netwerkprobleempje

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
gast258

Ik heb een netwerkprobleempje. Tenkens als ik verbinding wil maken met de andere computer (via netwerklocaties) krijg ik de melding :

--------------------------------------------------------------------------------------
\\gezin is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan netwerkpad niet vinden
----------------------------------------------------------------------------------

ik ben natuurlijk zelf beheerder van de server, en omgekeerd werkt het wel (van de andere comp naar de server)
weet iemand hoe ik de machtigingen kan instellen of iets om aan dit probleem te ontkomen?
wem
Premium Member
Premium Member

op beide pc's ftp-server draaie? :-D
(want windows file sharing spul is ni betrouwbaar, heeft al genoeg bestande van mij verknoeid)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Gast,

Welke OS draaien die pc's ? Ik vermoed winxp a.d.h.v. die foutmelding.

Je moet ervoor zorgen dat de gebruikersnaam waarmee jij aanlogt op het ene systeem ook is aangemaakt op het andere systeem én met hetzelfde wachtwoord. Je bent verplicht een wachtwoord in te stellen (of je moet de guest account activeren), want windows XP laat geen remote access toe met users die een blanco wachtwoord hebben.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
jonathan258(=gast258)

snap je vraag niet, weet namelijk hier ni zo veel van af

ik kan trouwens wel via een omweg door gewoon \\jonathan (de server) te typen, maar dit werkt niet op de server naar \\gezin
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

als je op gezin met gebruikersnaam "gezin" en wachtwoord "familie" werkt, dan moet je op jonathan de gebruiker "gezien" met wachtwoord "familie" aanmaken, (én andersom)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
jonathan258

ik heb geen gebruikersacounten, op geen van de 2 computers.
ik heb idd xp op bijde.

ik zal proberen gebruikersaccounten aan te maken. ik hou jullie op de hoogte!
Gast

Heb 2 x dezelfde gebruikersaccounten aangemaakt. Nu loopt het verkeer al wat vlotter, en gaat op de gast-computer nu alles, alleen krijg ik nog steeds op de host de melding.

alvast bedankt voor het vlottere verkeer :-D
jonathan258

ondertussen zit ik nog altijd met dit probleem :?
kan iemand mij helpen?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”