Sip configuratie Snom m9

Plaats reactie
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

hey allen,

Ben al een tijd aan het twijfelen om de vaste lijn weg te doen. Maar heb nu de knoop toch doorgehakt en ik zou voor VOIP kiezen. De lijn is alleen bedoeld voor inkomende oproepen (voor mijn ouders die geen gsm hebben enkel een vaste lijn) Uitgaande oproepen zou ik gewoon via gsm doen. Heb nu is zo'n test SIP account aangemaakt bij Weepee. Maar nu krijg ik mijn VOIP telefoon niet ingesteld. Het betreft een Snom M9r iemand die mij even op weg kan helpen.

Alvast bedankt voor de reactie(s)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Wat precies krijg je niet ingesteld?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

de gegevens die ik van Weepee heb gekregen nl SIP username, SIP wachtwoord en de SIP server. Heb al vanalles zitten proberen.

Heb in bijlage een screenshot ingevoegd van de instellingen hoe ze nu staan. Kan het ook dat de bbox3 moelijk doet?
Bijlagen
Snom.png
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

Heb hem ingesteld gekregen na wat zoeken en aanpassen van de firewall van de bbo3.

Nu had ik nog één vraagje hoe je weet welke nummer je weepee sip lijn heeft. Als ik naar een gsm bel komt er altijd privénummer op. Zodoende heb ik nog niet naar men eigen VOIP lijn kunnen bellen.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

1) Weepee's klantentool

2) Kan je niet instellen in je snom dat "clir" uit moet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

Ja heb eens gekeken in de klantentool van Weepee maar daar is niets van een nummer te vinden. Is op zich niet zo erg. Is maar een testlijn voorlopig voor dat ik mijn vaste lijn helemaal overzet. Voor de juiste lijnnr zal ik volgende week is contact opnemen met Weepee.

Inderdaad dacht ook aan de CLIR maar die staat nogthans op disabled.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Heb je je nummer geactiveerd bij WeePee want anders wil hij ook niet verbinden.

Kan je door te bellen naar naar 0800/26.123 en je activerings-code in te geven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wuter schreef:Nu had ik nog één vraagje hoe je weet welke nummer je weepee sip lijn heeft. Als ik naar een gsm bel komt er altijd privénummer op. Zodoende heb ik nog niet naar men eigen VOIP lijn kunnen bellen.
Een test account bij WeePee heeft geen inkomend telefoonnumer, tenzij je een nieuw nummer hebt aangekocht, of eenbetsaand nummer hebt geporteerd.
Je kan dus wel bellen, maar geen oproepen ontvangen!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

Bedankt Philippe d voor je comment. Kan idd kloppen wat je zegt heb een lijn laten porteren. Wanneer deze geporteerd is zal ik dat nog eens testen en laat ik het weten.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”