Hallo,
In huis heb ik overal "Telenet" coax kabel voorzien:
Voorbedrade buis 16mm + coax Telenet PVC6 Vlaanderen rol 100m
classificatie: ICTA 3422
Ik hoop dat deze ook volstaat om het satelliet signaal van Tv Vlaanderen door te jagen ?
De langste stukken zijn schat ik 20 meter.
Voorzien jullie hier problemen mee ?
gebruikte coax kabel ok ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Betere TV coax voor binnen is maar goed tot 860 MHz... voor sat moet je eigenlijk gaan naar kabel die nog goed is tot 2 GHz.
Het verschil is vaak 10 dB en meer... veel hangt dus ook af van de afstand.
Het verschil is vaak 10 dB en meer... veel hangt dus ook af van de afstand.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
Waarom Telenet coax? das een veredelde RG59
omdat die coax telenet gecertificeerd is zekers, pfffffff standaard CCIR norm
een rg6 is nog beter
leg bv
rg6
koka 799
h125
dat is wel wat beter
wat je zeker NIET moet leggen is RG59
omdat die coax telenet gecertificeerd is zekers, pfffffff standaard CCIR norm
een rg6 is nog beter
leg bv
rg6
koka 799
h125
dat is wel wat beter
wat je zeker NIET moet leggen is RG59
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Met PCV6 ( Telenet-Inerkabel opdruk ) ga je geen enkel probleem hebben als je slechts 20meter gebruikt .. het signaal die uit de down converters komt ( lnb's) is meestal wel sterk genoeg .
Een Hirschman KOKA799 geeft op 1000mhz al 19,2 db demping ( op 100meter !! ) .. dat zal voor die PVC6 van Telenet niet veel meer zijn gok ik ...( ze geven maar specs tot 864mhz 18db)
Ik heb hier in huis ook PVC6/KOKA799/RG6 liggen ( beetje van alles dus ) Heb eens stukjes van één meter gemaakt met compression F-Connectors en laten testen op netwerk analysor tot 2ghz .. en de verschillen waren echt niet zo groot ..
Heb al 10x ergere situaties gezien met "brico" coax van 5mm ( niet eens dubbel afschermd ) en dat werkte ook nog prima op 15-20meter afstand ...
In bijlage verschil in demping verschillende types kabel .. een typische RG6 sat kabel ( archsat ) is echt niet veel beter dan die telenet kabel ( wel een pak goedkoper )
Een Hirschman KOKA799 geeft op 1000mhz al 19,2 db demping ( op 100meter !! ) .. dat zal voor die PVC6 van Telenet niet veel meer zijn gok ik ...( ze geven maar specs tot 864mhz 18db)
Ik heb hier in huis ook PVC6/KOKA799/RG6 liggen ( beetje van alles dus ) Heb eens stukjes van één meter gemaakt met compression F-Connectors en laten testen op netwerk analysor tot 2ghz .. en de verschillen waren echt niet zo groot ..
Heb al 10x ergere situaties gezien met "brico" coax van 5mm ( niet eens dubbel afschermd ) en dat werkte ook nog prima op 15-20meter afstand ...
In bijlage verschil in demping verschillende types kabel .. een typische RG6 sat kabel ( archsat ) is echt niet veel beter dan die telenet kabel ( wel een pak goedkoper )
- Bijlagen
-
- kabel-sat-demping.png (4 KiB) 1937 keer bekeken
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
korte kabels testen met connectoren erop heeft geen zin, de invloed van de connectoren is al te groot.
gewoon een hele rol nemen dan zie je de verschillen wel.
ik heb hier een haspel met 50 m koka 799, voor test doeleinden (om bestaande coax kabel problemen bij de klant aan te tonen )
gewoon een hele rol nemen dan zie je de verschillen wel.
ik heb hier een haspel met 50 m koka 799, voor test doeleinden (om bestaande coax kabel problemen bij de klant aan te tonen )
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Lol en die rol opgerold laten zeker
Daar zeg je ook iets belangrijk connectoren .. ik gebruik nog louter de compressie connectors .
Gebruik geen crimp meer en zeker geen opdraai connectoren .. heb al veel van die crimps mogen vervangen op telenet installs ( die vallen er gewoon af in veel gevallen ) .
Enfin daar heeft de TS niks aan natuurlijk . Feit is op 20 meter zal je het verschil NIET merken tussen een koka 799 en en een telenet interkabel pvc6 . Voor een sat toepassing . Dus als die kabel er al ligt zou ik zeker de moeite niet doen om die speciaal nog te vervangen en onnodige kosten te doen ...
Je hebt trouwens ook kabel die gelabeld is als telenet of interkabel certified die eigenlijk best goed is van specs .. ( telenet maakt geen kabel laat die gewoon rebranden bij eupen bijvoorbeeld ) .
Vaak gaat het om deze :
https://www.eupen.com/weimages/rf/braid ... -02-12.pdf en die is bijna evengoed als KOKA799 ..
Maar je kan zover gaan natuurlijk als je zelf wilt .. er is ook al Quad Schielded kabel voor sat ... etc ..

Gebruik geen crimp meer en zeker geen opdraai connectoren .. heb al veel van die crimps mogen vervangen op telenet installs ( die vallen er gewoon af in veel gevallen ) .
Enfin daar heeft de TS niks aan natuurlijk . Feit is op 20 meter zal je het verschil NIET merken tussen een koka 799 en en een telenet interkabel pvc6 . Voor een sat toepassing . Dus als die kabel er al ligt zou ik zeker de moeite niet doen om die speciaal nog te vervangen en onnodige kosten te doen ...
Je hebt trouwens ook kabel die gelabeld is als telenet of interkabel certified die eigenlijk best goed is van specs .. ( telenet maakt geen kabel laat die gewoon rebranden bij eupen bijvoorbeeld ) .
Vaak gaat het om deze :
https://www.eupen.com/weimages/rf/braid ... -02-12.pdf en die is bijna evengoed als KOKA799 ..
Maar je kan zover gaan natuurlijk als je zelf wilt .. er is ook al Quad Schielded kabel voor sat ... etc ..