Scarlet verlaagt internet snelheden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Blijkbaar heeft Scarlet zijn VDSL-internetsnelheden terug verlaagd naar 30 Mbit.

Er staat nu op hun website:
Download max 30 Mbps
Upload max 4 Mbps

Stond er vroeger niet tot max 50 Mbps?

Ik zie nu ook dat ze een all-in-one pakket (Scarlet Trio) hebben met VDSL-internet aan € 39,-/maand

Het huidige VDSL-internet is € 35,-/maand.

Dus met Scarlet Trio heb je voor €4,-/maand extra telefoon en digitale TV erbij!
Kan je beter overstappen naar een all-in-one abonnement!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

De snelheden zijn niet verlaagt maar geven weer wat je lijnsnelheid aankan en niet wat je abonnement als max snelheid toelaat zoals vroeger.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Toen ik deze week naar het gratis nummer belde (in het kader van mijn eventuele overstap vanaf dommel) om te horen of die 30Mbps het maximale is, beaamde de dame met Nederlands accent dat. Op mijn locatie zou ik volgens Belgacom 65Mbps moeten kunnen halen, dus dan zou ik het zonde vinden om de helft daarvan door het abonnement te laten beperken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Wij hebben nog Scarlet One, waar ze jammer genoeg mee gestopt zijn (dus ook geen hogere snelheden meer in de toekomst). Bij ons is het dus nog 50Mbps. De volgende overstap zal dus eentje naar Belgacom worden.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Voor Scarlet VDSL stond er vroeger 50 en ik interpreteer dit nu dat er echt een cap van 30 is gezet.
Had wel verwacht dat Trio de verhoging van SNOW naar 50Mb download ging volgen, maar integendeel wordt VDSL naar beneden gebracht en dan verwacht ik niet direct dat ze Trio op 50 gaan brengen. Ze hebben precies niet veel concurrentie ondervonden van SNOW en voelen zich blijkbaar tot nader order niet geroepen om de verhoging tot 50Mb te volgen....
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom adverteerde initieel ook met 50 Mbps, maar heeft dit aangepast naar 30, terwijl veel klanten nu al 70 Mbps hebben. We moeten niet direct panikeren.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

ja idd. maar bij BGC staat er wel een voetnoot bij, die er niet staat bij Scarlet....
30 Mbps is de lijnsnelheid aangeboden aan het merendeel van onze nieuwe klanten. Momenteel kunnen ook al meer dan 1,2 miljoen gezinnen en bedrijven over een verbinding beschikken met een snelheid van 50 Mbps. Afspraak op http://www.belgacom.be/internetsnelheid om de snelheid bij u thuis te kennen.
MClaeys schreef:Wij hebben nog Scarlet One, waar ze jammer genoeg mee gestopt zijn (dus ook geen hogere snelheden meer in de toekomst).
hier ook Scarlet One en een tijdje geleden ruim boven de 50Mb gehaald met mijn 70/6 sync. Ondertussen is de sync (hopelijk tijdelijk) tergugevallen op 50/6 dus kan ik het nu niet meer testen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lord Utopia schreef:Belgacom adverteerde initieel ook met 50 Mbps, maar heeft dit aangepast naar 30, terwijl veel klanten nu al 70 Mbps hebben. We moeten niet direct panikeren.
Bij Scarlet staat het volgende:

Code: Selecteer alles

Dankzij onze snelle VDSL2-technologie maak je maximaal gebruik van je internetverbinding en hoef je je nooit meer zorgen te maken over extra kosten of maandelijkse volumes. Snelheid tot 30 Mbps in download en 4 Mbps in upload.
Bij Belgacom het volgende:

