hey allen,
Ben al een tijd aan het twijfelen om de vaste lijn weg te doen. Maar heb nu de knoop toch doorgehakt en ik zou voor VOIP kiezen. De lijn is alleen bedoeld voor inkomende oproepen (voor mijn ouders die geen gsm hebben enkel een vaste lijn) Uitgaande oproepen zou ik gewoon via gsm doen. Heb nu is zo'n test SIP account aangemaakt bij Weepee. Maar nu krijg ik mijn VOIP telefoon niet ingesteld. Het betreft een Snom M9r iemand die mij even op weg kan helpen.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Sip configuratie Snom m9
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Wat precies krijg je niet ingesteld?
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
Heb hem ingesteld gekregen na wat zoeken en aanpassen van de firewall van de bbo3.
Nu had ik nog één vraagje hoe je weet welke nummer je weepee sip lijn heeft. Als ik naar een gsm bel komt er altijd privénummer op. Zodoende heb ik nog niet naar men eigen VOIP lijn kunnen bellen.
Nu had ik nog één vraagje hoe je weet welke nummer je weepee sip lijn heeft. Als ik naar een gsm bel komt er altijd privénummer op. Zodoende heb ik nog niet naar men eigen VOIP lijn kunnen bellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
1) Weepee's klantentool
2) Kan je niet instellen in je snom dat "clir" uit moet?
[ Post made via mobile device ]
2) Kan je niet instellen in je snom dat "clir" uit moet?
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
Ja heb eens gekeken in de klantentool van Weepee maar daar is niets van een nummer te vinden. Is op zich niet zo erg. Is maar een testlijn voorlopig voor dat ik mijn vaste lijn helemaal overzet. Voor de juiste lijnnr zal ik volgende week is contact opnemen met Weepee.
Inderdaad dacht ook aan de CLIR maar die staat nogthans op disabled.
Inderdaad dacht ook aan de CLIR maar die staat nogthans op disabled.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een test account bij WeePee heeft geen inkomend telefoonnumer, tenzij je een nieuw nummer hebt aangekocht, of eenbetsaand nummer hebt geporteerd.Wuter schreef:Nu had ik nog één vraagje hoe je weet welke nummer je weepee sip lijn heeft. Als ik naar een gsm bel komt er altijd privénummer op. Zodoende heb ik nog niet naar men eigen VOIP lijn kunnen bellen.
Je kan dus wel bellen, maar geen oproepen ontvangen!
[ Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.