OnePlus one? echt of fake?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
zou binnenkort gelanceerd worden, maar als ik hun fora lees zou je gaan geloven dat dit DE smartphone van de laatste jaren moet worden maar buiten op papier geweldige specs, vind ik nog geen enkele video of foro? kan een klein bedrijfje ineens uit het niets met zo'n smartphone op de markt komen of worden we allemaal in de maling genomen en is dit een grote grap? Als je de enthousiastelingen op het forum leest, ze zouden allemaal al bestellen nog voor ze hem gezien hebben
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
meer info? (wiki]
History
OnePlus was founded in December 2013 by Pete Lau, previously Vice President at OPPO.[1]
OnePlus One
OnePlus One is the first OnePlus smartphone, and is set to be released internationally on April 23, 2014.[2] On the software side, OnePlus One will run a new version of CyanogenMod, with new features and graphical elements.[3] Hardware wise, it is expected to include a Snapdragon 801 with 3 GB RAM, a 3100 mAh battery, a 5.5" 1080p JDI display, a 6-Piece 13 MP f/2.0 Sony Exmor IMX214 camera, and StyleSwap replaceable back covers.There will be two options for storage, 16GB and 64GB and will not feature a MicroSD card slot. [4][5]
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
wiki, de meest betrouwbare bron op het internet.... 
Die 3 regels hebben zelfs vandaag nog een update gehad!

Die 3 regels hebben zelfs vandaag nog een update gehad!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
Ik volg de 1+1 nu toch al een tijdje (+-3maand).
De "onderneming" is klein en bestaat denk ik zo'n 4maanden.
OPPO != One Plus maar het is wel zo dat OPPO's oude CEO daar nu CEO is.
Ik ben momenteel van plan er een aan te schaffen, maar of ik echt 1tje zal kopen zal ik binnen +-6dagen weten te zeggen. (Release event in China)
One Plus one's slogan is "Never Settle", ze willen een smartphone met super specs voor een betaalbare prijs zonder véél toegevingen te doen.
Er zullen altijd toegevingen gedaan moeten worden natuurlijk. Een groot voorbeeld waar er op de héél forums veel reactie rond is geweest en nogaltijd trouwens zijn de LTE banden. Momenteel is er maar 1 model (dus geen EU versie) waardoor onze noorderburen geen LTE (Enkel T-mobile klanten wel) op deze telefoon zullen hebben. De 1+1 kan geen LTE ontvangen op band 20 (800 Mhz), in België zit alles op band 3 (1800 Mhz) waardoor wij geen problemen hebben.
Hieronder heb je een infographic met een vergelijking tussen de 1+1 & Samsungs Galaxy S5.

De prijs is nog zo iets "speciaal" normaal is $400 = €400 maar daar willen ze ook iets aan doen door het toestel voor < €350 euro aan te bieden.
De "onderneming" is klein en bestaat denk ik zo'n 4maanden.
OPPO != One Plus maar het is wel zo dat OPPO's oude CEO daar nu CEO is.
Ik ben momenteel van plan er een aan te schaffen, maar of ik echt 1tje zal kopen zal ik binnen +-6dagen weten te zeggen. (Release event in China)
One Plus one's slogan is "Never Settle", ze willen een smartphone met super specs voor een betaalbare prijs zonder véél toegevingen te doen.
Er zullen altijd toegevingen gedaan moeten worden natuurlijk. Een groot voorbeeld waar er op de héél forums veel reactie rond is geweest en nogaltijd trouwens zijn de LTE banden. Momenteel is er maar 1 model (dus geen EU versie) waardoor onze noorderburen geen LTE (Enkel T-mobile klanten wel) op deze telefoon zullen hebben. De 1+1 kan geen LTE ontvangen op band 20 (800 Mhz), in België zit alles op band 3 (1800 Mhz) waardoor wij geen problemen hebben.
Hieronder heb je een infographic met een vergelijking tussen de 1+1 & Samsungs Galaxy S5.
De prijs is nog zo iets "speciaal" normaal is $400 = €400 maar daar willen ze ook iets aan doen door het toestel voor < €350 euro aan te bieden.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Het verschil zit hem vooral in de winstmarge. Want een smartphone maken is heus niet zo duur hoor, kijk maar naar de nexus 5 met vergelijkbare specs en een sub €/$400 prijs.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Het gemis van band 20 valt niet goed te praten, tegen het einde van het jaar zullen alledrie de providers er gebruik van gaan maken, net zoals ze nu veel 3G900 (beginnen) gebruiken. Voor mensen die geen mobiel internet gebruiken is dat totaal geen probleem, maar gezien de doelgroep zou ik toch twee keer nadenken voor ik een gsm zonder band 20 koop, zeker als je voor hetzelfde (of zelfs minder) geld een Nexus 5 heeft.FunkStar schreef: Een groot voorbeeld waar er op de héél forums veel reactie rond is geweest en nogaltijd trouwens zijn de LTE banden. Momenteel is er maar 1 model (dus geen EU versie) waardoor onze noorderburen geen LTE (Enkel T-mobile klanten wel) op deze telefoon zullen hebben. De 1+1 kan geen LTE ontvangen op band 20 (800 Mhz), in België zit alles op band 3 (1800 Mhz) waardoor wij geen problemen hebben.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Mij hadden ze ook tot dat band 20 bleek te missen. Ik verwacht persoonlijk veel daarvan, maar weet niet in welke mate de providers het gaan waarmaken. Voorts zijn ze trouwens geloof ik van plan om in het begin geen winst te draaien. Van dat hele invite systeem moet ik trouwens niets hebben, moet je daar in competitie gaan met fanboys van het ergste type voor je zelfs nog maar je geld mag ophoesten...
