Traag internet tijdens uploaden?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
LrnzpKiller
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2013, 23:42
Locatie: Beringen, Limburg, Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als ik een bestand upload naar een website, word mijn download snelheid ineens 8 Mbps en upload 2.5 Mbps (ik heb whoppa)
Het uploaden gaat ook maar tegen 600 Kbps Maar ik verlies well 112 Mbps download?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wat "de meeste mensen" (ik bedoel daar niets slechts mee hoor) bezien als "downloaden" is in feite een wisselwerking van zowel (veel) gegevens downloaden, maar ook gegevens (uiteraard véél minder) uploaden. Door het TCP protocol dat er gebruikt wordt moeten je computer waarop je download dus tegen de "server" zeggen "ik heb het pakketje ontvangen, je mag het volgende sturen". Als je computer nu al de bandbreedte al aan het gebruiken is om een gegevens up te loaden, dan schiet er geen bandbreedte meer over om te zeggen "stuur eens het volgende" - dat kan mogelijk de verminderde bandbreedte van je download verklaren.

Oplossing? QOS of iets dergelijks, of de bandbreedte van je upload verminderen naar bijvoorbeeld 550Kbps ipv 600Kbps, zodat er nog wat bandbreedte overschiet voor andere zaken... Er zijn wel genoeg 3rd party programmatjes die dat doen, in m'n tijd van Windows gebruikte ik daarvoor NetLimiter.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
janneke dust
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2013, 11:46
Bedankt: 1 keer

Je lijkt enkel te kijken naar uw internet verbinding. Dit is niet de enige factor die uw snelheid bepaalt.
- Welke PC gebruikt ge
- Welke windows
- hoeveel geheugen
- welke programma's zijn er actief op uw PC
- hoe is de verbinding tussen uw PC en de telenet modem
- welk programma gebruikt ge voor de upload
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”