Externe harde schijf op telenet modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
finchy
Member
Member

Beste,

Ik heb sinds vandaag een externe harde schijf op de telenet modem gehangen via de usb-poort. Het is een harde schijf van een 200gb met een externe voeding. Ze is ntfs geformateerd. Wanneer ik via laptop mijn netwerk bekijk zie ik de schijf onder COMPALHUB. Ik probeer nu een bestand via wifi op de schijf te zetten, maar de snelheid gaat van normaal naar ontzettend traag en uiteindelijk reset de modem zich.

Iemand een idee wat er misloopt?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb zo een vermoeden dat de modem niet voorzien is om dergelijke zaken op te zetten. Mijn ervaring leert dat niemand dit ooit heeft geprobeerd omdat telenet er niets van vermeldt of het mogelijk is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zelfs als dergelijke toestellen erop voorzien zijn dan is hun snelheid steeds zeer bedroevend (uiteindelijk zit daar geen echte goede processor in voor dergelijke dingen te doen).

Als je echt een goede performance wil kijk je best uit naar een goede NAS.
finchy
Member
Member

Ah ok, ik dacht dat die usb werkelijk diende om een harde schijf aan te hangen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sommige routers hebben dergelijke functionaliteit (en blijkbaar die van TN ook al adverteren ze dit nergens)... maar m'n opmerking blijft geldig.

Het is niet gemaakt voor massa's data over te trekken... die dingen hebben daar gewoon de processor niet voor.
finchy
Member
Member

Even een korte update: ik heb ondertussen een usb stick (flash geheugen) van 8gb aan de usb-poort gehangen en wonder boven wonder lukt het nu wel. De overdrachtsnelheid bij kopiëren is welliswaar laag, maar streamen van film en muziek gaat heel goed. :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”