Snow neemt Belgacom 3-pack over.

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
pca
Starter
Starter
Provider

We zijn een bedrijf. Installatie Snow voorzien 24/01. Canceled omdat Belgacom geen werkorder had geregistreerd.

2 dagen nadien sluit Belgacom ons internet af. Telefoon via koperdraad en Belgacom-TV werken verder. 1 Week lang een uur gebeld naar Belgacom. Men belooft 2 maal internet actief te zetten voor morgen maar doen dit niet.

Op 08/02 komt Snow voor een 2e keer maar bellen 10 minuten voor de installatie af omdat voor de 2e keer Belgacom geen werkorder had geregistreerd. Op onze vraag heeft Snow dan toch zijn installatie uitgevoerd wat in theorie niet kon vermits er geen werkorder was. Internet werkte weliswaar slechts aan 1/3 van de snelheid belooft aan download/upload en WIFI valt ook regelmatig uit. Telefoon werkte nog via de koperdraad. Geen Digitale TV meer.

We zijn nu 18/03, bijna 1 maand verder en het probleem wordt niet opgelost niet door Belgacom noch Snow. Er werd door ons bedrijf een klacht neergelegd bij beide directies, bij de ombudsman, bij Test-Aankoop en de inspectie van Economische Zaken.

Een rechtzaak volgt als er geen schadevergoeding uitbetaald wordt want dit kost ons klanten. We werken als bedrijf zoals in de Middeleeuwen. Het is ronduit schandalig dat de grote bedrijven ons mensen dit kan aandoen. Ik ben beschaamd ons bedrijf in Vlaanderen/België te hebben.

Mod Edit. Dubbele Post in Belgacom Forum verwijderd. Reden: crossposting niet toegelaten
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Waarom neem je als bedrijf, zeker als internet zo belangrijk is als je het hier laat doorschijnen, geen professioneel abonnement?

P.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer
Provider

ten eerste, zoals reeds aangehaald: waarom zou je in godsnaam snow nemen als je internet zo kritiek is?
ik zou, als het internet kritisch was, niet eens durven afwijken van de bekende namen (bgc, tn, edpnet, destiny)

ten tweede: er loopt al van in het begin vanalles mis met snow, en ik betwijfel dat dat is "omdat belgacom geen werkorder heeft ingeleid"...
want anders zou het met edpnet, scarlet, mobistar, ... eveneens zo erg moeten gesteld zijn!

ten derde: belgacom sluit jullie internet af, toevallig omdat dat via snow of door jullie is opgezegd geweest (want er zou snow komen) ?
en dan weet snow dat pas 10 minuten op voorhand dat ze niet kunnen komen?
Sterk, als er geen werk was voorzien zou er ook geen afspraak zijn ingepland,
en dan zouden ze dat toch echt wel meer op voorhand weten zou ik zo denken...

1/3de van de beloofde snelheid... welke snelheid was er dan beloofd? men zegt nooit een beloofde snelheid normaalgezien, maar maximum haalbare snelheden.
zonder dat je hier neerzet welke snelheden je hebt, en welke ze je zouden beloofd hebben, kunnen we daar ook niets over zeggen.

Dat de digitale tv niet meer werkt, is ook logisch: doordat snow je lijn aangesloten heeft, valt het signaal van belgacom weg, en ga je dus geen tv van belgacom meer hebben.
Maar het is dan aan snow om HUN tv product aan te sluiten natuurlijk...
als dat niet in orde is => snow terug laten komen natuurlijk

Zoals ik het hier zie:
-je ZAT bij belgacom,
-hebt ZELF (persoonlijk, via snow, of via de verkoper) aangegeven naar snow te gaan op datum x, waarbij de opzeg bij belgacom werd geregistreerd
- *Snow* heeft hun installatie niet kunnen uitvoeren (door welke reden dan ook, dat laat ik in het midden)
- Belgacom heeft jullie abbo opgezegd, zoals de bedoeling was (zij kunnen niet zien dat het niet in orde is van snow, en dat is hun taak ook niet)
Bij belgacom klagen is nutteloos, gezien je bij hun geen internet meer afneemt, dus moet je bij snow zijn.

wat wél fout is van belgacom, is natuurlijk beloven je internet terug te activeren "zomaar", want dat heeft meestal wat meer werk nodig.
ze moeten niet liegen natuurlijk... maar het blijven klantendiensten.
pca schreef:Een rechtzaak volgt als er geen schadevergoeding uitbetaald wordt want dit kost ons klanten. We werken als bedrijf zoals in de Middeleeuwen.
dan zal je eerder veel meer geld kwijtraken dan winnen: er zitten geen sla's op de producten van snow, dus je hebt geen recht van klagen, al lig je er een maand uit.
natuurlijk zullen ze weleens een "geste" doen van een paar euro's, maar in een rechtszaak ben ik vrij zeker dat je het niet zal winnen. (sja, 1 maand geen internet? das dan 39 euro hé)
pca schreef: Het is ronduit schandalig dat de grote bedrijven ons mensen dit kan aandoen. Ik ben beschaamd ons bedrijf in Vlaanderen/België te hebben.
outsourcen naar india? ;)
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

