Fritzbox 7360 fallback profiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
2hactec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2008, 01:06
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 3 keer

Zijn hier al personen welke met een Fritzbox 7360 die op een aan gepaste ROP zitten, dwz een ROP met de vectoring upgrade ?

Ik zit op een aangepaste ROP, dus met de vectoring upgrade en met de Fritzbox 7360 firmware 6.03 kom ik steeds op het fallback profiel van 7Mbps/500Kbs.

Als dit profiel geactiveerd is valt het internet volledig weg maar de modem blijft gesynct.
Als ik de oude Sagem (Bbox2) modem dan aansluit blijf ik op dit profiel en heb ik ook geen internet al blijft ook deze modem gesycnt.

Van de dommel de uitleg gekregen dat het inderdaad de vectoring is welke ervoor zorgt dat de FB7360 op dit fallback profiel komt.

Dit is dus nu aktief bij belgacom als je met een FB7360 op een aangepaste ROP komt !
De FB7360 staat dus wel degelijk op de blacklist.

Ik vind het wel jammer dat ik geen internet verbinding heb op dit lage profiel.
Dommel moet dan aan Belgacom vragen om terug een hoger profiel te geven.

Voorlopig heb ik nu mijn Sagem modem terug aangesloten ... maar wacht voorlopig op mijn 30 Mbit (17a) profiel welke ik voordien had.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Misschien moet je deze vraag eens in het subforum edpnet vragen of de mods vragen om dit even te verplaatsen. Gezien zij met de certificatie bezig zijn weten zij wellicht meer?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”