USB doet moeilijk

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Kennis van mij heeft volgend probleem. USB apparaten worden niet herkend of niet volledig geïnstalleerd onder Windows 7 x86. Bijvoorbeeld het toetsenbord in de ene poort, melding apparaatinstallatie mislukt maar werkt wel, dan webcam in andere poort, zelfde melding, werkt niet. Paar keer in en uit andere poorten, werken ze plots wel samen. Externe harde schijf dito, en printers (2 Canon MPxxxx) werken nooit. Alle apparaten werken wel normaal op een andere computer.

Heb al een PCIe USB3 host card gestoken, lost precies niets op (in BIOS on board USB ook een keer uitgezet). In register machtigingen van USB vermeldingen onder HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum aangepast na Google zoektocht, nog steeds geen oplossing.

Iemand enig idee? Kennis zegt dat hij hardware noch software heeft aangepast voor zijn oudste Canon ineens niet meer werken wou (wel printen, niet scannen) waarop hij dus een nieuwe kocht zonder succes...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Had onlangs deze probleem op Windows 7 Ultimate x64, heb je systeemherstel geprobeerd? Is Windows volledig up to date?

Mss kan deze linkje helpen: http://windows.microsoft.com/en-US/wind ... SB-devices
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Windows is up to date en systeemherstel uitgeschakeld. Logboek vertelt niets vreemd over voordien alleszins, en de fix it breng ook niet veel zoden aan de dijk. Jammer maar helaas. Toch bedankt voor de tips...

Misschien best nog eens met een Linux live langs gaan om uit te sluiten dat het hardware is?
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Probeer eens met de USB poorten te unhiden.
Volg volgende instructies (wel in't Engels)

To get rid of unwanted drivers, devices, or services, use the following steps:
1) Open the Start menu and choose Run.
2) Type in cmd and click OK.
3) At the command prompt, type in set devmgr_show_nonpresent_devices=1 and press Enter. (Note that nothing seems to happen. This is expected. You are actually setting an environment variable which is going to help you to see hidden devices.)
4) On the next command prompt line, type devmgmt.msc and press Enter. This will launch the Windows Device Manager Console.
5) In the Device Manager Console, from the View menu, select Show Hidden Devices.

Doe dit ook regelmatig, zeker bij PC's waar er veel geswapped wordt met USB devices.
Elke USB stick ooit gebruikt, maar niet meer in gebruik kan je op deze manier zichtbaar maken en verwijderen.

Een afbeelding wat je zou moeten zien
https://www.google.com/search?q=show+hi ... B369%3B227
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Late reactie maar moest iemand er iets aan hebben, heb 3 aanbevolen, 1 beveiligings- en 1 Powerpoint update van begin april dit jaar (de periode dat het probleem begon) verwijderd en alles is in orde. Bedankt voor de tips nog alleszins !
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

eensteven schreef:heb 3 aanbevolen, 1 beveiligings- en 1 Powerpoint update van begin april dit jaar (de periode dat het probleem begon) verwijderd en alles is in orde
Hoe ben jij erop gekomen?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Hoe bedoel je?

De suggestie werd me aangereikt door iemand waar ik zelf al eens ten rade ga met problemen die ik niet zelf opgelost krijg. En de updates heb ik gewoon kunnen verwijderen via het daartoe voorziene onderdeel in configuratiescherm. Nu ja, normaal gezien zou ik elk van die updates terug moeten installeren om dan met slechts een boosdoener over te blijven maar had niet veel tijd en zo'n ramp zal dat nu wel niet zijn dat 5 updates waarvan slechts een beveiligingsgerelateerd niet geïnstalleerd zijn.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ik bedoel hoe wist die persoon dat hij deze 5 updates moest verwijderen ;)?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
UB_16779
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 21 jan 2011, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Ah euh niet eigenlijk. Ik heb gewoon gevraagd wanneer het probleem begonnen was (gereconstrueerd door te kijken naar datum aankoopbon nieuwe printer) en heb dan de updates met installatiedatum rond die tijd verwijderd, al chance met succes dus :-)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

OK :-D
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”