scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
navarro
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Iets wat ik niet echt goed snap...vriend van mij neemt Scarlet zelf install...vraagt toch aan BGC tech om het tedoen na 45 min zegd die modem is kapot(is nieuwe)
ga zelf eens zien...maar vergeet de instellingen van Scarlet mee te pakken...lig wa te klooien lukt niet begin te twijfelen modem misschien toch kapot...neem modem mee na mij thuis test die met mijn login van Scarlet..het werkt!!!dag nadien terug na mijn vriend sluit modem aan en ben ineens verbonden kan natuurlijk niet volgen log in modem in en ja daar stonden mijn gegevens snap het niet hoe zo iets kan..wil zeggen kan in twee verschillende lijnen inloggen toch???
gegevens veranderd mijn vriend zen internet werkte ook....wat die BGC tech heeft gedaan snap ik ook niet
chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Ja, dat kan. Het is ook bij mij gebeurd.
schneider
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Bij Scarlet zijn er maximum 2 sessies tegelijk mogelijk.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

in principe doet een bgc tech geen scarlet installatie...
hij zal de lijn "binnenbrengen" (dus aansluiten op het netwerk + de modem mogelijks aansluiten),
maar hij zal de gegevens niet in de modem zetten ofzo, en als er dsl signaal is, dan is de rest "not my problem" voor die technieker,
maar voor scarlet.

als het een scarlet technieker was, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dan moet die belgacomtechnieker ook geen oordeel vellen over de scarlet modem, als het dan toch zijn probleem niet is.

En dat is net het jammere aan dat hele opzet, die belgacommannen denken dat ze goddelijk zijn omdat zij de lijn leveren en al de andere providers zijn minderwaardig.

Dat is mijn ervaring.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

tgoh, je kan moeilijk een oordeel vellen als je niet weet wat er precies gezegd is hé...
kan gewoon zijn dat de TS zei van "het internet werkt niet" en dat de technieker zei "dan ligt dat aan de modem, en niet aan ons"...
kan al snel opgevat worden als "de modem is stuk" terwijl hij gewoon wil zeggen "het probleem ligt ergens waar ik het niet moet uitzoeken".

ik heb al langer geleerd niet te oordelen op wat een klant (of een helpdeskmedewerker of verkoper, for that matter) "zouden gezegd" hebben,
en met verkopers en helpdesks zelfs wat ze effectief zeggen met een kilo zout te nemen.
Joe de Mannen schreef:die belgacommannen denken dat ze goddelijk zijn omdat zij de lijn leveren en al de andere providers zijn minderwaardig.
tgoh, dat is dan misschien jouw persoonlijke opvatting of ervaring, en daar kan ik weinig over zeggen, maar het lijkt me ergens deels een feit dat andere providers "minderwaardig" zijn.
alle providers sturen maar problemen naar belgacom, die sturen vervolgens een technieker, en die technieker moet dan gaan zitten uitzoeken wat er fout is,
dat dan dikwijls niet de fout van belgacom is.
vervolgens krijgen die techniekers dan het gezeik over hun nek omdat ze niks kunnen doen, die klant is ontevreden, en niemand is geholpen.
was dat nu een belgacom klant, was iedereen geholpen...

dus in dat opzicht snap ik het perfect.

in feite zouden de andere providers zélf (door belgacom gecertificeerde) techniekers de baan moeten opsturen, dan zou het ook veel beter zijn.
maar zo kan je verder blijven gaan tot je straks weer aan het concept van 1 bedrijf voor het beheer van de koper en de rest voor het aanbieden van diensten erop zit...
en dat is een oneindig (en in belgie doodlopend) straatje natuurlijk
schneider
Plus Member
Plus Member

in feite zouden de andere providers zélf (door belgacom gecertificeerde) techniekers de baan moeten opsturen
Wat versta je met andere providers? Snow en Scarlet sturen belgacom gecertificeerde techniekers.
Scarlet heeft 1 DIY pack. Scarlet ADSL aan €25. Aangezien dit DIY is sturen ze een BGC technieker die "simpelweg" een lijn moeten binnensteken.

