Zijn er hier nog mensen met problemen met hun internet hier in Zone 09?
Heb hier, met momenten, ongelofelijk traag internet, sites die niet laden, afbeeldingen die niet laden, ... Geheel het gezin klaagt erover.
De problemen zijn begonnen sinds maandag.
Contact gehad met EDPNet via Twitter, zoals gewoonlijk een "maak een ticket aan want we zien niets" reactie (waar ik dan ook op heb geantwoord dat de problemen zoals gewoonlijk op de binnenbekabeling gestoken zullen worden) maar heb dan toch een ticket aangemaakt met test resultaten erbij (zoals nadien gevraagd).
Vaststelling: ping bursts naar 200ms (vaak) en een packet loss van 1,5%! Het zal dus een slecht weekend worden voor te internetten, de helpdesk werkt natuurlijk niet in het weekend...
Nog mensen hier met deze problemen?
Problemen internet zone 09
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ook 09 met EDPnet, geen problemen... wel Google DNS overal ingesteld.
Dat zou misschien wel eens een deel van het probleem kunnen zijn. Heb gemerkt op laptop dat de vaak de response "unknown host" was.
Daarnet even voor een periode (nu bekabeld) een ping gedaan. 3% packet loss.
Daarnet even voor een periode (nu bekabeld) een ping gedaan. 3% packet loss.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Op wat ping je om die packetloss te verkrijgen?
Er is een periode geweest waarin naar google er een constante hoge packetloss was maar dat lijkt nu opgelost.
[
Post made via mobile device ]
Er is een periode geweest waarin naar google er een constante hoge packetloss was maar dat lijkt nu opgelost.
[

Google, heb ook de site van EDPNet zelf geprobeerd (nog erger...).
Is geen alleenstaand geval, ondertussen al 3 anderen op Twitter die hetzelfde melden.
Plots ziet EDPnet wel een probleem (toen ik het meldde niet) en steken ze het op de DNS die aangevallen wordt.
DNS veranderd naar Google DNS en nog steeds 2% packet loss (en dit over 8500+ packets)
Is geen alleenstaand geval, ondertussen al 3 anderen op Twitter die hetzelfde melden.
Plots ziet EDPnet wel een probleem (toen ik het meldde niet) en steken ze het op de DNS die aangevallen wordt.
DNS veranderd naar Google DNS en nog steeds 2% packet loss (en dit over 8500+ packets)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Waar in 09?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ook EDPnet in zone 09 (centrale Gentbrugge - 91GBR0) en geen problemen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Waarschijnlijk wel, maar heb je al eens een modem reboot gedaan?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Hopelijk staan uw instellingen dan juist om die update effectief te ontvangen 

-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
'k moet toegeven dat op die korte tijd dat ik effectief klant ben ik toch al enkele van die problemen heb meegemaakt.
'k Weet nu niet of het er aan gebonden is maar op mijn lijn thuis heb ik met uTorrent altijd meerdere hashfouten in downloads, met tot tientalle MB's 'verloren'. Op andere connecties met zelfde pc komt dat niet of aanzienlijk minder voor.
'k Weet nu niet of het er aan gebonden is maar op mijn lijn thuis heb ik met uTorrent altijd meerdere hashfouten in downloads, met tot tientalle MB's 'verloren'. Op andere connecties met zelfde pc komt dat niet of aanzienlijk minder voor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Dat dacht ik ook, maar het is toch inderdaad een van de problemen bij hen tegenwoordig.
[
Post made via mobile device ]
[

- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Even ter correctie, er zijn packetloss problemen met enkele servers van Google, verder zijn ons geen packetloss problemen bekend. Google is niet erg snel om op onze vragen hierover te reageren.skills schreef:Die hashfouten hebben eerder te maken met de packetloss die ze ondertussen al maandenlang op het netwerk hebben. Maar blijkbaar krijgen ze ook dit probleem weer niet opgelost...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Hier heb ik althans al even geen packetloss meer naar Google toe...
Komaan, jullie zijn echt excuses aan het verzinnen nu hoor Joachim...
Eerst zien jullie niets, dan na klachten van meerdere mensen op Twitter zijn het de DNS servers en nadat het daar ook niet aan lag NIETS meer van antwoord.
Het was duidelijk een routing probleem of dergelijk. Google had er niets mee te zien. Anders servers, waaronder ook jullie servers (van de website) hadden VEEL packet loss. Blijkbaar bestaat het oplossen van problemen bij jullie uit het probleem toewijzen aan andere partijen of zeggen dat er niets te merken valt!
Zelfs op de support tickets komen er geen antwoord.
Waar is de tijd dat jullie nog kwaliteit voorop plaatsen? Dat er hulp was in het weekend?
