1000€ bij een 5 jarig contract
3000€ bij een 3 jarig contract
wat de maandkosten zijn is niet bekend.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 06/06/2014
Als ik kijk is bv de flat's van UP-Site project in Brussel een van de eerste productie roll outs, daar is geen koper maar glas geïnstalleerd.Belgacom is van plan om op meer bouwlocaties voortaan glasvezel aan te leggen in plaats van een klassieke koperen lijn. Daarbij denkt de telecomprovider aan een ondergrens van circa twintig tot dertig te bouwen woningen.
Dat meldt Datanews. Geert Standaert, cto bij Belgacom, stelt dat glasvezel standaard moet worden bij nieuw te bouwen huizen op bouwlocaties waarop minimaal twintig tot dertig woningen worden gebouwd. Belgacom zou met het gewijzigde beleid meer woningen standaard op glasvezel willen aansluiten, omdat het bedrijf verwacht dat de vraag naar meer bandbreedte in de komende jaren zal toenemen. Het bestaande kopernetwerk kan dat niet of onvoldoende leveren; met vdsl2-technologie zijn momenteel downloadsnelheden tot 70Mbit/s mogelijk en 100Mbit/s is volgens Belgacom het maximaal haalbare.
Belgacom heeft momenteel 21.000 kilometer aan glasvezel in de grond liggen, maar in veel gevallen is dat tot de verdeelkast in de wijk. Net als in Nederland bestaat de zogeheten 'last mile' naar de woningen veelal nog uit koper. Door dit op termijn te vervangen door glasvezel moeten verbindingen met snelheden van 1Gbit/s of meer mogelijk gemaakt worden.
Delen
In principe heb je gelijk, maar zo'n "gemiste kans" moest dan al jaren geleden beslist geweest zijn, door de overheid / regulator.Muziekbos schreef:Voor de zoveelste keer een gemiste kans om de technologie neutraal te maken.
Ik denk dat grote volumes over het mobiel netwerk voorlopig nog veel te duur gaan zijn. Ook ben je bij het mobiel netwerk weer sterk afhankelijk van het aantal mensen op de zelfde mast. Indien er dus meer gebruik van gemaakt zou worden, zou je die snelheid zeer snel omlaag zien gaan.KRL100 schreef:Ik begin echt meer en meer te zeggen, bij dit soort topics, waarom eens niet aankloppen bij een mobiele provider?? Aangezien al die fix providers alsmaar afkomen met smoesjes van poorten volume, lijnkwaliteit, etc... Ik heb hier op Mobistar 4G een snelheid van 90 mbps download en 30 mbps upload voor 15€ per maand voor 3 GB... Ik kan me niet voorstellen dat er geen betere P/Q zou zijn, tenzij er echt héél grote volumes zouden moeten zijn?? Volgens mij lijkt elk volume welk bespreekbaar met een mobiele provider, alles heeft zijn prijs natuurlijk, maar mobiel lijkt mij toch echt méér een toekomst te hebben dan koper of fiber.... NIET??
Voor we gaan berekenen wat prijs consumenten willen betalen leg mij eerst eens uit waarom in Nederland het aangeboden kan worden voor 60euro?jorgo schreef:Jullie vergeten gemakkelijkheidshalve ook even dat een 1Gbps abonnement geen 100 euro per maand zal kosten, benieuwd hoeveel die prijs particulier zouden willen betalen
Particulier aanbod in combinatie met triple playdonneo schreef:Voor we gaan berekenen wat prijs consumenten willen betalen leg mij eerst eens uit waarom in Nederland het aangeboden kan worden voor 60euro?jorgo schreef:Jullie vergeten gemakkelijkheidshalve ook even dat een 1Gbps abonnement geen 100 euro per maand zal kosten, benieuwd hoeveel die prijs particulier zouden willen betalen
Er ligt meer glasvezel dan die cirkels uiteraard, tot aan de wijkkasten (ROP) ligt er ook glasvezel.heist_175 schreef:Ik woon niet binnen zo'n blauwe cirkel, maar wel op enkele honderden meters buiten de cirkel (1100 meter).
Opnieuw: €1000 aansluitingskost en dan €50 abonnement voor enkel internet 1Gbps
Verkocht!
Ik hoop het natuurlijk niet, maar denk dat ik eerder in de grond steek, dan dat de vlaamse grond vol glasvezel zal zitten.nolfie schreef:Tegen de tijd dat heel Vlaanderen vol ligt met glasvezel...
Ik denk niet dat de glasvezel van de wijkwasten zal gebruikt worden om rechtstreeks naar de klanten te gaan. Vandaar dat ze dus ook niet op de kaart staan.donneo schreef:Er ligt meer glasvezel dan die cirkels uiteraard, tot aan de wijkkasten (ROP) ligt er ook glasvezel.heist_175 schreef:Ik woon niet binnen zo'n blauwe cirkel, maar wel op enkele honderden meters buiten de cirkel (1100 meter).
Verkocht!
Code: Selecteer alles
Benil IZ A11
Roeselare
Schaapbrugge - Mandelstraat
Belgacom
Idem, een kleine kilometer van een cirkel, laat maar komen!heist_175 schreef:Ik woon niet binnen zo'n blauwe cirkel, maar wel op enkele honderden meters buiten de cirkel (1100 meter).
Verkocht!