BIPT legt Dommel boete op van €5.000

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In dit besluit legt het BIPT Schedom Dommel een boete op van 5.000 EUR omwille van de onwettige bepalingen in haar algemene voorwaarden. Deze onwettige bepalingen zijn o.m. het veelvuldig ontbreken van wettelijk voorgeschreven informatie, het negeren van wettelijke opzegmogelijkheden van consumenten, het hanteren van te lange tariefformules enz.
http://www.ibpt.be/nl/operatoren/teleco ... reffende-d

De originele boete was €20.000, maar werd dan naar €5.000 terug gebracht, rekening houdend met een aantal verzachtende omstandigheden (zoals het geringe aantal klachten bij de Ombudsdienst)

Dommel verdedigde zich met te beweren dat ze de wet wel toepaste, maar door een slordigheid hun algemene voorwaarden nog niet aangepast hadden op de website.

Interessant detail:
Dommel verzoekt het BIPT om rekening te houden met de moeilijke situatie waarin Dommel zich bevindt : (…) en Dommel werkt hard om te overleven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat laatste ga ik ook eens proberen bij een volgende boete :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als de politie ook nog eens een boete in mn bus dropt of als ik mn belastingsbrief krijg : jama ik probeer ook te overleven... :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dan zal deze antwoorden dat de staat na het bezoek van obama ook probeert te overleven, en hij komt nog eens terug. Vandaar hebben we een flits marathon.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Aangezien het een aangekondigde flitsmarathon is die uitgebreid in de pers aan bod is gekomen moet je wel een serieuze debiel en klootzak zijn als je die dag nog gepakt wordt met overdreven snelheid.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik raad dan ook iedereen aan om op die dat NIET met de wagen te rijden... :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Document van januari.
Nu weten we dus zeker waarom de jaarlijkse betalingscyclus sinds februari niet meer kan.

Ze kunnen dan wel zeggen dat deze wet de concurrentie moet bevorderen. Mij lijkt het eerder geschreven op maat van belgacom. De klant kan niet kiezen om zich een jaar te binden voor een lage(re) prijs.
Nog in het document 'de provider kan de installatiekost laten vallen en doorrekenen in hogere abonnementskosten' ... voor een provider die maar een interne lijn hoeft te bellen voor een aansluiting een mooie wet.. de belgakoe moet worden beschermd is het niet door scarlet op te kopen is het door dergelijke dingen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Mag er niet aan denken dat ik langer zou vastgehangen hebben aan dommel.
Tevreden tot er wat fout loopt om dan vast te stellen dat die 5 man en een paardekop niet bekwaam zijn problemen deftig aan te pakken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Heronic schreef:Mag er niet aan denken dat ik langer zou vastgehangen hebben aan dommel.
Tevreden tot er wat fout loopt om dan vast te stellen dat die 5 man en een paardekop niet bekwaam zijn problemen deftig aan te pakken.
Heb ik (en niet ik alleen) al jaar en dag verkondigd: een paar man en een paardekop als support .... Tsja, soms blijf je beter waar je was ......
Afbeelding Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik hoop dat ze nog lang blijven doorgaan ...
Wat mij betreft zeer goeie service, een goed product en een onklopbare prijs.

Spijtig dat de jaarlijkse betalingscyclus verboden wordt, waarom moeit de overheid zich toch altijd met alles ?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Antwoord is simpel ... ga je als overheid een bedrijf schaden waar je zelf 51% aandeelhouder van bent , en waarvan je de dividenden mee rekent in de begroting? Bellens zei daarover " als ik zie hoe Mobistar en Base verzwakt worden, zie ik me straks alleen staan in de strijd met Telenet. Eerlijk gezegd, indien men mij op een dag had gezegd dat de politiek elke vorm van concurrentie zou doden, dan had ik dat niet geloofd".

Kijk naar scarlet trio een leuk produkt... was er nooit geweest zonder snow. En waarom heeft bgc scarlet opgekocht als mensen toch beter blijven waar ze zijn...?
Heb ik (en niet ik alleen) al jaar en dag verkondigd: een paar man en een paardekop als support
Als het om technische kennis gaat heb ik in de loop der jaren al met zéér bekwame medewerkers gesproken van dommel.
Vraag is wat er allemaal onder support moet vallen. De bezoekers van dit forum zullen enkel bellen als er echt technische problemen zijn met de verbinding. Helaas zijn wij niet representatief voor alle internet gebruikers en zijn er een hoop mensen die support bellen zonder dat het een probleem van de ISP is.
Anderzijds gebeuren aansluitingen in opdracht van dommel door belgacom/onderaannemers en blijft de lijn eigendom van belgacom. Mijn inziens moet dus alle support voor de apparatuur waar de isp niet verantwoordelijk voor is gebeuren door belgacom zelf als infrastructuurbeheerder. En aangezien dat belgacom zelf contact maakt met de klanten om een afspraak te regelen lijkt het mij dus ook de taak van belgacom om hiervoor support te leveren als de afspraak niet doorgaat enz...
De taakverdeling moet transparanter. Wanneer een ISP belgacom inschakelt om bijv een kabelbreuk vind ik dat de klant vanaf dan het recht heeft om informatie op te vragen over zijn situatie/dossier bij de infrastructuurbeheerder belgacom. je belt ook niet naar je elektriciteitsleverancier voor een nieuwe aansluiting ..maar je gaat naar eandis/infrax en kiest tevens een leverancier.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”