Eerst zien jullie niets, dan na klachten van meerdere mensen op Twitter zijn het de DNS servers en nadat het daar ook niet aan lag NIETS meer van antwoord.
Het was duidelijk een routing probleem of dergelijk. Google had er niets mee te zien. Anders servers, waaronder ook jullie servers (van de website) hadden VEEL packet loss. Blijkbaar bestaat het oplossen van problemen bij jullie uit het probleem toewijzen aan andere partijen of zeggen dat er niets te merken valt!
Zelfs op de support tickets komen er geen antwoord.
Waar is de tijd dat jullie nog kwaliteit voorop plaatsen? Dat er hulp was in het weekend?
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Huh? Routing probleem? Mij is sowieso geen routing probleem gekend, het Google 'probleem' bestaat trouwens nog steeds. Ik heb momenteel geen idee waaraan dit probleem gelegen was, mijn NOC departement heeft hierover niks aangegeven.
Ik was van mening dat dit een alleenstaand probleem was, en heb initieel via twitter aangegeven om een ticket te openen, en nadat ik meldingen zag binnenkomen dat er nog mensen problemen hadden (zonder veel details) hebben we gezien dat er opnieuw hacking attempts waren op DNS niveau, daarom dat ik gevraagd had de google dns servers te raadplegen. Verder weinig feedback gekregen behalve 'het lijkt opgelost'...
Spijtig dat er toch wel wat negatieve energie hangt rondom edpnet, maar er zijn inderdaad ook redenen toe geweest
Ik was van mening dat dit een alleenstaand probleem was, en heb initieel via twitter aangegeven om een ticket te openen, en nadat ik meldingen zag binnenkomen dat er nog mensen problemen hadden (zonder veel details) hebben we gezien dat er opnieuw hacking attempts waren op DNS niveau, daarom dat ik gevraagd had de google dns servers te raadplegen. Verder weinig feedback gekregen behalve 'het lijkt opgelost'...
Spijtig dat er toch wel wat negatieve energie hangt rondom edpnet, maar er zijn inderdaad ook redenen toe geweest

Toen je gevraagd had een ticket te openen, had ik dat ook gedaan. Het was ook wel raar dat u pas de zaak begon te onderzoeken nadat meerdere personen hetzelfde probleem gemeld hadden. Mochten de andere mensen niet mee op de conversatie gesprongen zijn, hadden wij waarschijnlijk nog steeds belabberd internet.
Ik heb zelfs nog extra informatie aan de ticket toegevoegd en 2x een ping bestand. Deze is tot op heden, nog niet behandeld.
Ook op jouw Twitter bericht dat de DNS weer onder aanval was en u vroeg om de DNS te veranderen, heb ik gereageerd dat ik de DNS had veranderd en er nog steeds 2% packet loss was (en dit op 8500+ pings) en problemen bij het ophalen van afbeeldingen/websites. Daar heeft u niet meer op gereageerd. Het was dus meer dan een DNS aanval.
Ook gezien dat het niet enkel in mijn streek was maar ook in Antwerpen e.d. was het dus geen geïsoleerd geval.
Zoals gezegd op het Twitter bericht, LEEK het een routing probleem te zijn. Data kwam op bepaalde momenten goed binnen en andere momenten niet.
En eenmaal een DNS resolved was, wordt er op het systeem (naar wat ik weet) een DNS cache bijgehouden. Zou dus ook niet mogen verklaren dat het eenmaal redelijk goed laadde en de andere keer niet.
Maar zoals ook gezegd op de Twitter (en ik citeer): "ls ge maar lang genoeg wacht, dan lost blijkbaar ieder probleem zichzelf op #triest".
Ik heb zelfs nog extra informatie aan de ticket toegevoegd en 2x een ping bestand. Deze is tot op heden, nog niet behandeld.
Ook op jouw Twitter bericht dat de DNS weer onder aanval was en u vroeg om de DNS te veranderen, heb ik gereageerd dat ik de DNS had veranderd en er nog steeds 2% packet loss was (en dit op 8500+ pings) en problemen bij het ophalen van afbeeldingen/websites. Daar heeft u niet meer op gereageerd. Het was dus meer dan een DNS aanval.
Ook gezien dat het niet enkel in mijn streek was maar ook in Antwerpen e.d. was het dus geen geïsoleerd geval.
Zoals gezegd op het Twitter bericht, LEEK het een routing probleem te zijn. Data kwam op bepaalde momenten goed binnen en andere momenten niet.
En eenmaal een DNS resolved was, wordt er op het systeem (naar wat ik weet) een DNS cache bijgehouden. Zou dus ook niet mogen verklaren dat het eenmaal redelijk goed laadde en de andere keer niet.
