Situatie:
LAN gerouteerd op Belgacom, komt toe op poort 23 op onze HP switch. Alle poorten staan default untagged in VLAN 1. Nu hebben we ook nog een Telenet lijntje dat ik wil laten toekomen op poort 22. Ik heb een VLAN aangemaakt op de switch, nl VLAN 75.
Op poort 24 wil ik een access point van Meraki aansluiten met daarop geconfigureerd 2 SSID's, eentje dat Belgacom uitdeelt (dhcp bbox) en een andere SSID dat Telenet uitdeelt (dhcp homegateway). Ook wil ik op poort 19 een PC kunnen aansluiten die een IP adres krijgt van de Telenet HGW.
In mijn logica zou ik poort 21 en 22 tagged in VLAN 75 plaatsen en deze geen lid maken van het default VLAN1 (ze hebben er niks mee te maken), laat ik poort 23 voor wat het is (VLAN1 untagged) en zou ik vervolgens poortje 24 untagged in VLAN1 laten en tagged in VLAN 75.
In de SSID config van Meraki zou ik dan ondersteuning toevoegen voor VLAN 75 voor het SSID van Telenet.
Ik heb het even zo geprobeerd zoals hierboven omschreven maar het werkt niet. Op de PC op poort 19 zou ik via de Realtek Diagnostic Utility een VLAN ID kunnen toekennen aan men netwerkkaart maar ik krijg geen DHCP adres toegewezen

Deze configuratie heeft ooit gewerkt maar ik ben het vergeten hoe ik het nu weer aan de praat heb gekregen 2 jaar geleden...
Alvast bedankt!