momenteel heb ik een oude samsung galaxy s3 (9300) , maar wat me wat tegenvalt is de mindere zichtbaarheid in zonlicht. Kwa afmeting valt dit soort nog mee, ik vroeg me af tot hoeveel inch kan je gaan om tocn nog mee te kunnen nemen? is bijvoorbeeld een nexus 7 (of gelijkaardig kwa grootte) veel te lastig om overal op zak mee te nemen? het probleem is dat ik zelden eens bel of sms, en het apparaat eerder gebruik om dingen op te zoeken of gebruik als navigatie bij wandelingen (oa gpsies).
liefst een android, met een bat die het wat lang uithoudt; de bat in de S3 loopt altijd snel leeg ondanks een tool als Battery doctor. Als OS draait Slim Bean 4.3.1
kiezen smartphone
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Met een Nexus 5 kan je prijs/kwaliteit niet de mist in gaan. Voor 350 te koop op de play store. Die heeft een vrij helder IPS-LCD en is dus goed leesbaar in zonlicht (alleszins toch een stuk beter als een S3 met een amoled scherm)
Voor leesbaarheid buiten wil je liefst een helder LCD scherm hebben.
Een Nexus 7 (LTE) is nog klein genoeg om deftig mee te nemen, alleen past zoiets niet meer comfortabel in een broekzak. En je hebt geen bel/sms functionaliteit dus heb je wel een tweede apparaat nodig.
Voor leesbaarheid buiten wil je liefst een helder LCD scherm hebben.
Een Nexus 7 (LTE) is nog klein genoeg om deftig mee te nemen, alleen past zoiets niet meer comfortabel in een broekzak. En je hebt geen bel/sms functionaliteit dus heb je wel een tweede apparaat nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
zou 5.2-5.5 inch ook nog gemakkelijk hanteerbaar zijn? het probleem is dat je in winkels als mediamarkt of saturn deze wel kan vastnemen, maar daar zit op de achterkant altijd zo'n vervelend stuk van het alarmsysteem (en als je er wat te veel mee speelt gaat telkens het alarm af) en zo eens even in je broekzak of vestzak steken kan je ook al niet doen
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Gewoon vriendelijk vragen en ze halen dat "ding" er wel even af voor jou hoor!
Allez, dat was bij mij toch 't geval toen ik een camera ging kopen...
Allez, dat was bij mij toch 't geval toen ik een camera ging kopen...
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als hij bijvoorbeeld bij samsung wil blijven, kan ik u vertellen dat de S4 ook leesbaar is in direct zonlicht met zijn super amoled scherm.AndRo555 schreef:Die heeft een vrij helder IPS-LCD en is dus goed leesbaar in zonlicht (alleszins toch een stuk beter als een S3 met een amoled scherm)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
De S4 heef inderdaad een helderder scherm dan de S3, maar het blijft nog altijd een stuk af van de (IPS-)LCD's, die doen makkelijke 400 a 500 cd/m2, terwijl de s3 rond de 240 en de S4 rond de 300 zit.
Ik weet dat helderheid zeker niet het enigste is wat de leesbaarheid van het scherm in direct zonlicht bepaalt, maar toch een indicatie geeft.
Ik weet dat helderheid zeker niet het enigste is wat de leesbaarheid van het scherm in direct zonlicht bepaalt, maar toch een indicatie geeft.
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Check marktplaats.nl en kijk daar voor een deftige smartphone.Scheelt enorm vergeleken met de prijzen in België. Ik zelf heb de HTC one, perfecte smartphone, mooie foto's en zeer helder scherm. batterijduur prima.
Live life to the Max
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Die versturen wel niet naar Belgie precies...CeeSsss schreef:Prijs-kwaliteit ben ik er zeker van dat de Motorola Moto G 8 GB de beste koop is die je kan doen: €159,90 op Amazon.fr.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Ik heb hem in januari toch in mijn brievenbus in België gekregen hoor! Wel de 16 GB versie, maar eigenlijk had ik die 40 euro beter uitgespaard door voor de 8 GB versie te gaan. Ik ben alleszins super tevreden van deze smartphoneVOiD schreef:Die versturen wel niet naar Belgie precies...CeeSsss schreef:Prijs-kwaliteit ben ik er zeker van dat de Motorola Moto G 8 GB de beste koop is die je kan doen: €159,90 op Amazon.fr.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit: Er staat toch duidelijk bij détails de livraison: France Métropolitaine, Monaco, Belgique, Luxembourg -> GRATUIT à partir de 25,00 EUR d'achat?
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Wat de batterijduur betreft : leg je daar maar bij neer. Globaal gezien heeft elke smartphone problemen met de batterijduur.
De oorzaak zit hem in de vele functies natuurlijk.
De oorzaak zit hem in de vele functies natuurlijk.