Maar zoals ook gezegd op de Twitter (en ik citeer): "ls ge maar lang genoeg wacht, dan lost blijkbaar ieder probleem zichzelf op #triest".
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Wow wow wow dat moet hier geen intentieproces of uitloper van een semi twitter-rel worden hé!
Leden of ISP staff eender aanvallen op deze manier hoort hier niet thuis wat mij betreft.
Leden of ISP staff eender aanvallen op deze manier hoort hier niet thuis wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 31 maa 2014, 21:44, in totaal 1 gewijzigd.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Mijn excuses hier dan voor, ik zal het verkeerd geïnterpreteerd hebben, ik heb de mensen van wacht gecontacteerd om het te onderzoeken, en meer dan een DNS probleem is er niet gevonden, we hebben de primary omgewisseld met de secondary, en meer hebben wij er niet aan gedaan. Blijkbaar is het inderdaad dan vanzelf opgelost.
Je moet wel begrijpen dat één melding op twitter geen reden is om algemeen alarm te slaan, maar goed, nogmaals mijn excuses.
Je moet wel begrijpen dat één melding op twitter geen reden is om algemeen alarm te slaan, maar goed, nogmaals mijn excuses.
Er is geen aanval, er is zelfs geen rel geweest op Twitter.iRockabizzydilly schreef:Wow wow wow dat moet hier geen intentieproces of uitloper van een semi twitter-rel worden hé!
Leden of ISP staff eender aanvallen op deze manier hoort hier niet thuis wat mij betreft.
Ik verwijs gewoon naar de Twitter conversaties, waar ik ook mijn deel heb proberen te doen om het probleem op te lossen waar EDPnet zeer laks over gaat door de vinger te wijzen naar andere partijen en door te zeggen dat er slechte medewerking is van de personen op Twitter.
Het is frustrerend om nu al een week problemen te hebben. Nog steeds klagen anderen hier over het niet correct laden van zwaardere sites (Vente Exclusive, Bel&Bo). Zij zijn op dit vlak minder veeleisend als mij maar als zij ook al klagen...
Hoogstwaarschijnlijk heb jij geen problemen maar na 2x een fibercut op korte tijd te hebben (waar we eenmaal bijna een geheel weekend zonder internet zaten), een defecte routerkaart (weer een dag geen internet), ... begint het ons wel zeer zwaar te irriteren. Zeker omdat deze problemen vaak voorkomen toen ik werken moest indienen als student en voor mijn broer, die nog student is. Het hebben van internet is dus cruciaal.
Ik begrijp ook dat je niet onmiddellijk mensen kan oproepen voor één melding. Maar ik vond het zeer spijtig hoe met de zaak omgegaan werd.Joachim schreef:Mijn excuses hier dan voor, ik zal het verkeerd geïnterpreteerd hebben, ik heb de mensen van wacht gecontacteerd om het te onderzoeken, en meer dan een DNS probleem is er niet gevonden, we hebben de primary omgewisseld met de secondary, en meer hebben wij er niet aan gedaan. Blijkbaar is het inderdaad dan vanzelf opgelost.
Je moet wel begrijpen dat één melding op twitter geen reden is om algemeen alarm te slaan, maar goed, nogmaals mijn excuses.
Van "Geen problemen", plots naar "DNS problemen" (omdat er meerdere mensen melding doen) naar geen antwoord, tot u hier zegt dat de problemen veroorzaakt werden door Google en er geen problemen meer zijn en er geen feedback was van de gebruikers op Twitter.
Dit komt zeer raar over naar de klanten, wat u waarschijnlijk ook wel begrijpt. Ik vind het zeer pijnlijk want wij waren vroeger zeer tevreden over jullie service en hulp.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Begrijpelijk hoor, daarom ook mijn excuses, het was ook zo dat er effectief geen problemen bekend waren, en dat bij nader inzien enkele uren voordien een melding binnen gekomen was van de primary dns die even een time-out gegeven had wat ons doen ontdekken had dat er daar weldegelijk vreemde activiteiten op waren. Het google probleem met de lost icmp pakketten had hier sowieso niks mee te maken volgens mij.
De loss van ICMP pakketten was niet enkel naar Google op de probleemmomenten maar waren ook wanneer ik pingde naar EDPNet.
Zelfs een traceroute naar EDPNet wou totaal niet werken.
Dat had ik toen ook gemeld. Ik moet echter nu nog testen of er nog steeds zoveel packet loss is.
Zelfs een traceroute naar EDPNet wou totaal niet werken.
Dat had ik toen ook gemeld. Ik moet echter nu nog testen of er nog steeds zoveel packet loss is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Op de issues pagina staat nu ook duidelijk dat er problemen zijn met DNS door aanvallen...