V5 decoder start soms niet

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

De laatste tijd start onze v5 soms niet op na op de powerknop gedrukt te hebben.
Er verschijnt wel eventjes een lichtje op het toestel, dus het signaal wordt wel gedetecteerd.

Een herstart helpt wel, maar dit is nogal lastig wanneer je tv wilt zien wanneer het toestel aan het opnemen is.

Iemand een idee? Support vroeg om de firmware te herinstalleren maar dit helpt niet.
Nieuwe halen?

Sent from my iPad using Tapatalk
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Heb je de modem al eens gereboot maar wel terwijl de utp kabel van de decoder losgekoppeld is van de modem.
Als de modem volledig opgestart is dan de decoder zonder spanning zetten en terug verbinden aan de modem, nu de decoder terug laten opstarten.
testertje
Elite Poster
Elite Poster

Nog niet gedaan, maar zal ik straks eens proberen. Thx voor de tip!
Victory Not Vengeance
testertje
Elite Poster
Elite Poster

En gisteren was het weer zover. Nieuws van 19u willen zien, om 18u58 TV proberen om de decoder op te starten en nada...
Victory Not Vengeance
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb dit soms ook met de v5, komt pakweg één keer per maand voor. Precies altijd via de knop op de decoder, nooit via de afstandsbediening (al kan dit toeval zijn). Een harde reset (stroom uit/aan) helpt, maar je verliest natuurlijk wel een paar minuten of een eventuele opname die bezig is.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

het gebeurt zelf soms dat ik geen factory reset kan uitvoer op de V5
en dan lukt het wel nadat ik de modem reboot maar wel terwijl de utp kabel van de decoder losgekoppeld is van de modem.
van zodra de modem volledig opgestart is dan de decoder zonder spanning zetten en terug verbinden aan de modem, en de decoder terug laten opstarten.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

het probleem dat de V5 niet opstart, heb ik niet. Wat ik wel regelmatig voorheb, is dat als we een film aankopen, dat het beeld dan enorm beeft. Een harde reset verhelpt het dan.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Hier een soortgelijk probleem, maar wij zijn wel nieuwe (TV) klant.

Vrijdag de v5 decoder aangekregen, en direct getest, maar bleef hangen op "Acquire IP". Na het lezen van de brief bleek de activatiedatum pas voor gisterenavond.

Sinds gisterenmiddag had ik echter al beeld, dus wij tevreden. TV uitgezet, decoder uitgezet met de afstandsbediening, en een paar uur laten zetten we alles terug op, maar de decoder geeft de boodschap "geen signaal" weer op de TV. Na wat geduld en gepruts heb ik de decoder via de knop achteraan opnieuw opgestart -> alles werkt direct. Het vreemde is vooral dat het scherm van de decoder leeg blijft, maar het icoontje wel oplicht als je iets met de afstandsbediening doet.

Vandaag weer hetzelfde. :x We slagen er dus niet in om dat ding uit slaapstand te krijgen zonder een "cold start". Iemand een idee? Het is wel in combinatie met een FB7390, die ik vrijdag terug van 0 ingesteld heb om het "Belgacom + IPTV" profiel te kunnen kiezen. De decoder hangt op poort 4 en is rechtstreeks verbonden via UTP.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”