Hallo,
ik heb een probleem waar ik niet alleen uitgeraak, daarom zou enige wijze raad welkom zijn.
Ik heb 2 dochters met elk een Samsung Galaxy 2 plus smartphone (aangekocht 2013)
Voorheen waren we bij ALDI talk met een prepaid card en nooit problemen mee gehad.
Recent ben ik overgegaan naar Scarlet prepaid omdat we ook alle andere zaken daar hebben (internet, tv, telefonie).
Nu krijgen we het 3g netwerk niet (meer) aan de praat.
Ik heb reeds verschillende malen de helpdesk gecontacteerd, ben bij de "Phonehouse" langsgeweest om de instellingen te laten controleren en we hebben van Scarlet 2 nieuwe kaartjes ontvangen.......zonder enig resultaat.
Ik weet eigenlijk niet meer waar het zou kunnen aan liggen én bij wie....Scarlet of op de smartphone.
Heeft er toevallig iemand reeds een soortgelijk probleem gehad en/of weet iemand de oplossing voor dit probleem?
Ik zou jullie super dankbaar zijn
Alvast bedankt voor elke reactie.
Johan
PS er staat voldoende saldo op de kaartjes
3G van Scarlet werkt niet op samsung Galaxy 2 plus.
- BillyMobiel
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Al 'ns een werkende kaart in de Galaxy's gestoken?
En de kaartjes die niet werken op de Galaxy's in een toestel gestoken waarmee je wel internetverbinding kan maken?
Heb je de APN-instellingen nagekeken?
Welke feedback geven de mensen van Scarlet?
En de kaartjes die niet werken op de Galaxy's in een toestel gestoken waarmee je wel internetverbinding kan maken?
Heb je de APN-instellingen nagekeken?
Welke feedback geven de mensen van Scarlet?
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
- Locatie: Belgie
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo,
ik heb verschillende malen Scarlet gecontacteerd en alle instelllingen zijn correct (we zijn ook gaan verifiëren in The Phonehouse).
We hebben reeds 2 nieuwe kaartjes gehad en nog steeds geen enkele mogelijkheid.
Voorheen hadden we "Base" (via Aldi Talk) waar het perfect werkte op beide toestellen, dus op zich is er met de toestellen niets mis.
Het probleem is dat wij noch Scarlet weten waar het probleem zit, waarschijnlijk aan een instelling...maar waar...?
Ik heb niet genoeg kennis van Android om dit problem op te lossen, vandaar mijn message op deze website...
Het rare is dat ik 2 identieke toestellen heb met 2 x hetzelfde probleem....dat kan geen toeval zijn...
Wie kan mij verder helpen?
ik heb verschillende malen Scarlet gecontacteerd en alle instelllingen zijn correct (we zijn ook gaan verifiëren in The Phonehouse).
We hebben reeds 2 nieuwe kaartjes gehad en nog steeds geen enkele mogelijkheid.
Voorheen hadden we "Base" (via Aldi Talk) waar het perfect werkte op beide toestellen, dus op zich is er met de toestellen niets mis.
Het probleem is dat wij noch Scarlet weten waar het probleem zit, waarschijnlijk aan een instelling...maar waar...?
Ik heb niet genoeg kennis van Android om dit problem op te lossen, vandaar mijn message op deze website...
Het rare is dat ik 2 identieke toestellen heb met 2 x hetzelfde probleem....dat kan geen toeval zijn...
Wie kan mij verder helpen?
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
probeer in de settings onder network-mode (kan niet zeggen waar dit exact zit, verschilt van android versie/skin) eens om op 3G(WCDMA)-only te zetten en zien wat er gebeurd...
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
- Locatie: Belgie
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Hoi allemaal,
OPGELOST! Het 3G netwerk is geactiveerd!
Na lang "Googlen" en het kritisch her invoeren van de gegevens zoals op de handleiding pagina van Scarlet (http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/faq/) voor de Samsung Galaxy S2, heb ik de oplossing gevonden.
Hieronder de verklaring:
1. wij beschikken over een Samsung Galaxy S2 plus, die staat niet specifiek in hun lijst.
2. op een bepaald moment spreken ze van onderstaande opdracht:
Bij Type toegangspunt, kies internet.
Als je op onze smartphones ziet is er geen keuzelijst, maar een invoervakje. Dus we hadden er "internet" ingetypt. Daardoor werkte het niet.
Het vakje moet gewoon blanco blijven.
Ik heb ondertussen Scarlet gecontacteerd om hun hiervan feedback te geven.
Tegelijk heb ik hun bedankt voor de continue opvolging.
Desondanks de moeilijke start met hun helpdesk heeft hun medewerker "Resit" wél al het nodige gedaan om ons verder te helpen.
We hebben nieuwe simkaartjes gehad, € 20 korting als tegemoetkoming voor de problemen én men heeft ons vandaag zelf gecontacteerd om te kijken of het effectief verholpen was met de nieuwe simkaartjes.
Zoals wijn met de jaren beter wordt, blijkt Scarlet met de jaren klantvriendelijker te worden...
Wij zijn onderhand ver 10 jaar klant bij hun en ik mag zeggen dat het ooit anders is geweest.
in ieder geval zijn wij nu geholpen en dit is het voornaamste.
OPGELOST! Het 3G netwerk is geactiveerd!
Na lang "Googlen" en het kritisch her invoeren van de gegevens zoals op de handleiding pagina van Scarlet (http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/faq/) voor de Samsung Galaxy S2, heb ik de oplossing gevonden.
Hieronder de verklaring:
1. wij beschikken over een Samsung Galaxy S2 plus, die staat niet specifiek in hun lijst.
2. op een bepaald moment spreken ze van onderstaande opdracht:
Bij Type toegangspunt, kies internet.
Als je op onze smartphones ziet is er geen keuzelijst, maar een invoervakje. Dus we hadden er "internet" ingetypt. Daardoor werkte het niet.
Het vakje moet gewoon blanco blijven.
Ik heb ondertussen Scarlet gecontacteerd om hun hiervan feedback te geven.
Tegelijk heb ik hun bedankt voor de continue opvolging.
Desondanks de moeilijke start met hun helpdesk heeft hun medewerker "Resit" wél al het nodige gedaan om ons verder te helpen.
We hebben nieuwe simkaartjes gehad, € 20 korting als tegemoetkoming voor de problemen én men heeft ons vandaag zelf gecontacteerd om te kijken of het effectief verholpen was met de nieuwe simkaartjes.
Zoals wijn met de jaren beter wordt, blijkt Scarlet met de jaren klantvriendelijker te worden...
Wij zijn onderhand ver 10 jaar klant bij hun en ik mag zeggen dat het ooit anders is geweest.
in ieder geval zijn wij nu geholpen en dit is het voornaamste.