je deze wel laten inloggen met een PPPOE sessie. (Anders krijg je tweemaal NAT achter elkaar) De Bbox3 wordt dan nog enkel gebruikt om het VDSL2-signaal op te vangen, maar de rest gaat naar buiten langs je eigen geplaatste router.
Deze kan je dan naar hartenlust instellen, waardoor je nat probleem ook zou moeten opgelost zijn.
Deze kan je dan naar hartenlust instellen, waardoor je nat probleem ook zou moeten opgelost zijn.