TS mag nog blij zijn dat die BGC technieker nog moeite heeft willen doen. De PPPOE account zal door Scarlet nog geblokkeerd geweest zijn...Dat kan die tech nooit weten.
navarro
Starter
Starter

@deepin
kan gewoon zijn dat de TS zei van "het internet werkt niet" en dat de technieker zei "dan ligt dat aan de modem, en niet aan ons"...
kan al snel opgevat worden als "de modem is stuk" terwijl hij gewoon wil zeggen "het probleem ligt ergens waar ik het niet moet uitzoeken".
vriend die ik meer als 30 ken liegt niet hoor...fout die BGC tech maakte was inplaats van xxxxxx@SCARLET had hij SKYNET getypt lol zag ik in setup pagina van modem....dan zeggen is kapot lol
ok allemaal bedankt voor de uitleg :wink:
schneider
Plus Member
Plus Member

Je hebt dan zelf liggen klooien in de modem en zelf gedacht dat deze mss stuk was. Ga je me dan vertellen dat daar xxxxxx@SKYNET stond? :bang:
navarro
Starter
Starter

[Vind ik nuttig] (0)
[Stem om deze reactie te verwijderen]

Re: scarlet

Berichtdoor schneider op 05 feb 2014, 19:49
Je hebt dan zelf liggen klooien in de modem en zelf gedacht dat deze mss stuk was. Ga je me dan vertellen dat daar xxxxxx@SKYNET stond? :bang:
nee nee mijne beste zo is het niet!!!eerste wat ik deed als bij vriend thuis was 192.168.2.1 setup van modem en daar stond al xxxxx@SKYNET!!!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

schneider schreef:Wat versta je met andere providers? Snow en Scarlet sturen belgacom gecertificeerde techniekers.
klopt, via JFS.
maar dan zitten ze met die belachelijke "chinese walls":

- als ze als belgacom tech gestuurd zijn, mogen ze niks van het scarlet/snow gedeelte doen (zoals modem en pc instellen)
- als ze als scarlet/snow tech gestuurd zijn, mogen ze niks aan het belgacom netwerk doen (behalve mss de aansluiting zelf, dat weet ik niet)

het zou beter zijn dat die techniekers van begin tot eind mochten werken, en dus zowel op het belgacom gedeelte als op het scarlet/snow gedeelte alles uitvoeren.
dit zie je vooral bij storingen: een scarlet technieker zal geen andere poorten of kabels mogen aansluiten (enkel modem vervangen, bv),
terwijl een belgacom technieker enkel andere poorten of kabels mag doen, maar de modem niet mag vervangen.
zorgt ervoor dat een klant eigenlijk onnodig langer moet wachten...

@navarro: dat kan je een belgacom technieker niet kwalijk nemen, dat ALS hij al de moeite doet om de modem in te stellen,
automatisch @skynet zet... het is en blijft een belgacom technieker he :)
navarro
Starter
Starter

@navarro: dat kan je een belgacom technieker niet kwalijk nemen, dat ALS hij al de moeite doet om de modem in te stellen,
automatisch @skynet zet... het is en blijft een belgacom technieker he :)
dit klopt wat je zegt...maar zeg dan ineens nee mag ik dit niet doen!!!maar na 45min zeggen modem kapot!!!terwijl hij verschil niet kent tussen Scarlet en Skynet..dan ben je één echte klojo in men ogen
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Die mens moet het ene na het andere incident afwerken onder tijdsdruk en dan kijk je al eens over zoiets -zeker als je Belgacom en géén Scarlet technieker bent- en trek je overhaast de conclusie dat ie defect is. Daarom ben je nog geen klojo...
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Achteraf uitleggen wat wel en wat niet moest gedaan worden, is altijd simpel spreken.
Als zelf iemand zij kleine in de auto achterlaat omdat hij het vergeten was dat hij hem nog niet in de crèche hadt afgezet,
dat begrijpen er velen ook niet hoe dit kan en mogelijk is, tot ze zelf iets voor hebben,
maar dan proberen ze dit wel goed mogelijk weg te moffelen zodat niemand het te weten komt !
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik wil nu niet direct moeilijk doen..... maar scarlet pushed toch de nodige info naar de modem toe zoals de login gegevens?

Uiteindelijk zijn techniekers en helpdeskers geen klojo's. Beide partijen werken met een tijdsdruk en daardoor kunnen er nu eenmaal foute diagnoses gebeuren al doen beide partijen hun best om dit te voorkomen.

Nu... ALS een persoon kiest voor een zelf installatie en die persoon krijgt het niet in orde vrees ik dat de term 'klojo' bij iemand anders hoort (tenzij het gaat om een defecte modem of een effectief probleem met de lijn op zich).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wie er de klojo is, laat ik zelfs in het midden.