Ik heb persoonlijk besloten deze keer nog een traditioneel model aan te schaffen met wel 'volledig' 4G, en dan zien we over een paar jaar wel of ze er nu echt in gelukt zijn.
Ik heb persoonlijk besloten deze keer nog een traditioneel model aan te schaffen met wel 'volledig' 4G, en dan zien we over een paar jaar wel of ze er nu echt in gelukt zijn.
-
- Elite Poster
Om een idee te geven wat providers met 800MHz LTE op een korte (1 jaar) tijd kunnen doen. KPN in nederland dekt met hun 800MHz netwerk 95.8% van de oppervlakte en 97.3% van de bevolking in nederland, dat is ongeveer de 2G dekking die we nu hebben.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Straffer vind ik nog de vergelijking met T-Mobile Nederland. Zij claimen ongeveer evenveel LTE masten op de 1800 MHz band als KPN op de 800MHz band omgebouwd te hebben en bieden slechts dekking aan 27.4 % van de bevolking en 9.6% van de oppervlakte.AndRo555 schreef:KPN in nederland dekt met hun 800MHz netwerk 95.8% van de oppervlakte en 97.3% van de bevolking in nederland, dat is ongeveer de 2G dekking die we nu hebben.
Dat zegt genoeg over het nut van de 800MHz band volgens mij.
Bronnen: http://www.4gdekking.nl
http://tweakers.net/reviews/3455/2/mobi ... erken.html
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Ik vind het nu even niet terug, maar een tijd geleden was er een persconferentie van tele2 in nederland over hun LTE netwerk, dat ze aan het uitbouwen zijn op 800 en 2600mHz, en dat ze met 1 800MHz LTE mast ongeveer 65 vierkante km gedekt kregen, maar dat ze er een stuk meer nodig hadden om deftige snelheden te bieden. (vooral in stedelijk gebied)Jordy1990 schreef:Straffer vind ik nog de vergelijking met T-Mobile Nederland. Zij claimen ongeveer evenveel LTE masten op de 1800 MHz band als KPN op de 800MHz band omgebouwd te hebben en bieden slechts dekking aan 27.4 % van de bevolking en 9.6% van de oppervlakte.AndRo555 schreef:KPN in nederland dekt met hun 800MHz netwerk 95.8% van de oppervlakte en 97.3% van de bevolking in nederland, dat is ongeveer de 2G dekking die we nu hebben.
Dat zegt genoeg over het nut van de 800MHz band volgens mij.
Bronnen: http://www.4gdekking.nl
http://tweakers.net/reviews/3455/2/mobi ... erken.html
Daarmee dat het mij ook verwondert dat er in belgie nog niet zo veel sprake is van 800Mhz.
En ik zou aan iedereen die een deftige smartphone zoekt geen smartphone nog aanraden die geen 800MHz LTE ondersteund.
-
- Elite Poster
Misschien in bepaalde landen waar de providers maar 5MHz in band 20/800MHz hebben, daar is de max 37Mbps voor LTE, maar in belgie hebben al de drie elk 10MHz bandbreedte met een theoretische snelheid van 73.6Mbps. En is dus wel een stuk sneller dan een goed DC-HSPA netwerk dat 42Mbps theoretisch kan halen (ook over 10MHz bandbreedte).FunkStar schreef:Als ik me niet vergis komt de snelheid van LTE op band 20 (800) overeen met een deftig H+ netwerk.
(Theoretisch max 50Mbps)
Om nog maar te zwijgen over ping, betere idle states en bijhorende bonus voor batterij.
En DC-HSPA valt niet uit te rollen in belgie op de 900MHz band, tenzij men het gsm netwerk schrapt en dat zal niet gebeuren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
De OnePlus is gelanceerd:
http://tweakers.net/nieuws/95538/oneplu ... -euro.html
1 nadeel: De OnePlus One ondersteunt 4g, maar niet op de 800MHz-frequentie.
http://tweakers.net/nieuws/95538/oneplu ... -euro.html
1 nadeel: De OnePlus One ondersteunt 4g, maar niet op de 800MHz-frequentie.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console