Pagina 1 van 1
Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 13 feb 2014, 17:25
door AndRo555
Ik heb me eens een sim van mobistar aangeschaft om wat te testen (of hun netwerk doenbaar is of niet)
Krijg ik mooi mijn sim toegestuurd, activeer ik deze, allemaal geen probleem. Wil ik mij inschrijven bij de klantenzone, vul ik mijn nummer in (049152xxxx) krijg ik een melding dat alleen mobistar nummers hierop kunnen inschrijven. Dit is nota bene een nummer dat ik van hen gekregen heb, wat een prutsers.
Ik heb de klantendienst al proberen bereiken, mail en telefoon, maar geen soelaas tot nu toe.
Nog mensen die dit voor hebben gehad?
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 13 feb 2014, 17:28
door iRockabizzydilly
Yep, heeft zo'n 48u gemiddeld nodig om voor elke service actief te geraken... Klantendienst bellen was bij mij echter nog nooit zo vlot gegaan.
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 13 feb 2014, 17:43
door sirWard
Klopt, heb hier ook een dag of 3 moeten wachten. De systemen hé! *roloog*
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 13 feb 2014, 18:19
door AndRo555
Wat een systeem is me dat, 48u wachten voor iets dat een computer kan doen in een fractie van een seconden. Ik zou wel eens willen weten wat er achter deze 'wachttijd' zit.
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 13 feb 2014, 20:26
door D3bian
Hello,
Ik zal deze informatie doorgeven aan een kennis van mij, als je een PM kan sturen met een screenshot van welke boodschap je krijgt kan ik dat ook doorgeven en misschien kunnen ze daarmee uitvissen waarom dat gebeurd.
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 13 feb 2014, 20:52
door kristofmertens
Normale zaak, was hier ook pas na enkele dagen actief.
Via Facebook heb je het snelste resultaat (ik toch), aanrader!
Graag jouw bevindingen betreft Mobistar, ikzelf ben ook sinds oktober klant en ben (momenteel) nog tevreden.
Proximus was voor mij altijd de nr1, maar Mobistar is in een serieuse opmars op gebied van 3G.
[ Post made via mobile device ]
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 13 feb 2014, 22:13
door AndRo555
Vrij curieus achter hun netwerk, 900MHz UMTS en vooral hun 'hogere snelheid LTE' netwerk.
Daarjuist nog eens geprobeerd, geen geluk. Maar we zijn nog geen 48u verder. Wachten dus maar.
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 14 feb 2014, 05:51
door kristofmertens
Die 900 mhz voel je, vooral landelijk.
Algemeen ligt hun donwload lager als de rest, maar je krijgt wel een snellere stabielere upload tegenover.
[ Post made via mobile device ]
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 14 feb 2014, 07:21
door Avenger 2.0
Inderdaad wel grappig dat bij mobistar alles effectief 48 uur of zelfs meer kan duren voordat het doorgevoerd is in hun systeem. Hoogstwaarschijnlijk draait alles daar nog op een systeem dat 10 à 20 jaar geleden ontworpen is. Die wachttijden zijn inderdaad niet meer van deze tijd.
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 14 feb 2014, 17:35
door kristofmertens
Waar ik persoonlijk vertraging opmerk is de app MyMobistar.
Pas na 1 a 2 dagen kan je je huidige juiste verbruik raadplegen.
Dat zou beter kunnen, daar is nog werk aan de winkel.
De optie Visual Voicemail is het toch ook niet.
Blijkbaar bij het in en uit halen van je sim kan problemen opleveren.
Aangezien ik soms nog eens een testsim van Proximus durf gebruiken doet Visual Voicemail buiten werking treden.
Nu ja, dit is voor mij geen prioriteit. Ontvangst en snelheden zijn belangrijker
[ Post made via mobile device ]
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 15 feb 2014, 12:36
door AndRo555
En 4G activeren duurt ook al 48h, ik heb den indruk dat de computers daar echt nog van de middeleeuwen zijn.
Even ter samenvatting, van een nieuwe sim met abbonement tot een werkende 4G data connectie zit quasi een week, zonder dat daar enige menselijke handeling in berokken is (vermoed ik?).
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 15 feb 2014, 12:48
door iRockabizzydilly
Bij mij ging dit over een totaal van 2 dagen? Van overzetten op abonnement tot 4G actief hebben...
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 15 feb 2014, 15:41
door AndRo555
4G activeren duurt 48u, voor de klantenzone (kunnen) registreren duurt ook 48u. En aangezien je de klantenzone nodig hebt om 4G te activeren is dat minimum 4 dagen...
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 17 feb 2014, 15:33
door AndRo555
Meer als 48u later kan ik nog altijd niet connecteren met het 4G netwerk, zucht...
Re: Mobistar Klantenzone
Geplaatst: 17 feb 2014, 15:56
door wied
om gelijkaardige (frustrerende) redenen vorig jaar gestopt met mobi* "internet on mobile"...