Beste,
Ik heb sinds vandaag een externe harde schijf op de telenet modem gehangen via de usb-poort. Het is een harde schijf van een 200gb met een externe voeding. Ze is ntfs geformateerd. Wanneer ik via laptop mijn netwerk bekijk zie ik de schijf onder COMPALHUB. Ik probeer nu een bestand via wifi op de schijf te zetten, maar de snelheid gaat van normaal naar ontzettend traag en uiteindelijk reset de modem zich.
Iemand een idee wat er misloopt?
Externe harde schijf op telenet modem
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik heb zo een vermoeden dat de modem niet voorzien is om dergelijke zaken op te zetten. Mijn ervaring leert dat niemand dit ooit heeft geprobeerd omdat telenet er niets van vermeldt of het mogelijk is.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zelfs als dergelijke toestellen erop voorzien zijn dan is hun snelheid steeds zeer bedroevend (uiteindelijk zit daar geen echte goede processor in voor dergelijke dingen te doen).
Als je echt een goede performance wil kijk je best uit naar een goede NAS.
Als je echt een goede performance wil kijk je best uit naar een goede NAS.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Sommige routers hebben dergelijke functionaliteit (en blijkbaar die van TN ook al adverteren ze dit nergens)... maar m'n opmerking blijft geldig.
Het is niet gemaakt voor massa's data over te trekken... die dingen hebben daar gewoon de processor niet voor.
Het is niet gemaakt voor massa's data over te trekken... die dingen hebben daar gewoon de processor niet voor.
Even een korte update: ik heb ondertussen een usb stick (flash geheugen) van 8gb aan de usb-poort gehangen en wonder boven wonder lukt het nu wel. De overdrachtsnelheid bij kopiëren is welliswaar laag, maar streamen van film en muziek gaat heel goed.