- Als de belgacomtechnieker aan de modem begint, moet je achteraf niet afkomen dat het zijn probleem niet is. Hij is eraan begonnen.
- Als een belgacomtechnieker onder tijdsdruk staat, een indruk die ik nog geen enkele keer had, dan gaat die toch nooit een aan modem beginnen die zijn zaken niet zijn ?
- Mijn ervaring is tot nu toe zo dat Belgacom iets aanpast zonder het te zeggen en plots werkt het (en dat is zowel op privé als professioneel vlak zo)
- Ik heb de indruk dat de belgacomtechniekers nogal graag afgeven op 'de andere providers' en het nogal graag in hun schoenen schuiven.

Ik verwacht een beleefde technieker met kennis van (zijn) zaken. Niet een technieker die alle andere providers minderwaardig en alle klanten dom vindt.

Het zal wel zo zijn dat er zulke exemplaren tussen zitten en misschien is het wel de meerderheid, maar zouden ze die dan volgende keer naar mij willen sturen in plek van telkens die uitzondering op mijn dak te sturen ? :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Joe de Mannen schreef:Wie er de klojo is, laat ik zelfs in het midden.

- Als de belgacomtechnieker aan de modem begint, moet je achteraf niet afkomen dat het zijn probleem niet is. Hij is eraan begonnen.
Tjah, sommige willen goed doen maar zijn hier niet voor opgeleid. Dit zijn vaak (wat oudere) pila (geen data) techniekers, dat zijn dan ook eerder electriciens en kennen niet veel buiten de basisdingen. De meeste zullen zeggen: "dat is niet voor mij", sommige zullen het wel willen proberen uit welwillendheid, maar er gewoon niet genoeg vanaf weten.
- Als een belgacomtechnieker onder tijdsdruk staat, een indruk die ik nog geen enkele keer had, dan gaat die toch nooit een aan modem beginnen die zijn zaken niet zijn ?
Hangt er vanaf Belgacom technieker vs aannemer. De gemiddelde aannemer doet gemakkelijk dubbel zo veel op een dag. En inderdaad het is de bedoeling dat die niet aan die modem komt, meer zelfs het mag eigelijk niet :oops:
- Mijn ervaring is tot nu toe zo dat Belgacom iets aanpast zonder het te zeggen en plots werkt het (en dat is zowel op privé als professioneel vlak zo)
Het is de bedoeling dat technieker test met zijn testmodem voorzien van een speciale login. Als dat werkt, werkt het 99/100 ook bij de OLO tenzij er iets mis is met hun ppp login. Indien het niet werkt kan die technieker de nodige aanpassingen laten doen zodat het wel werkt (met zijn testmateriaal, rest is verantwoordelijkheid van de OLO).
- Ik heb de indruk dat de belgacomtechniekers nogal graag afgeven op 'de andere providers' en het nogal graag in hun schoenen schuiven.
Volgens de regels van de chinese walls is het de bedoeling dat ze helemaal niks zeggen over de andere providers :P
Ik verwacht een beleefde technieker met kennis van (zijn) zaken. Niet een technieker die alle andere providers minderwaardig en alle klanten dom vindt.

Het zal wel zo zijn dat er zulke exemplaren tussen zitten en misschien is het wel de meerderheid, maar zouden ze die dan volgende keer naar mij willen sturen in plek van telkens die uitzondering op mijn dak te sturen ? :bang:

J.
Ik wil geen excuses maken voor eventueel onbeleefde/onbekwame techniekers. Goede en slechte vind je overal. Maar hou er rekening mee dat techniekers constant in het middelpunt van alles staan, en daar wordt je niet altijd even goed gezind van.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Het is al jaren een probleem dat infrastructuur en aanbieders (bgc) niet gescheiden is.
Zo krijg je situaties waarbij je als klant van kastje naar de muur wordt gestuurd.
Een gebrek aan politieke wil om hun melkkoe te beschermen. Maar vergeet niet dat elke vooruitgang (snelheid/volume) een gevolg is geweest van dat beetje concurrentie dat er toch was/is.
De grootste onafhankelijke ISP was scarlet...en is met goedkeuren van de politiek opgeslokt door bgc
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
navarro
Starter
Starter