Code: Selecteer alles

4.30 Mbps is de surfsnelheid aangeboden aan het merendeel van onze nieuwe klanten. Momenteel kunnen ook al meer dan 1,2 miljoen gezinnen en bedrijven een verbinding met een surfsnelheid van 50 Mbps bestellen. 
Het verschil zit hem in de details :). Ik maak me geen zorgen dat men de snelheid op men abonnement omlaag zal schroeven, enkel dat de snelheid niet meer zal stijgen (omdat het abonnement niet meer bestaat en het enige alternatief bij hen slechts 30Mbps bied).
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Ik heb gisteren Scarlet Trio besteld en eergisteren nog telefonisch contact gehad met de helpdesk. De snelheid op de website is, volgens de persoon aan telefoon, verlaagd omdat een groot aantal klanten die snelheid op hun locatie niet kan behalen. Je lijnprofiel kan nog steeds verhoogd worden indien de lijn dit zou toelaten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Flying schreef:Ik heb gisteren Scarlet Trio besteld en eergisteren nog telefonisch contact gehad met de helpdesk. De snelheid op de website is, volgens de persoon aan telefoon, verlaagd omdat een groot aantal klanten die snelheid op hun locatie niet kan behalen. Je lijnprofiel kan nog steeds verhoogd worden indien de lijn dit zou toelaten.
Lord Utopia schreef:Belgacom adverteerde initieel ook met 50 Mbps, maar heeft dit aangepast naar 30, terwijl veel klanten nu al 70 Mbps hebben. We moeten niet direct panikeren.
Dus veel klanten zouden al 70Mbps hebben volgens Belgacom, maar diezelfde lijn kan volgens Scarlet geen 50Mbps aan omdat dit wegens hun locatie onmogelijk is. Misschien toch reden om te panikeren? Al ben ik ook wel benieuwd hoeveel % van het totale klantenbestand "veel klanten" zijn... Ik denk dat iedereen ondertussen volmondig kan beamen dat er een groot verschil is tussen marketing praat en realiteit.

En yeps, EDPnet doet ook volop mee aan het marketing praatje...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Tot vorige zaterdag was het hier 70Mbit op ScarletOne. Nu weer 30Mbit (totdat DLM start) omdat er een vdsl poort wissel nodig was maar ik zie niet in waarom Scarlet plots een halvering van de snelheid zou doorvoeren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Flying schreef:Ik heb gisteren Scarlet Trio besteld en eergisteren nog telefonisch contact gehad met de helpdesk. De snelheid op de website is, volgens de persoon aan telefoon, verlaagd omdat een groot aantal klanten die snelheid op hun locatie niet kan behalen. Je lijnprofiel kan nog steeds verhoogd worden indien de lijn dit zou toelaten.
Nergens wordt toch beweerd dat de snelheid verlaagd werd? Er verandert niets.
Alleen de website is aangepast, om in orde te zijn met de regels van het BIPT, waarbij je geen hogere snelheden mag adverteren, als een groot aantal klanten die snelheid op hun locatie niet kan behalen.

Die snelheidsverlaging op de website heeft Belgacom toch ook doorgevoerd een tijdje terug?
De effectieve snelheid die de klanten krijgen is hierdoor toch ook niet verlaagd, in tegendeel: de 50 Mbps cap werd zelfs weggenomen :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

krisken schreef:
Flying schreef:Ik heb gisteren Scarlet Trio besteld en eergisteren nog telefonisch contact gehad met de helpdesk. De snelheid op de website is, volgens de persoon aan telefoon, verlaagd omdat een groot aantal klanten die snelheid op hun locatie niet kan behalen. Je lijnprofiel kan nog steeds verhoogd worden indien de lijn dit zou toelaten.
Het belangrijkste is die laatste zin, Kris
Dus veel klanten zouden al 70Mbps hebben volgens Belgacom, maar diezelfde lijn kan volgens Scarlet geen 50Mbps aan omdat dit wegens hun locatie onmogelijk is.
Waar staat dat dit dezelfde lijn is ?
Ik denk dat iedereen ondertussen volmondig kan beamen dat er een groot verschil is tussen marketing praat en realiteit.

Volledig akkoord.
En yeps, EDPnet doet ook volop mee aan het marketing praatje...
Die zijn nog meer aan het lullen want in tegenstelling met BGC en Scarlet neemt EDPnet niet overal de volle bandbreedte (lees: kopen ze te weinig in).

