Pagina 1 van 1

BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 13:45
door philippe_d
In dit besluit legt het BIPT Schedom Dommel een boete op van 5.000 EUR omwille van de onwettige bepalingen in haar algemene voorwaarden. Deze onwettige bepalingen zijn o.m. het veelvuldig ontbreken van wettelijk voorgeschreven informatie, het negeren van wettelijke opzegmogelijkheden van consumenten, het hanteren van te lange tariefformules enz.
http://www.ibpt.be/nl/operatoren/teleco ... reffende-d

De originele boete was €20.000, maar werd dan naar €5.000 terug gebracht, rekening houdend met een aantal verzachtende omstandigheden (zoals het geringe aantal klachten bij de Ombudsdienst)

Dommel verdedigde zich met te beweren dat ze de wet wel toepaste, maar door een slordigheid hun algemene voorwaarden nog niet aangepast hadden op de website.

Interessant detail:
Dommel verzoekt het BIPT om rekening te houden met de moeilijke situatie waarin Dommel zich bevindt : (…) en Dommel werkt hard om te overleven.

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 13:48
door Joe de Mannen
Dat laatste ga ik ook eens proberen bij een volgende boete :)

J.

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 14:06
door krisken
Als de politie ook nog eens een boete in mn bus dropt of als ik mn belastingsbrief krijg : jama ik probeer ook te overleven... :-)

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 14:20
door Ofloo
Dan zal deze antwoorden dat de staat na het bezoek van obama ook probeert te overleven, en hij komt nog eens terug. Vandaar hebben we een flits marathon.

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 14:36
door Trojan
Aangezien het een aangekondigde flitsmarathon is die uitgebreid in de pers aan bod is gekomen moet je wel een serieuze debiel en klootzak zijn als je die dag nog gepakt wordt met overdreven snelheid.

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 14:39
door krisken
Ik raad dan ook iedereen aan om op die dat NIET met de wagen te rijden... :-)

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 20:23
door Fluppeke
Document van januari.
Nu weten we dus zeker waarom de jaarlijkse betalingscyclus sinds februari niet meer kan.

Ze kunnen dan wel zeggen dat deze wet de concurrentie moet bevorderen. Mij lijkt het eerder geschreven op maat van belgacom. De klant kan niet kiezen om zich een jaar te binden voor een lage(re) prijs.
Nog in het document 'de provider kan de installatiekost laten vallen en doorrekenen in hogere abonnementskosten' ... voor een provider die maar een interne lijn hoeft te bellen voor een aansluiting een mooie wet.. de belgakoe moet worden beschermd is het niet door scarlet op te kopen is het door dergelijke dingen.

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 14 apr 2014, 20:35
door Heronic
Mag er niet aan denken dat ik langer zou vastgehangen hebben aan dommel.
Tevreden tot er wat fout loopt om dan vast te stellen dat die 5 man en een paardekop niet bekwaam zijn problemen deftig aan te pakken.

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 15 apr 2014, 00:18
door gbmed
Heronic schreef:Mag er niet aan denken dat ik langer zou vastgehangen hebben aan dommel.
Tevreden tot er wat fout loopt om dan vast te stellen dat die 5 man en een paardekop niet bekwaam zijn problemen deftig aan te pakken.
Heb ik (en niet ik alleen) al jaar en dag verkondigd: een paar man en een paardekop als support .... Tsja, soms blijf je beter waar je was ......

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 15 apr 2014, 17:24
door duizend
Ik hoop dat ze nog lang blijven doorgaan ...
Wat mij betreft zeer goeie service, een goed product en een onklopbare prijs.

Spijtig dat de jaarlijkse betalingscyclus verboden wordt, waarom moeit de overheid zich toch altijd met alles ?

Re: BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Geplaatst: 17 apr 2014, 14:28
door Fluppeke
Antwoord is simpel ... ga je als overheid een bedrijf schaden waar je zelf 51% aandeelhouder van bent , en waarvan je de dividenden mee rekent in de begroting? Bellens zei daarover " als ik zie hoe Mobistar en Base verzwakt worden, zie ik me straks alleen staan in de strijd met Telenet. Eerlijk gezegd, indien men mij op een dag had gezegd dat de politiek elke vorm van concurrentie zou doden, dan had ik dat niet geloofd".

Kijk naar scarlet trio een leuk produkt... was er nooit geweest zonder snow. En waarom heeft bgc scarlet opgekocht als mensen toch beter blijven waar ze zijn...?
Heb ik (en niet ik alleen) al jaar en dag verkondigd: een paar man en een paardekop als support
Als het om technische kennis gaat heb ik in de loop der jaren al met zéér bekwame medewerkers gesproken van dommel.
Vraag is wat er allemaal onder support moet vallen. De bezoekers van dit forum zullen enkel bellen als er echt technische problemen zijn met de verbinding. Helaas zijn wij niet representatief voor alle internet gebruikers en zijn er een hoop mensen die support bellen zonder dat het een probleem van de ISP is.
Anderzijds gebeuren aansluitingen in opdracht van dommel door belgacom/onderaannemers en blijft de lijn eigendom van belgacom. Mijn inziens moet dus alle support voor de apparatuur waar de isp niet verantwoordelijk voor is gebeuren door belgacom zelf als infrastructuurbeheerder. En aangezien dat belgacom zelf contact maakt met de klanten om een afspraak te regelen lijkt het mij dus ook de taak van belgacom om hiervoor support te leveren als de afspraak niet doorgaat enz...
De taakverdeling moet transparanter. Wanneer een ISP belgacom inschakelt om bijv een kabelbreuk vind ik dat de klant vanaf dan het recht heeft om informatie op te vragen over zijn situatie/dossier bij de infrastructuurbeheerder belgacom. je belt ook niet naar je elektriciteitsleverancier voor een nieuwe aansluiting ..maar je gaat naar eandis/infrax en kiest tevens een leverancier.