Met Mobistar Go Europe roamen in de EU aan 4 cent per MB

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

De optie 'Go Europe' laat o.a. toe om om dagelijks 25 MB van het inbegrepen datavolume voor nationaal gebruik ook elders in de EU te gebruiken.
De hele zomer lang kost dit maar 1 € per gebruiksdag i.p.v. 3 €.
1 MB aan dataverkeer in roaming binnen de EU kost dan bijgevolg maar 4 cent.
Te gebruiken bij Dolfijn en Panter postpaid.

Bron: Mobistar Go Europe
Als voorbeeld de vergelijking van roamingtarieven voor mobiel Internet in Frankrijk
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

xat is een mens met 25mb ? en daarna heel duur.
Terwijl bvb in frankrijk 0.006 per mb kost dus toch 7x goedkper dan het gunstigste tarief bij mobistar
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Het is wel een feit dat die limieten eigenlijk belachelijk weinig zijn. Ik denk dat mijn telefoon om en bij de 30-40MB per dag gebruikt enkel om maar aan te staan. Dan doe ik zelf amper of niets (misschien enkele berichtjes met whatsapp of imessage).
Shenron
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

http://tweakers.net/nieuws/96330/nederl ... maand.html

Artikel van 4 dagen geleden, maar dan voor NL

Gemiddeld 310 MB per maand, ofwel 10 MB per dag.

Voor een gemiddelde smartphone gebruiker kan die 25 MB dus wel volstaan. Maar als je wat intensiever surft, dan is die limiet wel vrij laag
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Niet echt vergelijkbaar denk ik. Als je thuis bent zit je 9 van de 10 veel op wifi. In België gebruik ik ook maar 300-400mb per maand aan mobiele data. De rest is wifi.
Het ding is, als je in het buitenland bent dan zit je meestal véél minder op wifi en dan gaat het verbruik via het gsm netwerk exponentieel omhoog.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

De EU zou zich beter ns bezighouden met ook het gedaan maken van dataroaming kosten. Dit is toch absurd in tijden van breedband.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Shenron
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

De EU is daar al jaren meer bezig

http://en.wikipedia.org/wiki/European_U ... egulations

elk jaar op 1 juli zakken de roaming prijzen, onder druk van de EU
binnen een maand is de max prijs voor data in EU 0.2€ per MB (excl BTW)
On 3 April 2014, MEPs voted by 534 votes to 25, to end roaming fees within the European Union from 15 December 2015.[2]
en dus eind 2015 ''verdwijnt'' roaming
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tiens, ik dacht dat dataroaming exempt was. Nu goed, 20c per MB is er nog altijd zwaar over. Als ik een datapack heb moet dat pack overal gelden, punt. Ze hadden daar al veel langer op moeten zitten, ipv eerst nog wat jaartjes te wachten.

Enfin, niet getreurd dus. Volgende stap: maken dat een simkaart op eender welk netwerk kan inloggen, ipv geen of slecht signaal te hebben terwijl de concurrentie vlot kan surfen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bjornvw
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Mij gaan ze niet liggen hebben. Vanaf dat ik het vliegtuig instap richting Portugal gaat mijn kaartje eruit. SIM-kaart van MEO (ex-TMN) erin €30 opladen en 15GB aan data staat voor je klaar. Beetje Stievie kijken op het terras. Laat de vakantie alvast beginnen.

In Frankrijk datakaart van SFR erin €9 voor 1GB en we waren up and running. Laat ze maar doen met hun roamingformules :)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Vorig jaar in slovenie bij tusmobil een sim kaart gekocht voor 5€. Bedrag stond als beschikbaar op de kaart. Per 24u t.o.v. eerste gebruik met max van 1GB 1€.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

ITnetadmin schreef:Tiens, ik dacht dat dataroaming exempt was. Nu goed, 20c per MB is er nog altijd zwaar over. Als ik een datapack heb moet dat pack overal gelden, punt. Ze hadden daar al veel langer op moeten zitten, ipv eerst nog wat jaartjes te wachten.
Allemaal makkelijk gezegd, maar je kan Europa hier moeilijk iets verwijten imo. Je kan dat niet op 1-2-3 opleggen
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”