Off-topic: Remember hun IPV6 kreten ? Dé eerste ISP in België met IPv6 ! En iedereen maar geloven dat dit native adressen waren ! Ze blijven best een kleine speler of ze zouden als eersten wel eens op CGNAT moeten overgaan wegens gebrek aan IPv4 adressen ....
Laatst gewijzigd door gbmed 26 apr 2014, 23:56, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

EDPnet niet overal de volle bandbreedte? In de zin van mogelijks trager dan BGC of andere over dezelfde lijn? En dus hun ipv6 is niet native? (Had het nog niet kunnen gebruiken achter router).
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Inderdaad, EDPnet koopt niet overal de volle bandbreedte. Dit resulteert effectief in lagere snelheden. IPv6 is uiteraard niet native ! Het is zoals bij zowat élke ISP een dual-stack oplossing. Dacht dat beide feiten genoegzaam bekend waren, no offence !
Afbeelding Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Over het eerste had ik al iets opgevangen, maar had niet bepaald een idee over in welke mate die geruchten/ervaringen gegrond waren. Tot voor kort had ik ook niet echt zo heel veel gelet op EDPnet.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

dual stack zegt niks over ipv6 wel/niet native. Native = ipv6 zonder via tunnels te werken.

Zonder dual stack zou er momenteel toch niet veel te bezoeken zijn...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

graag terug on-topic
EDPNet, IPv6, dual stack, native versus tunnel, .... allemaal interessant maar off-topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Ik had het anders zeer duidelijk in mijn reactie gezet: "OFF-TOPIC" !
Je had trouwens veel beter mijn stelling kunnen onderbouwen aangaande het kopen van te weinig bandbreedte bij BGC door EDPnet ...
Afbeelding Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

:offtopic: But don't shoot!

Ah dat kan verklaren waarom ze ineens niet meer zo vriendelijk zijn, misschien verbruik ik teveel :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gbmed schreef:Ik had het anders zeer duidelijk in mijn reactie gezet: "OFF-TOPIC" !
Je had trouwens veel beter mijn stelling kunnen onderbouwen aangaande het kopen van te weinig bandbreedte bij BGC door EDPnet ...
De opmerking was niet tegen jou bedoeld, maar de 2 vorige posters. Ik wil vermijden dat er hier een Ipv6 discussie ontstaat, die volledig off-topic is

Wat EDPnet betreft heb je gelijk: in sommige gevallen krijgt de klant niet de volle snelheid van de modem sync (70 mbps), bijvoorbeeld:
  • * klant aangesloten op een LEX waar EDPNet maar 50 mbps ingekocht heeft.
    * verschillende klanten op dezelfde LEX de bandbreedte sharen (overbooking)
Vandaar dat EDPNet ook nooit met 70 mbps geadverteerd heeft ...
Maar dat werd reeds uitvoerig besproken in de EDPNet topics.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Bedankt voor de uitleg. Ik meende te weten dat men het hierover al uitgebreid had gehad. Maar niet iedereen is hiervan (helemaal) op de hoogte blijkbaar.

PS: ik nam je interventie niet persoonlijk hoor, al denk je waarschijnlijk van wel.

Soit, uitbreiden over de internetsnelheden bij bepaalde ISP's is volledig on-topic. Daarom dat ik zo graag had dat mijn stelling aangaande de aangekochte bandbreedte door EDPnet door iemand onderbouwd zou worden.

Ben je écht zeker dat EDPnet nooit met 70 mbps geadverteerd heeft ? Ik zie die 70/6 nog ergens vaag op mijn netvliezen staan :roll:

@ iRockabizzydilly: fyi, Krisken is een ervaringsdeskundige in deze materie ;-)
Afbeelding Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

gbmed schreef:
Ben je écht zeker dat EDPnet nooit met 70 mbps geadverteerd heeft ? Ik zie die 70/6 nog ergens vaag op mijn netvliezen staan :roll:
Edpnet heeft nooit geadverteerd met 70 Mb en heeft zelf hier op het forum duidelijk gecommuniceerd dat de 70 Mb "Best Effort" is en voor de "Happy few".


Sent from my HTC One using Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

gbmed schreef:Bedankt voor de uitleg. Ik meende te weten dat men het hierover al uitgebreid had gehad. Maar niet iedereen is hiervan (helemaal) op de hoogte blijkbaar.

PS: ik nam je interventie niet persoonlijk hoor, al denk je waarschijnlijk van wel.

Soit, uitbreiden over de internetsnelheden bij bepaalde ISP's is volledig on-topic. Daarom dat ik zo graag had dat mijn stelling aangaande de aangekochte bandbreedte door EDPnet door iemand onderbouwd zou worden.

