Dag iedereen,
De laatste weken/maanden krijg ik af en toe een een probleem met de DNS servers van Belgacom.
Op sommige momenten kan hij geen enkel domein resolven. nslookup geeft dan een time out.
Op de bbox lijkt alles normaal en staat de verbinding gewoon verbonden en toont hij de ip adressen van de DNS servers van Belgacom.
Als ik manueel lokaal op de host een publiek dns ingeef (google 8.8..) dan is er geen probleem.
Als ik de connectie verbreek en terug op breng, dan werken de dns servers van Belgacom weer wel...
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Is dit een probleem bij Belgacom of zou het aan een defecte BBOX liggen?
Enkele maanden terug had ik ook af en toe last van plotselinge reboots van de BBOX3; nu heb ik dit al een tijdje niet meer voorgehad.
Belgacom DNS uitval BBOX3
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
erg onwaarschijnlijk als dit zowel op de sagem als de technicolor voorvalt, aangezien beide volledig verschillende SW hebben. In dat geval zou ik de oorzaak eerder bij de DNS-servers van Belgacom gaan zoeken.Devilzown schreef:Ik heb hetzelfde met BBOX3 zowel technicolor als de sagem versie. Bugje vermoedelijk.