weer iets bijgeleerd zie!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Kleine gedaantewissel ondergaan
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Lijkt me eerder een technisch probleem... Als ik van die eerste op de pijl-terug klik, dan krijg ik ook Pompidou te zien maar met het correcte onderschrift. Idem, als je via de 2de link naar de pijl-vooruit gaat, dan komt ook het correcte onderschrift.

EDIT: vraag me sowieso af hoe jij op die 'verkeerde' links terecht gekomen bent. Wanneer ik van de Homepage van DS naar die fotoreeks ga, slaag ik er niet in om verkeerde onderschriften te krijgen (of 't moet zijn dat ze ondertussen iets gefixt hebben natuurlijk).
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Haha, het is inderdaad een technisch probleem. Het louvre ziet er nu ineens uit als het Centre Pompidou.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

De tekst boven de foto is ook niet zo juist:

Naar jaarlijkse gewoonte stelt het vakblad The Art Newspaper een lijst samen van de best bezochte musea ter wereld. De grootse nieuwkomer in de top tien is het National Palace Museum in Taipei. Dat trok in 2013 maar liefst 4,5 bezoekers. Het Louvre in Parijs staat met meer dan 9 miljoen bezoekers op de eerste plaats. De grootste afwezige in de lijst is het gerenoveerde Rijksmuseum in Amsterdam. Dat staat met slechts 2,2 miljoen bezoekers op de negentiende plaats.

Top museum :!: :-D

Zo zie ik de laatste tijd op de standaard veel meer (spelling) fouten staan dan vroeger. En ik ben zelf niet goed in spellingfouten vinden.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Hier is nog 1 van de schrijnende voorbeelden.

Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Spelfouten vind ik leuk. Ik doe niks liever dan op de site van HLN zoeken naar flaters van formaat. En ze kunnen er wat van. Is trouwens een tendens bij zowat alle geschreven pers/media. Geen tijd/geld meer voor een corrector. Tja, dan moet je wel de mist in gaan. En die flaters ga ik niet zoeken bij de schrijvers van reacties. Daar krijg ik de indruk dat sommigen tot hun 14 jaar naar school geweest zijn, als je die fouten leest, je wordt er niet goed van.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

De schrijfstijl houdt gelijke tred met de inhoud bij onze 'kwaliteitsmedia'.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”