Ik ben 4 januari 2014 overgestapt van EDPNET naar Belgacom.
Ik had een bbox1 en nu een bbox3 waar ik enkele problemen mee heb.
De eerste is een snelheidsverlaging van 50/6 naar 30/6, maar heb begrepen dat DLM nog 'even' zijn werk moet doen...
Een andere is een zeer vervelende, ik gebruik een game/simulator dat multiplayer sessies aanmaakt via p2p verbindingen op poort 26381 UDP.
Dit werkte met de bbox gewoon, met de bbox3 kan ik niet verbinden en er kan niet naar mij verbonden worden.
Ben in de weer geweest om mijn PC in de DMZ te plaatsen EN nog eens de UDP poort te forwarden op de BBOX3 maar dit lijkt allemaal niet te werken. Klopt dat?
Volgens mij is de BBOX3 van technicolor.
Wat WEL werkt is een PPoE sessie starten vanuit windows, dan krijg ik een extra netwerkverbinding op mijn PC en kan ik naar iedereen connecteren en zij ook naar mij. Dit vereist een manuele interventie (nog niet gezocht of het automatisch kan) en eigenlijk wil ik dit ook niet.
Doe ik nu iets fout of werkt die BBOX3 nu echt zo slecht...
Port forwarding BBOX3
-
- Starter
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Volgens mij zitten er nog wat serieuze bugs in dat ding en zolang we niet in de meer geavanceerde onderdelen van de admin pagina kunnen zet je best een 2de router waarmee je een ppoe sessie mee kan opstarten en de poorten kan instellen of fwd'en.
Ik gebruik thuis een Asus waarmee ik de QoS kan instellen zodanig dat ik wat voorrang heb tov mijn andere huisgenoten (lees andere helft trouwboek).
Ik gebruik thuis een Asus waarmee ik de QoS kan instellen zodanig dat ik wat voorrang heb tov mijn andere huisgenoten (lees andere helft trouwboek).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gezien je zegt dat je een snelheidsverlaging hebt 50/6 naar 30/6 geef je aan dat je bij Belgacom ook op VDSL2 zat, dus kan je onmogelijk een bobx1 gehad hebben (maar een bbox2).Stewie1981 schreef:Ik ben 4 januari 2014 overgestapt van belgacom naar EDPNET.
Ik had een bbox1 en nu een bbox3 waar ik enkele problemen mee heb.
Een oplossing van jouw probleem zou toch zijn om gewoon jouw b-box2 terug te gebruiken (met alle instellingen die je had), en alleen de logon wijzigen naar edpnet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
Philippe,
Sorry, ik heb een fout getypt.
Ik kom van EDPNET naar Belgacom.
Mijn modem was een sagem, blauwgrijs. Zou kunnen dat het een BBOX2 is, dacht dat dat een BBOX was. Ik had idd reeds VDSL2.
De BBOX2 ondersteund geen vectoring en daar je bij het wisselen van de modem terugvalt naar 30/6 voor een onbepaalde tijd zou ik liever de BBOX 3 laten staan (toekomstgericht dus, voor nu maakt het idd niet uit).
Dat van die 2de router ken ik ja, maar wil dat eigenlijk niet zo. Het is nu al een lichtshow onder de kast en betekend dat ik een toestel moet kopen + een extra verbruiker inschakel.
Portforwarding en DMZ zijn toch echt basis dingen waarvan verwacht mag worden dat het gewoon werkt, modems en routers zijn voor belgacom toch niet nieuw. Iets dichttimmeren kunnen ze toch...
Sorry, ik heb een fout getypt.
Ik kom van EDPNET naar Belgacom.
Mijn modem was een sagem, blauwgrijs. Zou kunnen dat het een BBOX2 is, dacht dat dat een BBOX was. Ik had idd reeds VDSL2.
De BBOX2 ondersteund geen vectoring en daar je bij het wisselen van de modem terugvalt naar 30/6 voor een onbepaalde tijd zou ik liever de BBOX 3 laten staan (toekomstgericht dus, voor nu maakt het idd niet uit).
