Chinese webshops

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Nu beginnen ze hier in belgie ook al stilaan een offensief voor te bereiden om het internetshoppen vanuit het buitenland aan te vallen...
kwestie van te zorgen dat we zeker niet te weinig betalen?

linkje hier (DM)
Mijn 15-jarige zoon wou een iPhone-achtige telefoon met Androidbesturing kopen voor 70 euro", vertelt woordvoerder Peter Vandenberghe van Comeos. "Ik heb het hem verboden, want op zulke producten zit geen garantie. Bovendien gaat het hier misschien om namaak...
neeeeeeee? een iphone-achtige telefoon die op android draait voor 70 euro... namaak? dat kan toch niet! ...
en geen garantie, nou als je der 10 kan kopen vs 1 iphone hier kom je ook wel 2 jaar rond denk ik :p
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

er zit dan ook :
1. een hoop rommel tussen
2. een hoop producten zonder ce keurmerk
3. een hoop namaak.
maar als je de bomen door het bos nog ziet kan je natuurlijk een hoop koopjes slaan.

Het grootste probleem als handelaar ? Dat de aankoopprijs minstens zo'n 25% hoger ligt dan wat consument ervoor betaald.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: 1. een hoop rommel tussen jup
2. een hoop producten zonder ce keurmerk jup
3. een hoop namaak. maar ook meer en meer eigen materiaal
Je moet idd altijd opletten wat je koopt, waar je het koopt, en rekening houden met het "geen garantie" verhaal e.d.,
en zeker geen groot elektro rechtstreeks laten overkomen (bv niet gekeurde sauna rechtstreeks van ginds, heb je dan brand is het geen verzekering)

en ik kan wel zien waardat de bedrijven hier paniekerig over worden, maar sja... ga je dan ook beginnen extra taksen e.d. te heffen op andere shops?
of bv iemand die een website heeft bij een amerikaanse provider, ook nog extra belastingen laten betalen omdat hij hier niks moet betalen?
je kan de vergelijking maken met zoveel zaken, maar het extra belasten of controleren is geen oplossing.

zoals je zegt, de aankoop voor handelaars hier is vaak al hoger dan de eindprijs voor de consument ginder,
en dat is wat men moet aanpakken: andere manieren van belasten, lagere loonkosten, etc etc,
op die manier kan je de prijs verlagen en de economie terug wat laten vooruitgaan, want op deze manier komen we nergens...

een dom maar imho degoutant voorbeeldje: 1 simpel touchpad-stylo dingetje hier kost in de mediamarkt -minstens- 6 euro.
vanuit china kost een pack van 3 zulke dingen, met touch + echte pen, tesamen, 5 euro, inclusief verzending.

sja, wat ga je dan doen?
op dat vlak is belgie (en eigenlijk de hele eu zo'n beetje) slecht geregeld en veels te duur.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Een beetje gezond verstand zou ook al veel teleurstellingen besparen hé :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

http://www.jiayumobile.be/index.php?pag ... anguage=nl

365€

http://www.aliexpress.com/item/Jiayu-G5 ... 04039.html

235€

Zijn die van jiayu.be dan dieven ? Nee, reken hierbij nog 21% btw, 4% invoerrechten & ca 20 dollar verzending/inklaring. (en dan is er nog geen winst gemaakt)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

[quote=Splitter]
en zeker geen groot elektro rechtstreeks laten overkomen (bv niet gekeurde sauna rechtstreeks van ginds, heb je dan brand is het geen verzekering)
[/quote]

Bron?
Of is het hetzelfde onzin verhaal dat als je in het zwart aan het werk bent je verzekering niet zou tussenkomen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

als de elektronica de oorzaak van de brand zou zijn, en deze geen CE keurmerk heeft,
wat zogezegd wil zeggen dat het betreffende product niet eens in europa mocht zijn.

("Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen. Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt")

bron: keurmerk.nl

niet alle verzekeraars zullen er moeilijk over doen, maar wees maar gerust dat er genoeg zijn die dit zullen gebruiken om geen uitbetaling te doen.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

En oppassen met de invoer é, kan spreken uit ervaring. enkele "spotgoedkope" led lampen gekocht bij lightinthebox.com (HongKong) en achteraf (een maand later) een extra factuurke van DHL voor import taks, dan bleken die lampen niet zo goedkoop meer uiteindelijk.. een gewaarschuwd enz...

groeten,
B.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

kijk, als je al je merken-rommel laat maken in chine moet je niet verbaasd zijn dat die fabrieken na hun uren de band nog een uurtje langer laten draaien en er direct een paar (tien)duizend extra bijmaken voor eigen winkel.

Als je goedkope stuff zoekt zonder al te veel verwachtingen kan je niet veel beter gaan dan chinese knock-offs.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb al wat zaken bij dx.com gekocht

- een 4 kanaals camera kaart, werkte direct out of the box in linux, enkel de breakout kabel die erbij zat bleek op 1 kanaal een rot contact te geven na enkele dagen ... dus de soldeerbout en tools gepakt ....
- video baluns, kan weinig fout aan gaan
- twee easycap USB sticks, wel dat bleek een versie te zijn die in linux nog amper ondersteund is, er zijn diverse chipsets die ze gebruiken en was bij orderen niet duidelijk (op een raspberry pi site had iemand geschreven dat easycap onder linux werkt, wel niet de chipset die ik heb)

Dus wisselende ervaringen. Maar had destijds in een UK webshop een CCTV kaart gekocht, eigenlijk de beste, een kodicom kloon, en die werd gewoon niet opgestuurd. Dus klacht bij paypal en na lang wachten geld niet echt terug gekregen maar afgehouden van volgende mastercard afrekening. Dus Europese shops zijn niet noodzakelijk beter (en als je bvb redcoon gaat overwegen is het helemaal zielig).
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Off-topic: Ik overweeg iets bij redcoon te bestellen... slechte ervaringen? Was dat niet overgenomen door mediamarkt?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb al regelmatig bij DX besteld... Meestal zijn dat ook prullen, zoals een telefoonhouder, een led fietslamp of ledlamp, of telefoonhoezen en zakjes... Voor die paar euro, en vaak nog verzending er bij kan je moeilijk slecht af zijn. Nu, het is ook de eerste keer niet dat een product niet 100% goed is en de reviews lovend zijn. Oa voor 30 euro een bike/headlight gekocht, super licht, alleen wilden de kabels niet op de oplader passen. Ik mocht het terugsturen naar de uk, of kreeg 10 dollar korting op een volgende aankoop. koos voor de 10 dollar, heb de aansluitingen uitgeboord en daarna werkte dat ding perfect. De ietwat nuchtere reviews die ik vaak geef worden niet goedgekeurd dus ja... Het is altijd wat afwegen natuurlijk.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik overweeg ook wat aan te kopen bij DX. Het betreft een Ethernet bridge. Is weinig populair, hier vind je voornamelijk Linksys onder die dingen. Alleen, die dingen hebben een stopcontact nodig. Nu heb ik bij die Chinese webshops bridges gezien, mini dingetjes, die ook een USB aansluiting hebben waardoor ze de stroom van de USB poort gebruiken. Niet dat het mijn eerste aankoop is in China, maar als hier iets niet vindt, dan moet je wel uitwijken naar elders, niet?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Als je kan, betaal via paypal.
Ze geraken niet aan je CC gegevens en bij een issue lost een claim via paypal alles op.
Dan krijg je gewoon een volledige refund!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tot nu toe zijn al mijn bestellingen in het buitenland (behalve één) betaald met PP. Ik check trouwens eerst of een bepaalde site PP aanvaardt qua betaalmiddel. Ik vind het een heel handig betaalmiddel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”