Ben je een echte filmliefhebber die nu al uitkijkt naar de Oscars®? Dan zit je goed bij Telenet! Telenet trakteert jou als digitale tv-klant op de Oscars®, live vanuit Hollywood.
In de nacht van zondag 2 maart op maandag 3 maart kun je al vanaf 19u40 uitzonderlijk op kanaal 300 (PRIME Star) afstemmen voor een onvergetelijke Oscars®-avond. Je krijgt er gratis 2 topfilms te zien, en naar goede gewoonte zullen de rode loper en de uitreiking van de gouden beeldjes gratis en live te volgen zijn voor alle digitale televisieklanten van Telenet.
En het prijsbeest van dit jaar? Dat is The Broken Circle Breakdown natuurlijk. Duimen maar dat onze Vlaamse filmmakers in L.A. een beeldje kunnen verzilveren!
Goed om te weten
De live uitzendingen zijn met Engelse commentaar en zonder ondertiteling.
Je kunt de Oscars®-uitreiking niet live bekijken via Yelo TV op je computer, tablet of smartphone.
Vanaf donderdag 6 maart is een ingekorte en ondertitelde versie gratis opvraagbaar via Rio in de TV-theek.
Kun je PRIME Star niet bekijken? Zet je Digibox/Digicorder even uit en terug aan. Zap dan naar de PRIME Star-zender (kanaal 300) via de cijfertoetsen van je Telenet-afstandsbediening.
Heb je geen Rio-abonnement? Dan kun je de show niet opnemen. Kijk dus zeker live!
Waarschijnlijk een domme vraag.
Het is de eerste keer dat ik op mijn Samsung TV een opname "programmeer"
Moet ik de TV laten aanstaan? Of mag die in standby?
Mijn panasonic mag in stand-by tijdens een opname. De power LED geeft dit aan met een andere kleur.
Rood: stand by
Groen: aan
Oranje knipperend: geprogrammeerd voor opname
Oranje: opname bezig
Wa dachte van het gewoon ns te testen, nu, op een ander programma?
Als ge ni zeker zijt, of ghebt geen tijd meer, laat em dan gewoon aanstaan op mute. Better safe than sorry.
Hier ook beeld zonder klank. En dat fabeltje van opnieuw opstarten gaat hier niet op. De digibox is altijd stroomloos indien hij niet wordt gebruikt overdag.
Op mijn HD-recorder heb ik beeld en geluid. De eerste film is al opgenomen en nu wordt de tweede opgenomen. Ik vraag me wel af of we de Oscaruitzending kunnen opnemen want ik heb geen RIO met mijn kaartje.
Zonder Rio kan je niet met de digicorder opnemen. Als je tv kan opnemen kunnen ze dat niet beperken denk ik, want de tv krijgt een decrypted beeld. Tenzij er nog drm tussenzit, maar iirc zit bij de meeste tvs de drm in hun encryptie bij het wegschrijven naar disc, if any.
Als je geen geluid hebt dan staat dolby aan maar dan gebruik je geen geluidssysteem wat dolby ondersteunt. Ofwel home cinema aanzetten (als je dit hebt) ofwel dolby uitschakelen in je instellingen.