Dat van die 2de router ken ik ja, maar wil dat eigenlijk niet zo. Het is nu al een lichtshow onder de kast en betekend dat ik een toestel moet kopen + een extra verbruiker inschakel.
Portforwarding en DMZ zijn toch echt basis dingen waarvan verwacht mag worden dat het gewoon werkt, modems en routers zijn voor belgacom toch niet nieuw. Iets dichttimmeren kunnen ze toch...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Mijn voorstel was om jouw probleem op korte termijn op te lossen. Vandaar mijn suggestie om (voorlopig) de sagem terug te zetten. Deze is in principe vectoring friendly en kan nog jaren dienst doen (50/6, 70/6 ...)
Als Belgacom later de snelheden verder verhoogt, kan je de b-box3 terug inzetten, en hopen dat de bugs intussen opgelost zijn. Nu ben je een b-box3 beta-tester .
Als Belgacom later de snelheden verder verhoogt, kan je de b-box3 terug inzetten, en hopen dat de bugs intussen opgelost zijn. Nu ben je een b-box3 beta-tester .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
ik heb een gelijk aardig probleem met een bbox 3
ik plaats een fritzbox 7270 via poort1 achter de bbox de bedoeling is om voip te gebruiken freevoipdeal om uit te bellen en weepee om gebelt te worden
vroeger deed de fritzbox dienst als adsl modem/router en werkte alles prima
nu deze geplaatst is achter de bbox 3 met vdsl werkt enkel de freevoipdeal weepee wil niet conecteren
ik heb de standaart instellingen van de bbox niet gewijzigd
moet ik ergens iets in de bbox aanpassen of iets in de fritzbox wijzigen zodat weepee wel conecteerd ?
ik plaats een fritzbox 7270 via poort1 achter de bbox de bedoeling is om voip te gebruiken freevoipdeal om uit te bellen en weepee om gebelt te worden
vroeger deed de fritzbox dienst als adsl modem/router en werkte alles prima
nu deze geplaatst is achter de bbox 3 met vdsl werkt enkel de freevoipdeal weepee wil niet conecteren
ik heb de standaart instellingen van de bbox niet gewijzigd
moet ik ergens iets in de bbox aanpassen of iets in de fritzbox wijzigen zodat weepee wel conecteerd ?
ik ben er dan eidelijk in geslaagd om zowel freevoipdeal en weepee te later registreren weet echt niet wat ik gewijzigd zou hebben tov de vorige keer maar na enkele dagen valt de registratie weg en is het ding weer dood
de fritz word enkel voor telefonie gebruikt 2 x dect
de fritz word enkel voor telefonie gebruikt 2 x dect
ik heb nog eens alles netjes opnieuw geinstaleert na fabrieksinstellingen en ik krijg zonder problemen bijde providers aan de praat helaas 2 dagen later zijn bijde weer ofline wat kan hieraan verholpen wordern en hoe ?
graag de ultime tip graag
graag de ultime tip graag
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Blijkbaar past de bbox3 symmetric NAT toe, wat inderdaad problemen veroorzaakt in bepaalde games. Ik heb geen idee of Belgacom op de hoogte is van dit probleem.
vandaag terug geen voip de 7270 een soft restart gegeven en het probleem was opgelost
heb ook een firmware update gedaan van versie xxxxxxx23 naar xxxxxxx53 hopen dat dit help
bestaat er een mogelijkheid om de fritzbox 7270 automatisch bv om 4h00 een restart te geven ?
heb ook een firmware update gedaan van versie xxxxxxx23 naar xxxxxxx53 hopen dat dit help
bestaat er een mogelijkheid om de fritzbox 7270 automatisch bv om 4h00 een restart te geven ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Hier sinds eergisteren ook BBOX3 ter vervanging van de BBOX2.
Tot nu toe nog geen problemen met VoIP, VPN, Wifi verbindingen, portforwarding... PPoE wordt opgebouwd door een met DD WRT geflashte cisco e2000.