voor bedrijven die het zich niet kunnen permitteren om lang offline te zijn hebben ze SLA abonnementen uitgevonden. Dat hebben ze nu eenmaal niet voor niets gedaan...
Bij een SLA ben je zeker dat je binnen de vier uur geholpen bent. 7/7 24/24

ik denk ook dat het slimmer was geweest om de SNOW-installatie niet te laten uitvoeren. Dan zou het misschien gemakkelijker zijn om te annuleren. Nu kun je daar ook nog problemen mee hebben, aangezien al de installatie hebben uitgevoerd.
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Sorry, maar volgens mij is de TS op zich fout... Wie neemt nu een consumer abonnement als het zo kritisch is?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

pay peanuts...get monkeys...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

@krisken Niet akkoord. Een product wordt aangeboden aan een zekere prijs en het is niet omdat de prijs laag is dat je niet moet krijgen wat je gekocht/besteld hebt. Als je voor 5ct een kilo appelen kan kopen dan moet je een kilo appelen krijgen, geen halve kilo. Dat die appelen een dag later al rot zijn is dan een andere discussie. (zie ook de thread over de 8GB kaartjes die maar 4GB waren).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer
Provider

En jij zit appelen met peren te vergelijken. Want de sufsnelhied via DSL is een "best effort" model en bestaat sinds het begin. De snelheid wordt namelijk bepaald door andere factoren, waarvan de belangrijkste de afstand en de verzwakking zijn. In het "best effort" model moet men met maxima werken zoals het altijd op de site staat: max. 30 Mbps download, max. 4 Mbps upload bvb.

Dit kan je niet vergelijken met een vast goed zoals een brood, een appel, een kilo dit, een liter dat. PUNT.

Aan de TS: klagen over een goedkomer consumenten abbo dan dat van Belgacom in de vorm van SNOW en dit voor een bedrijf ? Heb je misschien een éénmansbedrijfje ? Want anders zou ik zeggen, you gotta be joking ! Eerste post ooit en al van slag .... nee, laat maar zitten :bang:
Laatst gewijzigd door gbmed 19 feb 2014, 21:37, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef:@krisken Als je voor 5ct een kilo appelen kan kopen dan moet je een kilo appelen krijgen, geen halve kilo.
true, maar als je die kilo pas een maand later krijgt, en ze zijn niet mooi verpakt, moet je ook geen rechtzaak willen aanspannen in de hoop er 20 cent terug voor te krijgen.
je kan hoop en al eisen die 5 cent terug te krijgen...

zoals reeds gezegd, TS moest maar geen consumer abbo van een budget provider nemen.
als het kritisch is, moet je het ook zo behandelen... als ik ooit een pacemaker zou moeten hebben, geef ik ook liever 1000 euro uit aan een gekend,
getest, en kwalitatief product, ook al zou je er een kunnen krijgen aan de helft van de prijs.

kritisch = kritisch, en kritisch is niet te combineren met budget oplossingen.
ligt een particulier er een maand uit, dan is dat pech: best effort != garanties, daar zijn zoals ook reeds gezegd SLA's voor.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Tip voor de TS : als budget echt een punt is, neem dan Scarlet. Dan heb je tenminste nog Belgacomkwaliteit...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider

als budget écht een punt is dat TS niet meer dan 39 euro (INCLUSIEF btw!!) kan uitgeven als onkost voor internet,
dan kan het niet dat hij nog verwacht internet kritisch te noemen voor zijn zaak.

ik zeg niet dat overduur beter is natuurlijk (bv evonet heeft -voor deze tijd- absurd hoge prijzen in vergelijk met wat ze nog aanbieden),
maar je moet ook geen te hoge verwachtingen hebben van een particulier abbo zonder enige zakelijke SLA mogelijkheden.
als het motto is:

- "het mag niet duur zijn" => scarlet, snow - maar niet verwachten dat je internet "kritiek" is en altijd beschikbaar
- "niet te duur maar het moet werken" => belgacom, edpnet, telenet (eventueel met de nodige SLA's)
- "zeer goed moet werken, zeer goede ondersteuning, weinig downtime" => destiny (bijvoorbeeld)
- "altijd beschikbaar, no matter what" => telenet met SLA + vdsl backup van telenet
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer
Provider

Inderdaad: Voor minder dan 50 euro excl. BTW heb je een 3-pack bij Belgacom met onbeperkt internet en gegarandeerde herstelling op de dag zelf.
Het sop lijkt me de kolen niet waard om voor 20 euro per maand risico's aan te gaan als internet zo kritisch is en urenlang naar een wachtmuziekje moeten luisteren als er problemen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”