Opstelling:
- Fritz!box 7240 is de centrale router (PPPoE via Bbox2); wifi uitgeschakeld wegens slechte locatie (kelder); alle bedrade toestellen komen hier toe (via een gigabit switch)
- Asus RT-AC68U die als access point ingesteld staat in de gang (zijn WAN poort is via RJ45 met Fritz!box verbonden); wordt dus helemaal niet als router gebruikt, en dient enkel voor de wireless toestellen in huis (geen toestellen op zijn LAN poorten)
Aangezien er veel foto's enz via DLNA beschikbaar zijn op het netwerk, zouden we graag een guest netwerk hebben voor bezoekers, zodat deze niet via DLNA aan bvb de foto's geraken; en ook niet naar de Chromecast kunnen sturen, enz.
Nu hebben beide toestellen wel de mogelijkheid tot guest netwerk, maar die van de Fritz!box kan ik niet gebruiken wegens slechte lokatie, en die van de Asus heeft niet veel zin gezien de opstelling

Weet er iemand een oplossing, zonder extra hardware? En zodat alle bedrade toestellen en alle WIFI toestellen op het niet-guest netwerk toch onderlinge volledige toegang hebben?
De Asus als hoofdrouter gebruiken doen we liever niet (dan moeten alle netwerkkabels van de bedrade toestellen daar toekomen, alsook wordt er een Fritz!box VPN verbinding gebruikt)
In de Fritz!box zou ik statische routes moeten zetten, vermoed ik. Maar het probleem is dat er geen aparte IP range is voor de (guest) WIFI toestellen.
Alvast bedankt om mee te denken.