2dehands WD schijven kopen (zonder factuur)

Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik kan heel goedkoop 2 schijven kopen.

Verkoper schrijft:
"Ze zijn nog niet geïnitialiseerd. Zijn verleden jaar ingewisseld geweest door WD met een RMA van andere RED WD's. Zijn van eind september, maar nooit gebruikt geweest, zelfs niet voor even.
Fabrieksgarantie zal sowieso wel tellen aan de hand van het serienummer."

Kan ik dit testen door ze uit te lezen
Data Lifeguard Diagnostic for Windows
http://support.wd.com/product/download. ... =3&lang=en

of andere programma's?

Kan je garantie opeisen zonder factuur?

bedankt voor jullie antwoordje...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je bedoelt fabrieksgarantie? Dat zou een issue kunnen worden zonder factuur. Meestal is het zoiezo de leverancier die de garantie moet voldoen, dacht ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

zonder factuur ... bewijs maar de aankoopdatum ...

je kan de health uitlezen via smart, bvb onder windoze het gratis programma speedfan die alle smart values kan lezen

als er dan veel reallocated sectors staan, of pending sectors, zeker niet kopen ......
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Vraag de serienummers, je kan die zelf ingeven op de website van WD en checken of de garantie nog geldig is.

http://websupport.wdc.com/warranty/warr ... sttype=end

Ik heb nog nooit facturen meegestuurd bij het indienen onder garantie bij WD.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bedankt Vr de feedback, ga er morgen/overmorgen om. Dacht ook aan laatste optie, serienr. Ingeven...

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Via SMART kan je ook uitlezen hoeveel uren de schijf al heeft gedraaid en hoeveel keer deze werd opgestart. Dit is de beste manier om te zien of het waar is wat hij zegt. Wat je daarmee echter niet weet is of hij ze al laten vallen heeft...
Afbeelding
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

mag ik je aanraden om op elke schijf een extended test met de WDtool uit te voeren?

enige tijd terug had ik een 5 tal refurbished WD green 2TB disks ontvangen waarvan de helft schijffouten bevatte
na terug inwisselen (opsturen naar NL) bleek onder de nieuwe batch refurbies wéér foutieve te zitten.
de meeste schijven waren telkens van een verschillende batch...

die red schijven vallen dan wel in de hogere prijs klasse maar of dit ook betekent dat dié refurbished schijven daarom per definitie ook beter zijn ?

eens standaard scan (random sectors) duurt een minuut of zo. ik raad echter ten zeerste een extended scan aan.
die zal voor een 2TB zowat een 5tal uur duren maar je kan die gerust al na 15 min stoppen zou je dit te lang vinden.
dit stoppen betekent niet persé een "full abort". als de tool dàn al fouten heeft gedetecteerd zal ie dit op dat ogenblik ook zeggen.
jammer genoeg toont de tool gedurende de scan zelf geen melding van fouten maar dit kan je min of meer detecteren als de geschatte duur van de scan plots met een uur of meer wordt verlengd.

http://support.wd.com/product/download. ... =3&lang=en


added: het serie nr is bepalend voor de duur van de garantie. echter als je een faktuur hebt kan WD die duur adhv dat document bijwerken.
bij nieuwe schijven is SMART gereset. de kans dat die dàn al iets nuttigs vertoont (in de veronderstelling dat die nog in ongeopende verpakking zit) is nihil.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”