Telenet modem/draadloze router netwerk instellingen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste forumleden,
even mijn situatie schetsen. Ik gebruik de modem/draadloze router van Telenet (laatste model), hier staat het draadloze gedeelte geactiveerd.
Voor een betere dekking in huis gebruik ik tevens een Apple timecapsule. Dit apparaat zendt tevens een draadloos signaal uit. Voor de apparaten die gesitueerd zijn in de woonkamer connecteer ik via het Telenet netwerk, de overige apparaten via de timecapsule.
Nu had ik willen weten of deze 2 netwerken niet in conflict gaan met elkaar, bestaat er bijvoorbeeld geen oplossing om het draadloze Telenet netwerk te versterken met de timecapsule van Apple?
Ik zou graag 1 netwerk in huis overhouden ipv de twee aparte netwerken die ik nu heb. Alvast bedankt voor de tips. De eenvoudigste oplossing zou zijn om het draadloze gedeelte van Telent uit te schakelen maar zou deze optie willen houden aangezien ik dan bij andere Telenet klanten i huis kan connecteren via hun homespot.
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Aangezien je het NAT gedeelte van de telenet router niet kan uitschakelen is volgende oplossing misschien het makkelijkste voor jou.

- timecapsule als bridge inschakelen.
- dezelfde ssid en wpa gebruiken als vd telenet modem.
- ander wifi kanaal kiezen (liefst zo vrij mogelijk).

hierdoor krijg je 1 groot netwerk.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Op de timecapsule heb ik twee opties. DHCP en NAT of DHCP alleen. Bridgemode staat voor de moment uitgeschakeld. Welke optie selecteer ik dan het beste op de timecapsule.
Bedankt voor de reacties.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Geen van de twee.
Zowel NAT als DHCP moeten uitgeschakeld zijn op je time machine. En je kabeltje steek je niet in de wan poort maar in een van de lan poorten, dan werkt ie gewoon als access point.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Volgens mij kan je de time capsule als bridge instellen :

http://support.apple.com/kb/PH5104?view ... cale=en_US
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Even kijken of het nu correct staat: In het airport utility programma staat bij netwerk: routermodus: uitgeschakeld (brugmodus). Dus ik veronderstel dat de timecapsule nu in brugmodus staat of zie ik dit verkeerd?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”