Terzake Dominique Leroy

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Vandaag op terzake een interview met Dominique Leroy, ceo van Belgacom.

En ze heeft de concurrentie gewaarschuwd, vectoring komt eraan! :-D
noblemo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb het fragment online herbekeken en ik vond ze wel sympathiek overkomen.
Ze was vrij open en transparant over haar visie en toekomstplannen voor het bedrijf.

Alleen jammer dat ze niet toegaf dat de prijzen voor tv+int+tel in België een stuk hoger liggen dan in de buurlanden.
Ze zegt dat de tarieven niet veel lager meer kunnen, maar vervolgens geeft ze Scarlet Trio als alternatief voor het goedkoopste Belgacom Pack Start van €58.

Scarlet geeft €7 korting op de ingeperkte digitale tv, maar internet is wel onbeperkt wat bij Belgacom Start als optie €7.5 kost.
Dan zit je nog steeds met een groot prijsverschil.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

En we hebben tenminste een CEO die fatsoenlijk Nederlands kan praten.

Sent from my HTC One using Tapatalk
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

En daarmee is het allerbelangrijkste gezegd. :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

redman schreef:En ze heeft de concurrentie gewaarschuwd, vectoring komt eraan! :-D
Ze zitten al te bibberen in Mechelen :lol:
noblemo schreef:Ze zegt dat de tarieven niet veel lager meer kunnen
En daarmee komt er dan ook geen concurrentie... ze blijven allemaal gewoon cashen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik denk dat Telenet binnen 5 à 10 jaar toch een serieuze kater gaat hebben.
Belgacom trekt momenteel een fiber wachtbuis tot in alle nieuwe woningen.
Ze zijn hun toch duidelijk bewust van de limitaties van de telefoonkabel.
Telenet blijft echter hardnekkig vasthouden aan de tv-kabel, ik zie hun ook niet snel fiber tot in de woningen trekken in de toekomst.
r2504 schreef:
redman schreef:En ze heeft de concurrentie gewaarschuwd, vectoring komt eraan! :-D
Ze zitten al te bibberen in Mechelen :lol:
noblemo schreef:Ze zegt dat de tarieven niet veel lager meer kunnen
En daarmee komt er dan ook geen concurrentie... ze blijven allemaal gewoon cashen.
skills
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Ik snap je punt niet. Wat is er mis met de "tv-kabel". Eind vorig jaar is de Docsis 3.1 standaard afgewerkt, waarbij snelheden gehaald kunnen worden van 10 Gbit down and 1 Gbit upstream.
Op dit moment werkt telenet op Docsis 3.0, waarbij een snelheid gehaald kan worden van ongeveer 40 Mbit per channel down- en ongeveer 30 Mbit per channel upstream.
Als ik me niet vergis gebruikt telenet op dit moment 4 channels, naar ze willen natuurlijk naar 8, 16 of 24 channels.
Dat is meteen ook de echte reden waarom ze van die oude digiboxen/corders met SD signaal afwillen, om meer ruimte te krijgen op de kabel.

Dus ik ben eerder van mening dat telenet niets te vrezen heeft, zelfs niet bij FTTH van Belgacom. En it's about time dat Belgacom eens een nieuwe technologie begint uit te rollen, want in mijn ogen is de oude koperdraad gewoon een dood product zoals ze nu in de grond ligt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dood is wat overdreven, eerder een fortuin in de grond. Puur aan koper alleen wordt het alleen maar meer waard.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

iRockabizzydilly schreef:Dood is wat overdreven, eerder een fortuin in de grond. Puur aan koper alleen wordt het alleen maar meer waard.
Het eruit halen zal wel wat moeilijker zijn ;)

Telenet zal trouwens vooral dringend hun nodes moeten verkleinen in de toekomst. Je hebt niet veel aan gigabit snelheden als je een lage limiet moet hanteren omdat je netwerk anders oververzadigd geraakt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Eens goed trekken aan de kabel en 't zal wel boven komen :wink:

Klopt van Telenet, vermoed wel dat ze daar reeds (in mindere mate?) mee bezig zijn... anderzijds is het nu al even duidelijk dat volume voor hen niet bepaald prioriteit krijgt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Avenger 2.0 schreef:Ik denk dat Telenet binnen 5 à 10 jaar toch een serieuze kater gaat hebben.
In Mechelen slapen ze ook niet hoor.
Avenger 2.0 schreef:Belgacom trekt momenteel een fiber wachtbuis tot in alle nieuwe woningen.
En wat is het aandeel van het aantal nieuwe woningen op het totaal ? Telenet voorziet trouwens ook al fiber (maar wel niet tot in de woning).
Avenger 2.0 schreef:Telenet blijft echter hardnekkig vasthouden aan de tv-kabel,
Niet alléén TN... ook BGC... ze hebben beide enorm schrik dat ze daarna hun netwerk moeten openstellen (en dan kan de concurrentie pas echt beginnen).
skills schreef:Ik snap je punt niet. Wat is er mis met de "tv-kabel". Eind vorig jaar is de Docsis 3.1 standaard afgewerkt, waarbij snelheden gehaald kunnen worden van 10 Gbit down and 1 Gbit upstream.
Marketing blblah... 1 GBits als je slechts één gebruiker op de node hebt zitten... bij 10 gebruikers heb je dus nog 100 Mbits ! Men zal dus constant de nodes moeten blijven verkleine... een coax kabel heeft nu éénmaal z'n beperkingen.
skills schreef:Dus ik ben eerder van mening dat telenet niets te vrezen heeft, zelfs niet bij FTTH van Belgacom.
Probleem is dat FTTH uitrollen enorm veel tijd vraagt... maar wees gerust dat ze er in Mechelen niet mee zullen lachen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En wat is het aandeel van het aantal nieuwe woningen op het totaal ? Telenet voorziet trouwens ook al fiber (maar wel niet tot in de woning).
In dat opzicht Belgacom al lang...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, BGC heeft immers fiber liggen op max 1600m van 85% van de woningen (85% van BE zou immers VDSL2 kunnen verkrijgen). Het is eigenlijk een kwestie van die "last mile" te overbruggen om met echte FTTH te komen. Volgens eerdere berichten op UB zou men dit reeds doen voor nieuwbouwwijken : geen koper meer in de grond stampen, maar meteen fiber. En dan daar een cap op zetten.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Geen idee wat de omvang van een TN node nog is vandaag de dag (vermoedelijk wel groter dan een 1600m radius)... maar ze zitten dus ook dichtbij (en door hun nieuwe buizen kan men dacht ik ook fiber blazen).

Het blijven echter allemaal leuke feiten... zolang ze er beiden niets concreets mee doen komen we geen stap verder.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”