Onderbreking?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Was er bij jullie ook een onderbreking? Ruw geschat zo van 19.30 tot 20.00 uur?
Zelfs geen rood lampje op mijn modem.
Zone 051
Nu alles terug oké.
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Welke operator/isp?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5866
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

gezien het in het forumdeel "dommel" is, zou ik een gok durven wagen dat het over dommel zou kunnen gaan...

wat bedoel je precies met "geen rood lampje" ?
is je modem volledig uitgevallen? of bleef die zoals normaal ?
had je nog een ip?
...

iets meer informatie zou handig zijn!
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Normaal, als er verbinding is, brandt er een groen lampje. Als er "een probleem" is, brandt er een rood lampje.
De spanning van de modem weggenomen en het avondmaal genuttigd. :-D
Daarna de modem terug ingeschakeld met doel om te kijken wat er aan de hand was. Een nette connectie werd opgebouwd.
Log was leeg. Grrrmmmbbb.... Disabled wil ik zeggen. :-(
M.a.w. geen idee of ik op dat moment al dan niet een ip nummer had. :-(
Daar blijkbaar niemand anders iets ondervonden heeft, zal het wel een lokaal probleem zijn geweest.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Standaard bij de Fitzbox als er geen internetconnectie is dan brand lichtje info niet en/of blijft Power/DSL lichtje branden aan/uit (dus geen rode licht).

Misschien was de spanning helemaal weggevallen?

Of gebruik je Dommel alleen voor internet en heb je geen Fritzbox?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

Koelreuteria schreef:De spanning van de modem weggenomen ... Daarna de modem terug ingeschakeld ... Log was leeg.
In het vervolg misschien eerst naar de log van je modem kijken voor je deze zonder spanning zet.
Dan kan je normaal gezien wel meer zien ... 8)
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

jos123 schreef:Of gebruik je Dommel alleen voor internet en heb je geen Fritzbox?
Alleen voor internet, geen Fritz dus. :-D
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

jaker schreef:
Koelreuteria schreef:De spanning van de modem weggenomen ... Daarna de modem terug ingeschakeld ... Log was leeg.
In het vervolg misschien eerst naar de log van je modem kijken voor je deze zonder spanning zet.
Dan kan je normaal gezien wel meer zien ... 8)
Sorry, verkeerd uitgedrukt.
De optie in de modem om logs bij te houden was niet ingeschakeld. Dus was al "leeg" nog voor ik de spanning er af nam.
Nu heb ik het vinkje om "te loggen" aangezet. :-)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

In elk geval, zone Antwerpen 03 niks gemerkt.
Heb Cityline.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Update: blijkbaar moet er iets met de lijn zijn gebeurd. Sedert de onderbreking kan ik niet meer bellen of gebeld worden op mijn vast nummer.
Volgens Belgacom is er een storing en deze zou zijn opgelost tegen 31/01 rond 16.30 uur...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”