Overschakelen naar Belgacom Start + Volume Pack Unlimited

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dankzij deze thread

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... b9#p532801

ben ik op het idee gekomen mijn Telenet Basic Internet met 100GB limiet ('s nachts 200GB) buiten te gooien en voor Belgacom Start te gaan, met het Volume Pack Unlimited komt het totaal dan op 25.5 + 7.5 = 33 euro per maand.

Dat is nog steeds een pak goedkoper dan eender welk TN abbo met vrij downloaden. Heb nog enkele vraagjes:

- bij TN het ik een modem only setup kunnen onderhandelen zonder wifi, ik wil graag een modem zonder wifi chipset ingebouwd, bestaat dit bij BGC ?
- kan ik de modem in bridge gooien ? wil geen dubbele NAT
- hoe kan ik weten welke snelheid ik mag gaan verwachten ? Waar kan ik een lijntest doen, heb namelijk geen telnr, enkel een BGC aansluiting die in huis toekomt, maar die niet actief is
- verkopen ze dit product ook aan zelfstandigen met een BTW nr ?
- wat met activatiekosten e.d. ? modem aanschaf?

Ben van plan om de komende dagen eens naar een Belgacom winkel te gaan (een officieel filiaal, dus geen reseller)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Bij Belgacom is dat simpel, zorg er voor dat je een Bbox2 krijgt en niet 3 (de kans op 2 is sowieso nog groter) en dan kan je alles zelf naar hartelust instellen.
Bij belgacom worden de modems gratis gegeven.

En ook zelfstandigen kunnen deze krijgen, ze moeten gewoon geen business internet opties activeren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Mijn tante heeft een BBOX 2, zal eens moeten gaan meten of de WiFi echt uit gaat als je die in de webinterface ook uit zet (bedoel dan straling = 0).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Het Atheros WIFI kaartje kan je er eenvoudig uithalen.
De WIFI straling is dan nul komma nul. :lol:

Zie hier voor wat fotos van de binnenkant van bbox2.

Zorg er wel vooreerst voor dat je als Belgacom hotspot (FON-hotspot) actief bent. :wink:

En ja, je kan dan naar hartenlust uploaden en downloaden, wanneer je wil.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

ub4b schreef:Waar kan ik een lijntest doen, heb namelijk geen telnr, enkel een BGC aansluiting die in huis toekomt
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... om-tv.html
http://www.lijntest.be/
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Product Belgacom TV
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 2
Maximaal aantal tv's in hd 2

Na wat zoeken: 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

Is dit ondertussen niet verbeterd sinds de nieuwste vdsl technieken ?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Met DLM kan je eventueel na een aantal weken/maanden verhoogd worden tot 20/2 of max. 25/2 in jouw geval, ALS er o.a. nog genoeg 'training margin' op jouw lijn zit. Dus zeker geen spectaculaire lijn die je hebt...
VTOLfreak
Member
Member
Bedankt: 1 keer

iRockabizzydilly schreef:Bij Belgacom is dat simpel, zorg er voor dat je een Bbox2 krijgt en niet 3 (de kans op 2 is sowieso nog groter) en dan kan je alles zelf naar hartelust instellen.
Ik zit al maanden met een BBOX3 en een eigen router erachter die de PPPoE sessie doet. De BBOX3 zelf is niet eens ingelogd dus dient enkel als domme modem. De wifi van mijn BBOX3 staat af en is ook effectief weg als ik dan met een wifi analyzer ga kijken dus ook geen verborgen netwerk dat blijft uitzenden. Enige opmerking is dat de BBOX3 een geldig IPv6 addres kreeg terwijl mijn eigen router enkel een IPv4 adres krijgt.

Dus ja, ik vind de wifi en router functies van de BBOX3 barslecht maar het is niet nodig om mensen van de BBOX3 weg te sturen omdat deze zogezegd niet als domme modem kan werken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 26 keer
Provider

VTOLfreak schreef:Enige opmerking is dat de BBOX3 een geldig IPv6 adres kreeg terwijl mijn eigen router enkel een IPv4 adres krijgt.
Dat zou wel eens een instelling kunnen zijn in je router.
Want eens Belgacom IPv6 geactiveerd heeft op jouw login, zou jouw router toch ook in staat moeten zijn om een IPv6 te krijgen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VTOLfreak
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Mijn router is een server met Pfsense 2.1. Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd maar krijg geen IPv6 adres. (SLAAC, DHCP6...) Niet dat dit een probleem is momenteel want ik stuur al mijn verkeer door een openVPN tunnel die enkel IPv4 ondersteunt.

Dus zelfs als het nu ineens werkt moet ik het toch afzetten. :P
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ub4b schreef: - bij TN het ik een modem only setup kunnen onderhandelen zonder wifi, ik wil graag een modem zonder wifi chipset ingebouwd, bestaat dit bij BGC ?
Neen. Wanneer je VDSL2 hebt, wordt je altijd een Bbox3 toegestuurd; met technieker kàn het uitzonderlijk eens een bbox2 zijn. (de 2's zijn weinig te verkrijgen)
ub4b schreef:- kan ik de modem in bridge gooien ? wil geen dubbele NAT
Je kan er zelf een router achter plaatsen
ub4b schreef:- hoe kan ik weten welke snelheid ik mag gaan verwachten ? Waar kan ik een lijntest doen, heb namelijk geen telnr, enkel een BGC aansluiting die in huis toekomt, maar die niet actief is
zoeken op adres http://www.lijntest.be/, het gebruikt de db van Belgacom dus vrij accuraat.
ub4b schreef:- verkopen ze dit product ook aan zelfstandigen met een BTW nr ?
Geld is geld he. Dus waarom zouden ze je een Start weigeren? ;) (tenzij je een slechte betaler bent)
ub4b schreef:- wat met activatiekosten e.d. ? modem aanschaf?
In DIY betaal je het toesturen van de modem bij je thuis (6,80 euro) en de activatiekost van 50 euro. Met Full Install (de vroegere Mono, duo, quatro) betaal je 129 euro activatiekosten en tech inbegrepen.
Aanschaffen van de modem kost 99 euro. Hier zijn geen promoties op.
ub4b schreef:Ben van plan om de komende dagen eens naar een Belgacom winkel te gaan (een officieel filiaal, dus geen reseller)
Goed idee!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”