Fingers crossed!
Tot nu toe nog geen problemen met VoIP, VPN, Wifi verbindingen, portforwarding... PPoE wordt opgebouwd door een met DD WRT geflashte cisco e2000.
Fingers crossed!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Een tijdschakelaar stopcontact?grace schreef: bestaat er een mogelijkheid om de fritzbox 7270 automatisch bv om 4h00 een restart te geven ?
Je kan in de fritzbox ook instellen dat hij iedere nacht een reconnect van zijn internetverbinding moet doen, misschien helpt dit ook?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
indien een game fatsoenlijk via UPnP zijn poortmap aanmaakt, of de Xbox of PS poorten gebruikt die MS en Sony voorschrijven, is er geen probleem met de portmapping van de bbox3. De anderen hebben pech dat hun SW door mensen is geschreven die het niet zo nauw nemen met protocols of voorschriften.Petervanakelyen schreef:Blijkbaar past de bbox3 symmetric NAT toe, wat inderdaad problemen veroorzaakt in bepaalde games. Ik heb geen idee of Belgacom op de hoogte is van dit probleem.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Grappig dat je de PlayStation aanhaalt, die heeft namelijk hetzelfde probleem: http://www.9lives.be/forum/hardware/932 ... bleem.htmlflupke19 schreef: indien een game fatsoenlijk via UPnP zijn poortmap aanmaakt, of de Xbox of PS poorten gebruikt die MS en Sony voorschrijven, is er geen probleem met de portmapping van de bbox3. De anderen hebben pech dat hun SW door mensen is geschreven die het niet zo nauw nemen met protocols of voorschriften.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
wel, zoals ik al zeiPetervanakelyen schreef: Grappig dat je de PlayStation aanhaalt, die heeft namelijk hetzelfde probleem: http://www.9lives.be/forum/hardware/932 ... bleem.html
maar ik kan uiteraard vlot een game op PS schrijven dat daar vierkant zijn voeten aan veegt. De lijst van poorten heeft Sony gepubliceerd in https://support.us.playstation.com/app/ ... mes-online, die van MS staan op http://support.xbox.com/nl-BE/xbox-360/ ... -xbox-live en laat 26381 daar nu net niet tussenstaanindien een game PS poorten gebruikt die Sony voorschrijft, zou er geen probleem mogen zijn
Bovendien dacht ik dat UPnP nu net was "uitgevonden" om dit soort problemen te omzeilen?
Een tijdschakelaar stopcontact?
Je kan in de fritzbox ook instellen dat hij iedere nacht een reconnect van zijn internetverbinding moet doen, misschien helpt dit ook?
hoe kan je bij een 7270 instellen dat die dagelijks een reconect moet doen ?
hoe kan je bij een 7270 instellen dat die dagelijks een reconect moet doen ?
na de software update van de 7270 blokkeert hij nu na 4 dagen ipv 1 dag dus een verbetering maar niet zoals het hoort
als ik de stroom onderbreek en opnieuw opstart blijft het probleem bestaan dus een tijdklok zal niet helpen
wat wel helpt is een systeem restart dan werkt alles terug
zowel weepee als freevoipdeal registreren zich en we kunnen gebelt worden en bellen
is er een mogelijkheid om automatisch een restart te doen bij de fritzbox 7270
ik heb ergens gelezen dat er een of andere buffer vol loopt en het dan gedaan is
heeft iemand hier weet van en dan hoe het verhelpen
als ik de stroom onderbreek en opnieuw opstart blijft het probleem bestaan dus een tijdklok zal niet helpen
wat wel helpt is een systeem restart dan werkt alles terug
zowel weepee als freevoipdeal registreren zich en we kunnen gebelt worden en bellen
is er een mogelijkheid om automatisch een restart te doen bij de fritzbox 7270
ik heb ergens gelezen dat er een of andere buffer vol loopt en het dan gedaan is
heeft iemand hier weet van en dan hoe het verhelpen