We hebben hier een Philips 46PFL8606. Maar we zouden nu een surround set willen kopen en we twijfelen een beetje over welke aansluitingen we nodig hebben.
De volgende apparaten zullen worden gebruikt:
Chromecast via HDMI
Telenet DigiCorder via HDMI
PlayStation 3 via HDMI
Vele andere apparaten via DLNA
Later mogelijks bijkomende HDMI-apparaten zoals Raspberry Pi, Apple TV of Google TV
Momenteel is de TV verbonden met een externe versterker via de headphone-uitgang, dit is een tijdelijke oplossing.
Alle apparaten zijn via HDMI op de TV aangesloten.
Hoe zouden we dit best allemaal aansluiten met een surround set op een manier met goede kwaliteit en zo weinig mogelijk moeite? Met maximum 2 afstandsbedieningen.
Ik heb iets gelezen over HDMI ARC en heb daar nog wat vragen over. Zou ik dan alles op mijn TV moeten aansluiten en de surround set via HDMI ARC? Wat als de HDMI-poorten op de TV op zijn, kan ik dan die van de surround set gebruiken?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Vraagje over aansluitingen HD TV
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tja... ik tel al 5 mogelijke HDMI toestellen... en dat heeft je TV niet.
Je zou dus kunnen gaan voor een versterker met 5 of meer HDMI ingangen maar dan ga je die altijd moeten aanzetten als je gewoon TV wil kijken vrees ik.
Zelf heb ik nog een oudere surround versterker, dus m'n HDMI toestellen zijn aangesloten op de TV... en van daaruit ga ik optisch naar de versterker en dat werkt prima.
Je zou dus kunnen gaan voor een versterker met 5 of meer HDMI ingangen maar dan ga je die altijd moeten aanzetten als je gewoon TV wil kijken vrees ik.
Zelf heb ik nog een oudere surround versterker, dus m'n HDMI toestellen zijn aangesloten op de TV... en van daaruit ga ik optisch naar de versterker en dat werkt prima.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
bij mij zijn alle toestellen aangesloten op een 5/1 hdmi switch , daarna staat een 1/4 hdmi splitter met 1 kabelnaar de tv en eentje naar de hdmi surround versterker (op deze mannier hoeft de versterker niet te blijven opstaan om te kijken..) heb dan nog enkle uitgangen over om bvb een beamer aan te sluiten, op de tv blijven dan ook nog een aantal hdmi ingangen over... en idd de optiche uitgang van de tv loopt ook naar de surround versterker, heb op die maniet nog steeds dolby digital 5.1, echter multichannel of 7.1 lukt zo niet, enkle via de hdmi....in theorie wanneer uw televisie het toelaat zou arc moeten werken, wel de juiste hdmi kabels dan gebruiken !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be