Hallo,
Enige tijd geleden heb ik een bericht gekregen van EDPnet dat ik mijn modem niet meer mag gebruiken wegens vectoring. Ik heb namelijk een Fritzbox 7390. Na wat afwachten (op die 7360) had ik besloten om mijn oude BBox2 als bridge te gebruiken en mijn 7390 voorlopig te houden.
Ik heb dan die BBox2 aangesloten en ik zag dat er bijna onmiddellijk updates werden aangebracht. Wegens tijdsgebrek heb ik dan uiteindelijk die BBox afgezet. Een paar dagen later heb ik opnieuw een poging gewaagd. Opnieuw kwamen er updates. Opnieuw de modem uiteindelijk afgezet toen ik zag dat de vdsl-firmware van begin dit jaar was. De volgende dag heb ik wat parameters van mijn fritzbox aangepast en een poging gewaagd om te vebinden via de BBox2. Dat ging niet dus alles van mijn fritzbox hersteld en aangesloten om opnieuw wat op te zoeken via het Internet. Toen ik opnieuw een poging waagde bleek ik gewoon geen sync meer te krijgen op mijn BBox2. Opnieuw de Fritzbox aangesloten en die kreeg ook geen sync.
Na een paar uur heb ik dan uiteindelijk EDPnet gebeld. Die hebben de lijn uitgemeten en het bleek dat ik wel sync had, alhoewel mijn modem zei van niet. Dan heb ik de modem zonder spanning gezet en de kabel uitgetrokken en een nieuwe test laten doen. De modem bleek nog altijd sync te hebben volgens EDPnet ??? Ik ben dan akkoord gegaan om Belgacom te laten langskomen, maar als het probleem bij mij lag moest ik wel betalen.
Anderhalve dag later bleek de Fritzbox opnieuw sync te hebben. Dus de Belgacom technieker moest dus niet langs komen, maar dat kon niet meer. Diskussie met EDPnet over de betaling.
Maar vandaag heb ik hetzelfde : ik probeer de BBox aan te sluiten, die krijgt geen sync. En mijn Fritzbox krijgt nu ook geen sync meer.
Vandaar mijn vraag : is mijn BBox stuk-geflasht ? Heb ik een update-proces onderbroken en dat daardoor de BBox de Belgacom apparatuur in de war stuurt zodat die denkt dat de modem toch online is ? Kan dat wel ? Ik zou denken dat er zo'n repair-profiel aktief wordt maar volledig onderbroken voor meer dan een dag plus zeggen dat er sync is, dat begrijp ik niet.
Groeten,
Koenraad.
BBox2 stuk-geflashed ?
-
- Dummy
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 7 keer
Maar als de Fritzbox ook niet kan sync-en kan het toch niet alleen aan de BBox liggen? Of lees ik verkeerd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Je bbox2 stuk flashen is in principe niet mogelijk, er is altijd de recovery firmware, wat wil zeggen als er een onderbreking is tijdens het flashen de modem terug gaat naar de recovery firmware.
Er kan natuurlijk altijd iets aan de hardware schelen....
Er kan natuurlijk altijd iets aan de hardware schelen....
Drie uur later en nog steeds geen sync.
Voor mij lijkt het er op dat de BBox2 iets doet met de Belgacom apparatuur waardoor die in de war geraakt en er daarna niets meer kan sync-en. Tot die apparatuur op een of andere manier gereset wordt en er opnieuw een mogelijkheid is om te sync-en. En als ik opnieuw die BBox aansluit is er opnieuw dat probleem.
En als er een flash-probleem is dan kan dat niet door Belgacom opgelost worden zonder dat er een verbinding is.
Wat moet ik nu doen ? Is dat een probleem bij Belgacom of bij mij ?
Voor mij lijkt het er op dat de BBox2 iets doet met de Belgacom apparatuur waardoor die in de war geraakt en er daarna niets meer kan sync-en. Tot die apparatuur op een of andere manier gereset wordt en er opnieuw een mogelijkheid is om te sync-en. En als ik opnieuw die BBox aansluit is er opnieuw dat probleem.
En als er een flash-probleem is dan kan dat niet door Belgacom opgelost worden zonder dat er een verbinding is.
Wat moet ik nu doen ? Is dat een probleem bij Belgacom of bij mij ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als EDPNet en/of Belgacom in hun systeem verkeerdelijk "zien" dat jouw modem synct, maar je in werkelijkheid geen sync hebt (vb modem uigetrokken), dan duidt dit meestal op een defecte lijnkaart in de ROP.
Een modem kan een lijnkaart kapot maken (ik zeg niet dat dit jouw probleem verklaart), maar het is wel mogelijk dat een CPE de oorzaak is van een defecte lijnkaart.
Een modem kan een lijnkaart kapot maken (ik zeg niet dat dit jouw probleem verklaart), maar het is wel mogelijk dat een CPE de oorzaak is van een defecte lijnkaart.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Dat wil niet zeggen dat de lijnkaart kapot is. Dat kan evengoed zeggen dat iemand niet goed opgelet heeft bij werken aan de kast. Misschien is OP zijn jumper gewoon los & zit er iemand anders op zijn poort te synchroniseren.
Gaat zowieso een BGC tech bij te pas moeten komen.
Gaat zowieso een BGC tech bij te pas moeten komen.
Met alle respect, maar als je de originele post gelezen hebt zou je weten dat er uiteindelijk geen "BGC tech" aan te pas is gekomen. Die lijn heeft zich "spontaan" gereset en was er weer verbinding. Ook de tweede keer was dat het geval. Sinds gisteren-middag heeft de modem weer verbinding. En opnieuw kon EDPNet niet zien dat er geen verbinding was. Volgens hen was er nog altijd sync, ze feliciteerden me zelfs met de lijn-waarden. Wat ik al vermoedde omdat ik op een profiel zat van 70/6.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik dat kan provoceren door die BBox2 opnieuw aan te sluiten. Als er iemand interesse heeft kan ik dat doen en dan heb ik een onafhankelijke getuige.
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik dat kan provoceren door die BBox2 opnieuw aan te sluiten. Als er iemand interesse heeft kan ik dat doen en dan heb ik een onafhankelijke getuige.