welke computer muis

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Na 12 jaar en talloze reparaties (waarbij telkens de kabel enkele cm korter werd) is mijn logitech muis dan toch een vogel voor de kat wegens een defecte knop (microswitch om zeep). Ik zou dus een nieuwe willen kopen:

- liefst met draad (tenzij dat de batterij >1 jaar meegaat).
- zal nooit worden gebruikt om te gamen.
- knoppen moeten redelijk (maar niet te veel) weerstand bieden, zodat ik mijn vingers erop kan leggen. Het zijn geen vette vingers van 3 kg.
- 3 knoppen, scrollwiel (mag ook middelste knop zijn) is genoeg. Het is niet om de space shuttle te besturen.
- kwaliteit, maar niet belachelijk duur. De vorige kostte 53 euro en ik was er content van.
- geen speciale drivers.

Tips?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de Logitech MX1000, dat is een draadloze met een herlaadstation, batterij moet ik alle 2-3 weken herladen met regelmatig gebruik 's avonds.

Zie niet direct of er een huidige equivalent bestaat.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Ik ben hier aan het testen met een logitech M318e en op het eerste zicht lijkt mij dat perfect.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

M510 hier.
Batterij gaat +/- 1 jaar mee bij intensief gebruik (ik gebruik de muis een 10-tal uur per dag).
Logitech unifying receiver.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik heb onlangs een HP X6000 gekregen, de normale prijs ligt rond de zestig euro dacht ik. Op zich werkt die wel goed en ligt ze goed in de hand, maar voor gebruik met mijn Mac vind ze toch niet zo handig. Op Windows echt wel heel tevreden van!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

G-point mouse? 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Is dat met ingebouwde verwarming :lol:

Nu, ik moet zegen dat de Logitech muizen toch ferm gedaald zijn in prijs de laatste jaren. Mijn eerste compacte Logitech muis met draad koste 10 jaar geleden nog 20 € en die werkt nog steeds perfect, behalve dat de verf wat aan het verdwijnen is op de knoppen.
Enkele jaren geleden had je al een simpele Logitech muis M-BT83 met 3 knoppen voor 7 € en verleden jaar nog een draadloze gekocht (Logitech M185) voor 10 € (rode prijs) in de Colruyt, normaal iets van 14 €. Maar is een compact model.
De TS had eigenlijk niet vermeld hoe groot z'n handen waren, want dit is toch belangrijk in je zoektocht naar een muis ?
Het beste wat je kan doen: ga naar een PC winkel of Media Markt waar je al de muizen even in je hand kunt nemen en beslis daar wat je verkiest.
Je bent natuurlijk vrij waar je deze koopt :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik zoek nog altijd een muis waarvan ofwel de glij-oppervlakjes niet loskomen (Logitech, na een tijd begint die lijm gewoon te verschuiven) ofwel de rubberized grip niet helemaal begint af te schilferen (Microsoft)...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Die rubberized grip gaat nooit lang mee, je hebt dit ook op andere zaken zoals sportbrillen :-(
Dus geen zaken meer kopen die met een rubber laagje bekleed zijn, want dit is niet te herstellen dus naar het containerpark ermee.
Inderdaad, van mijn 10 jaar oude Logitech muis zijn de glijvoetjes er al af, maar dat werkt nog redelijk goed op een lycra muispad.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik moet toch zeggen dat m'n muis van Gigabyte perfect rubber heeft dan (al is dit vast niet wat de ts zoekt).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is hier toch een raar topic ze...

Alle muizen proberen in de winkel, rubber, glij oppervlak... :) Het zal aan mij liggen denk ik. :)

Maar inderdaad, het rubber slijt en voornamelijk waar je duim zit, en dat is behoorlijk irritant. Ik moet ook wel zeggen dat ik al een poos zoek naar de ideale muis, maar tegenwoordig... Wat is dat met die simpele muizen die geen zijknoppen meer hebben? Ik zoek een draadloze semi game muis die niet te veel kost, goed in de hand ligt en minstens 2 zijknoppen heeft. Ofwel een goedkoop ding van 10 euro zonder zijknoppen, ofwel een game muis met 36 knoppen en combo dingen maar dan val ik achterover van de prijs. In de week in de Media World gekeken en echt mijn zin niet gevonden...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Het belangrijkste aan een muis is dat hij comfortabel werkt. Ga dus, zoals al gezegd, naar een winkel waar je ze kan uitproberen en probeer zoveel mogelijk verschillende groottes en vormen uit. Als je meer doet dan occasioneel eens een opzoeking doen op het net of een documentje typen kan het al interessant zijn om voor een ergonomische vorm te gaan.

Knoppen op de zijkant zijn vandaag de dag zeker te overwegen. De muis word er niet buitensporig duur van en ze zijn enorm handig, ook buiten het gamen. Zo heb ik in geen jaren meer op de 'vorige' en 'volgende' knop geklikt in de browser en verkenner. Een klik op de zijknop om terug te keren bij het browser vergt veel minder moeite en gaat supersnel daar je niet moet navigeren.
Let wel dat je verschillende varianten hebt met zijknoppen: zij die links en rechts elk een knop hebben en zij die aan de kant van de duim de 2 knoppen hebben (dewelke ik prefereer aangezien het met de duim makkelijker en natuurlijker is dan met de pink). Let er dan ook op dat de knoppen voldoende uit de weg zitten wanneer je ze niet nodig hebt.

Ik gebruik al bijna 10 jaar met grote tevredenheid de logitech MX518. https://www.google.be/search?q=mx518
Niet meer te verkrijgen, is al een ouder beestje, maar de vorm die gemakkelijk en ergonomisch is voor mijn handen en de functionaliteit van de zijknoppen zorgen dat ik geen nieuwe muis nodig heb tot deze het begeeft.
Als ik nu een nieuwe moet kopen zal het een gelijkaardige zijn maar waarschijnlijk draadloos :)
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Een € 4 muis met draad en 3 knoppen werkt voor mij al jaren. Meer dan genoeg voor mij :-D
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Mijn Logitech MX510 muis doet het al jaren perfect en is denk ik eigenlijk perfect wat jij ook zou kunnen gebruiken.

Afbeelding
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”