Ben je écht zeker dat EDPnet nooit met 70 mbps geadverteerd heeft ? Ik zie die 70/6 nog ergens vaag op mijn netvliezen staan :roll:

@ iRockabizzydilly: fyi, Krisken is een ervaringsdeskundige in deze materie ;-)
Ze hebben inderdaad nooit geadverteerd met 70Mbps, maar hebben altijd gezegd dat ze geen capping doen op de lijnen. Dus je krijgt altijd de volle snelheid van je PPPoE sessie.

Wat betreft IPv6 : waarom denk je dat deze niet native zijn?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit effectief een 'verlaging' zou zijn, ik denk eerder een gelijktrekking met Belgacom, indekking voor klachten over geadverteerde en effectieve snelheid.
Snow trekt het op en Scarlet zou het verlagen? Scarlet, mini-belgacom zijnde? No way.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

krisken schreef:Wat betreft IPv6 : waarom denk je dat deze niet native zijn?
Om nog maar eens off-topic te gaan (antwoorden):

- Until IPv6 completely supplants IPv4, several IPv6 transition mechanisms are needed to enable IPv6-only hosts to reach IPv4 services and to allow isolated IPv6 hosts and networks to reach each other over IPv4-only infrastructure

- Dual-stack (or native dual-stack) refers to side-by-side implementation of IPv4 and IPv6. That is, both protocols run on the same network infrastructure, and there's no need to encapsulate IPv6 inside IPv4 (using tunneling) or vice-versa. Dual-stack is defined in RFC 4213.

- Dual-stack this is the most desirable IPv6 implementation, as it avoids the complexities and pitfalls of tunneling (such as security, increased latency, management overhead, and a reduced PMTU)

Als jij native dual-stack, native IPv6 wil noemen, ga je gang :wink:
Afbeelding Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is het inderdaad! Je gaat IPv4 en IPv6 via hetzelfde netwerk gebruiken, volledig onafhankelijk van elkaar.

That is, both protocols run on the same network infrastructure, and there's no need to encapsulate IPv6 inside IPv4 (using tunneling) or vice-versa. Dual-stack is defined in RFC 4213.

Mocht die encapsulation er wel zijn, dan zitten IPv6 pakketjes verborgen in IPv4 pakketjes.

Een IPv6 oplossing alleen zou ook niet wenselijk zijn : een immens groot deel van de sites kan je dan niet bezoeken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Scarlet bied aan klanten met enkel VDSL of VDSL en telefonie gewoon de snelheden die de lijn aankan. Hoewel ik eerder wilde switchen naar een andere ISP blijft scarlet de voordeligste en heb ondervonden dat de cap met enkel VDSL en telefonie ook weg is gevallen die ik bij trio had.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
einstein1978
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 maa 2014, 20:08

vandaag overstap van edpnet ( high upload ) uitgevoerd naar scarlet vdsl .

bij bestelling vorig maand stond op hun website 50 mbit download .

bij mij ook een profiel 30/6 toegewezen .

Bearer1 Downstream payload rate: 30040 kbps



waar eigenlijk 100 mbit zou kunnen

( Downstream attainable payload rate: 100764 kbps )


Extended Port Status
=================
Bme: 1 Port: 1
Downstream line rate: 34528 kbps
Upstream line rate: 7392 kbps
Bearer0 Downstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Downstream payload rate: 30040 kbps
Bearer0 Upstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Upstream payload rate: 6048 kbps
Downstream attainable payload rate: 100764 kbps
Downstream attainable line rate: 120992 kbps
Downstream Training Margin: 30.4 dB
Downstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Upstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Near-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530200
Far-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530000
Downstream delay: 7.5 ms
Upstream delay: 5.4 ms
Tx total power -25.5 dbm
FE Tx total power 12.0 dbm
VDSL Estimated Loop Length : 254 ft
G.Hs Estimated Near End Loop Length : 1589 ft
G.Hs Estimated Far End Loop Length :288 ft
Current framing mode: 0x10
Bandplan Type...........: 0
No. of Upstream Bands...: 2
No. of Downstream Bands.: 3
Line Type: 0x04000000#
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