Zal nog eens iets vertellen van BGC toestanden..verleden jaar stap ik zelf over van Dommel na Scarlet...niemand moet langs komen want heb lijn...krijg sms je kan nu inloggen bij Scarlet ok test snelheid is echt pover!!!ga na de chat leg probleem uit...en het begint het is modem kabel...en nog bla bla!!!
Nu word na 5dagen nog erger totaal geen internet meer!!!weer contact met Scarlet zelfde bla bla...vraag links en rechts raad ...normaal niks mis met modem...er komt één BGC tech na zen uren eens zien(verder zul je lezen hoe goed die ook was!!!)zet modem totaal uit...ga verbruik nakijken heb alle dagen rond 2gb als modem uitstaat!!!Scarlet zegt me maar je bent online..zeg kan echt niet..allez wa inkorten na 3 weken word ik geloofd...we gaan iemand sturen !!!
BGC tech komt toffe gast!!!eerste wat die ziet is je contactdoos is iets aan was schakelaar kapot(andere niet gezien lol)nieuwe contact doos nog niks...
we gaan de kelder moet hem weg wijs maken hier!!!vraagt me waar vind ik straat cabine leg het uit....man komt trug..
Weet je wat er gebeurd was één BGC tech had iets komen in cabine..kabel van mij uitgetrokken en wist niet waar....daarmee had bijna 3 weken geen internet...dan mag je toch zeggen klojo zeker...die bij is gekomen was ne heel goede'onderaanemer...
En Scarlet heeft me wel vergoed voor al die misere!!!
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eigenlijk was er ook geen direct probleem. In dit topic ging het enkel en alleen over een login die niet juist was ingegeven. Daar kan ik begrip voor opbrengen (al dient een technieker wel te testen of het werkt) en dan bel je als klant de HELPDESK voor een oplossing. Het zou niet de eerste keer zijn dat we een tech dezelfde dag of de dag erna terug sturen om het alsnog op te lossen. Navarro bood vrijwillig zijn diensten aan en heeft bij de persoon in kwestie de gegevens in de modem niet gecheckt wat normaal het eerste is wat je dan zou doen (eender welke technieker kan een tikfout maken).

Techniekers proberen (net als helpdeskers) mensen zo goed mogelijk te helpen en daar kunnen nu eenmaal fouten in gebeuren want we zijn allemaal mensen... en ook de klant durft foutieve info doorgeven waardoor een verkeerde oplossing geboden kan worden.
navarro schreef:Zal nog eens iets vertellen van BGC toestanden..verleden jaar stap ik zelf over van Dommel na Scarlet...niemand moet langs komen want heb lijn...krijg sms je kan nu inloggen bij Scarlet ok test snelheid is echt pover!!!ga na de chat leg probleem uit...en het begint het is modem kabel...en nog bla bla!!!
Nu word na 5dagen nog erger totaal geen internet meer!!!
Op dat ogenblik had je aan scarlet een technieker moeten vragen. Deze zou gratis geweest zijn als de fout effectief bij scarlet zou liggen wat ook het geval was (zou toch zo moeten zijn in dit specifieke geval).
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Dat zijn wel van die typische fouten waar je blijft overkijken bij het nalezen. als je daarvoor een klojo bent. dan ben ik ook een klojo. :-(

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
navarro
Starter
Starter

Navarro bood vrijwillig zijn diensten aan en heeft bij de persoon in kwestie de gegevens in de modem niet gecheckt wat normaal het eerste is wat je dan zou doen (eender welke technieker kan een tikfout maken).
Is wel eerste wat ik heb gedaan...weet echt wel hoe ik modem moet instellen!!!
Op dat ogenblik had je aan scarlet een technieker moeten vragen. Deze zou gratis geweest zijn als de fout effectief bij scarlet zou liggen wat ook het geval was (zou toch zo moeten zijn in dit specifieke geval)
Als Scarlet niemand wil sturen omdat ze zegde je lijn is in orde....wat moest ik dan doen....vertel eens...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als jij EIST dat je een technieker wil zal scarlet die sturen. Echter hanteren ISP's hieromtrent een verschillende regeling. Bijvoorbeeld:

- Tech zal betalend zijn want JIJ eist een technieker.
- Verplaatsingskosten tech zijn betalend ook al ligt de fout bij de ISP want jij eiste een technieker.
- Tech zal betalend zijn als de fout niet bij ISP ligt binnen een bepaalde periode na installatie (2 weken).

En wat die login betreft:

Eerst zeg je dat je je gegevens was vergeten en daardoor de modem mee naar je thuis had genomen. Iets zegt me dat je niet doorhad dat er skynet stond ipv scarlet. Anders had bij je vriend de modem gewoon moeten verbinden met de juiste gegevens of bij jou thuis ZONDER dat jij je eigen gegevens diende te gebruiken.

Dat is dus het punt wat ik probeer te maken. Een klein detail niet vermelden kan een verkeerde conclusie opleveren.
navarro
Starter
Starter

Idd wilde tech sturen op mijn kosten...omdat Scarlet probleem van op afstand niet kon zien!!!Ze waren ook niet in fout.
wat login betreft beetje verkeerd neer gepend...had USB stick met instellingen vergeten mee te nemen...daardoor lukte het niet..snap je...
thuis en dag later bij vriend was het op 2min gepiept he.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”