Belgacom TV afstandsbediening

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Hallo,

Mijn ouders hebben sinds kort Belgacom TV for Scarlet met een oude tv van het merk Magnum. Met de originele afstandsbediening moest je de tv inschakelen door een zendernummer te kiezen. Helaas weet ik niet hoe je dit moet doen met de afstandsbediening van Belgacom.

Als ik de tv-code 4709 handmatig voer, dan werkt de afstandsbediening niet (*). Ga ik voor de automatische bepaling van de tv-code, werkt het beter.

Wat werkt:
  • Uitschakelen van de tv
  • Volume
Wat werkt niet:
  • Inschakelen van de tv (originele afstandsbediening = op zendernummer drukken)

Is er een manier om de tv toch in te schakelen met de afstandsbediening van Belgacom?
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Kan je dit dan ook niet doen door op de knop TV-mode te blijven duwen en dan een zendernummer te kiezen ?
Ik heb ook al meegemaakt dat je op de EXT knop moet duwen om de TV aan te zetten bij oudere toestellen.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

TV mode ingeduwd houden en daarna zappen of een nummer intikken. (Daarna EXT).
(Werkt ook voor oude Philips beeldbuizen).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Weet er iemand of er in de afstandsbediening van de V5 decoder zowel de IR als de RF functie gecombineerd aanwezig is
en als dit zo is hoe schakel je over van RF naar IR functie en vice versa.?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

solid-killer schreef:Kan je dit dan ook niet doen door op de knop TV-mode te blijven duwen en dan een zendernummer te kiezen ?
Devilzown schreef:TV mode ingeduwd houden en daarna zappen of een nummer intikken.
Dankuwel, dat werkt inderdaad. Ik dacht dat je de tv-mode knop niet ingedrukt moest houden, zoals bij Telenet. Telenet was de vorige afstandsbediening, maar bij nader inzien vind ik die van Belgacom wel veel beter. Je moet niet wisselen tussen tv/decoder om te zappen en het volume te wijzigen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Sinds Telenet het volume door HDMI laat bedienen op de Digicorder moet ik dat ook niet?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb enkel een SD decoder via scart gebruikt, dus ik weet niet hoe de Telenet afstandsbediening werkt via hdmi. Met scart kon je volume regelen via digibox én via tv, wat redelijk verwarrend is (voor niet-technologische mensen).
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”