We hebben al 2 maand scarlet trio en nog geen verhoging gekregen. Ik betwijfel of ze dit wel doen.
einstein1978
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 maa 2014, 20:08

wat eigenlijk intessant is is de maximale dat vdsl kan halen

in mijn geval namelijk

Downstream attainable payload rate: 100764 kbps
Downstream attainable line rate: 120992 kbps

als ze eens gewoon caps weglaten en mensen laten surfen op de snelheid dat hun lijn maximaal aan kan ?

mvg
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

einstein1978 schreef:bij mij ook een profiel 30/6 toegewezen
als ze eens gewoon caps weglaten
jouw profiel 30/6 is het startprofiel voor 'goede' lijnen, nadien start dan het DLM process dat de sync potentieel kan verhogen tot 70/6. En met jouw perfecte training margin van 30.4, is de kans heel groot dat de sync ook effectief verhoogd wordt de komende weken/maanden. Anderzijds, wat de cap betreft (staat los van de sync), de kans is groot dat er nu geen cap meer op zit (op Scarlet One zat er de laatste weken geen cap meer op bij mij)
dragonflo schreef:We hebben al 2 maand scarlet trio en nog geen verhoging gekregen. Ik betwijfel of ze dit wel doen
de mogelijke verhoging van de sync door DLM, is voor alle VDSL 'goede' lijnen hetzelfde ongeacht de provider (DSM - vectoring, dat is nu nog niet voor alle providers). Wat Scarlet en andere providers wel doen/deden, is de max. snelheid beperken (=cap) tot bvb. 30/3 (zelfs al is de sync 70/6). En wat Scarlet Trio nu tegenwoordig effectief hanteert als limiet is me niet duidelijk...Mss. zonder cap??
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

einstein1978 schreef:wat eigenlijk intessant is is de maximale dat vdsl kan halen
Indelaad intessant
als ze eens gewoon caps weglaten en mensen laten surfen op de snelheid dat hun lijn maximaal aan kan ? mvg
Dát zou wat zijn hé ? Ook met vg.
Afbeelding Afbeelding
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

scarlet trio blijft gecapt op 30/2,5

Scarlet telefonie en internet heet tegenwoordig scarlet one en heeft geen cap.

Info kreeg ik net mee van de helpdesk toen ik moest bellen ivm afspraak bgc technieker.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik ben vandaag overgeschakeld van One naar Trio en heb nog geen cap. De download is beperkt door het lijnprofiel (70/6). Misschien duurt het een tijdje totdat de aanpassingen zijn doorgevoerd, of is het een fabeltje van de helpdesk?
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Bedoel je dat je SURF snelheid 70/6 is ? Wat mij betreft: NO WAY !
Afbeelding Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zijn download is beperkt door het lijnprofiel (70/6). Is toch correct uitgedrukt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Mijn download is beperkt tot 70 Mbps (in praktijk ong. 63 Mbps). Ik ben wel pas sinds gisteren overgestapt op Scarlet Trio (komende van One). De upload was 4 Mbps, maar sinds de overstap naar Trio heb ik dit niet meer getest (en ben momenteel op verplaatsing). Ik vermoed dat dit 3 Mbps zal zijn.

Update: Het heeft eventjes geduurd, maar ik merk nu wel degelijk een verschil in snelheid tussen Scarlet One and Scarlet Trio. Ik heb een 70/6 profiel.
Scarlet One
scarlet_one.png
Scarlet Trio
scarlet_trio.png
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Damd, dat is wel snel zeg.

Zit ik hier mooi met mijn 28/2 op Scarlet One. :(
CoopZor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jun 2012, 06:38
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb ook trio besteld, daar ik toch al 30mbit down had leek in buiten een paar tv zenders niks te verliezen.
Maar nu hebben ze mijn snelheid toch verlaagd :

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  16536 kbps        2056 kbps
Modem max:             53404 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        43847 kbps         9186 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           484 m Estimated!
Training margin:       25.8 dB
Attenuation:           16.3 dB
Is dit aanvaardbaar met mijn ruis en afstand tot centrale, of hebben ze dit puur gedaan om me te straffen ?

Speedtest geeft mij :
Afbeelding

Vroeger haalde ik mooi tegen de 3mb/sec :?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”