Verkeerd provisioning profiel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Dag,

Vanaf vandaag is mijn Scarlet lijn werkende...wel beetje teleurgesteld...
Ik had natuurlijk op voorhand al eens gekeken welk profiel ik mocht verwachten.
beschikbaarheidstest-belgacom.PNG
Hieruit dacht ik toch te mogen concluderen dat ik een 30/6 mocht verwachten.

Helaas..na installatie blijk ik op een 20/2 aangesloten te zijn (vooral qua upload haal ik dus maar de helft van mijn abonnement nu (50/4 Scarlet VDSL2)
scarlet-vdsltool.PNG
Ziet iemand een probleem waarom ik niet op 30/6 ben aangesloten en welke stappen ik eventueel moet ondernemen?
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Is de snelheid niet afhankelijk van de afstand tot de centrale/wijkkast? Ik haal hierdoor ook niet de maximale snelheid.
mrn82
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 maa 2013, 20:31
Bedankt: 2 keer

Ik heb zelf ervaren dat het laten wijzigen van je provisioning profiel (de waarde in de almachtige en ondoorgrondelijke Belgacom database) onmogelijk is. Ik had zelf vergelijkbare waarden (training margin van 20,0 en attenuation van 9,8 bij een 8D - 30/2 profiel) waarop toch zeker het 17A profiel van 30/6 mogelijk zou moeten zijn. Ik heb meerdere keren contact gehad met Scarlet en wanhopige pogingen bij Belgacom zelf ondernomen, maar allemaal met 0,0 resultaat. Resultaat is dat ze mij als klant kwijt zijn. De meningen verschillen, maar wat mij betreft is VDSL als techniek, zelfs met vectoring, ten dode opgeschreven. Een maximale uploadsnelheid van 2 mbps omdat Belgacom vindt dat je toevallig net een meter te ver van de centrale zit is toch echt niet meer van deze tijd.

Één positieve noot: DLM zal je lijn waarschijnlijk nog wel omhoog gaan zetten van 20/2 naar 30/2. Dit kan echter een paar weken duren. Hoger dan dat ga je echter voorlopig niet komen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”