Doorgesneden kabel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zijn er mensen die ervaring hebben met een geknapte telefoonlijn door wegenwerken?
Sinds deze middag is alles van verbinding weg, heb ik zelf niet zo enorm veel last van maar mijn zus heeft blijkbaar het internet veel nodig nu tijdens den blok.
Hoe lang kan dit duren? Ik heb het gemeld bij Scarlet en na een meting staat er nu een ticket open bij Belgacom (Dossiernummer: 2267188). Scarlet vermoed een algemeen probleem volgens het ticket, Belgacom expert zegt van niet.
Ik kan gerust even zonder internet, maar gezien hier nu 2 vrouwen constant op men kap zitten (ik ken er iets van dus ik moet het maar oplossen...) heb ik het toch liefst asap van de baan (of onderdak in den Belgacomtoren tot de storm weer gaan liggen is).

3G is geen optie, volume genoeg (iedereen samen 5GB) maar we wonen in een zwart gat in het gsm netwerk. Hooguit 1 a 2 strepen Edge als we geluk hebben, zelfs deze post plaats ik vanop straat omdat het in het huis niet werkt (bellen ook met moeite, provideronafhankelijk, Proximus is nog het beste). De buren hebben geen hotspots (en zelfs dan, hebben geen account).

Met het internet is uiteraard ook tv en telefoon down.

Ps, snel getypt op gsm, sorry voor typfouten.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als er effectief een Belgacom-kabel door wegenwerken is kapotgemaakt dan moet de verantwoordelijke werfleider dit onmiddellijk doorgeven aan Belgacom.
In zo'n geval staat er binnen enkele uren een lasploeg van Belgacom die de kabel zo snel mogelijk zal proberen herstellen.

Je kan dus best morgenvroeg onmiddellijk de werfleider van de wegenwerken contacteren om dit na te vragen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

en op deze manier heb ik ooit mogen zoeken achter een kabel die verstopt was onder een nieuwe riolering en 6 meter zand. Ben je zeker dat het door wegenwerken is. Bel dan belgacom zelf even op, kans is groot dat ze ook aan het zoeken zijn.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Absoluut zeker kan ik niet zijn, de verbinding viel weg toen ik niet thuis was. De werfleider is er nog niet als ik naar het werk vertrek en is al naar huis als ik terug ben jammer genoeg. Daar ik alle kabels gecontroleerd heb en getest met 2 modems lijkt me dat de meest logische aanname, en Scarlet maakte zonder zagen een dossier aan bij Belgacom na de meting van de lijn. Alle bekabeling zou bij de heraanleging van de straat in de zachte berm komen dus ik ben zeker dat men die kabels moet tegenkomen (of tegengekomen zijn).

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Goed om te weten,bij ons zijn ze van plan rioleringswerken uit te voeren,ik vrees ook wel het ergste,maar mijn gebuur is een Belgacom klant,(Ik Scarlet)dus ik denk dat we gerust gaan kunnen 'samenwerken' als het verkeert loopt. :lol:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, of je nu Belgacom (incl 3rd party) of Telenet klant bent, ik vrees dat bij kabelbreuk iedereen poat zal liggen, want die kabels liggen vaak in dezelfde buizen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tijs.vandenvester
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer

De werfleider moet die inderdaad onmiddellijk doorgeven aan Belgacom!

Tijdens de werken in onze straat hebben ze twee(!) keer mijn invoerkabel geraakt. De eerste keer was er de volgende dag 's ochtends een lasploeg (nadat ik 's avonds zelf had gebeld naar Scarlet). De tweede keer was er in de late namiddag reeds een lasploeg bezig toen ik thuis kwam van 't werk.

Dit had enkel impact op mijn lijn omdat enkel mijn invoerkabel geraakt was. Ik vermoed dat wanneer het een verspreidingslus betreft er nog sneller een lasploeg ter plaatse zal zijn.
Afbeelding
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb geen weet van andere storingen in de straat, maar dat is puur omdat ik geen andere Belgacom klanten ken in de buurt. Volgens een vriend bij Belgacom op het eerste zicht niet. Mijn ma is overdag naar de werfleider geweest en ze hebben haar gewoon weggestuurd met de melding dat het was opgelost. Ik kom thuis, connectie nog steeds weg. Volgens haar staat er nu een wagen van Belgacom aan het begin van de straat, dus ik ga zo meteen eens verhaal gaan halen :)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Met "opgelost" bedoelden ze mss/wss "Belgacom gebeld". Enfin, veel geluk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Alle bon, men ma heeft het gesprek met de werfleider laten weten aan mij. Werpt een klein ander licht op de zaak, maar brengt geen verandering aan het feit dat het internet plat ligt. Er was blijkbaar geen kabel geraakt. Begint eerst nog van zijn oren te maken dat we maar naar het nieuws moesten kijken want Telenet lag plat in heel Sint-Niklaas blablabla... Toen ze hem wees op het feit dat het niet over Telenet ging maar Scarlet/Belgacom verwees hij haar door naar een onderaannemer die aan het werk was aan de wijkkast (met een Nederlandse nummerplaat :eek: ). Het was die persoon die haar had laten weten dat het ging opgelost zijn tegen s'avonds.
Net gaan kijken, er was niemand meer bezig en daar de connectie nog niet terug is zal het vanavond dus ook niet meer zover zijn :(.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Update: Woensdag, donderdag en vrijdag hebben ze gewerkt in 't straat (belgacom bedoel ik dan). Vrijdagavond hadden we weer "verbinding", minder goed dan anders maar we konden alweer wat pagina's laden. Het ticket gaat den 20ste worden afgesloten, dus waarschijnlijk lossen ze het vandaag volledig op. Al bij al sneller opgelost dan verwacht, ik was dit weekend alleszins al van de reclamaties van de student vanaf :). Enkel nog even bellen met Scarlet voor een compensatie, daar het toch 3 dagen zonder internet was en 3 dagen met een beperkte aansluiting.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

MClaeys schreef:Enkel nog even bellen met Scarlet voor een compensatie, daar het toch 3 dagen zonder internet was en 3 dagen met een beperkte aansluiting.
das dus (39/31)*6 = 7.55 :)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Bijna een pizza :)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Splitter schreef:
MClaeys schreef:Enkel nog even bellen met Scarlet voor een compensatie, daar het toch 3 dagen zonder internet was en 3 dagen met een beperkte aansluiting.
das dus (39/31)*6 = 7.55 :)
Ken de voorwaarden bij scarlet niet ... maar bij Belgacom bedraagt de compensatie 1 maand basis abonnementsgeld voor de duur van de storing, beginnend op de dag na de melding.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Vrees voor die compensatie. Gezien het lag aan de aannemer & trage reparatie van Belgacom. Kan Scarlet weinig aan doen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

We betalen iets meer dan 50 euro per maand, niet 39 ;) reken de tijd en naft die men ouders op deden om mijn zus bij familie te krijgen met internet om te kunnen leren, opnames die niet gelopen hebben, etc... je bent al snel te afhankelijk van die diensten (zelf heb ik altijd een voorraadje films en series liggen voor dergelijke voorvallen dus ik loop er zelf niet zo voor te stressen :P)
Op het eerste zicht is het internet weer in orde. Wat die compensatie betreft, mijn ouders betalen de rekening, dus dat is voor hen eens mooi meegenomen zo een korting (als ze die zouden krijgen, nog geen tijd gehad om te bellen want daarnet pas controle gedaan van de verbinding) :)
kode
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik vrees ervoor dat je bot gaat vangen ivm compensatie. Je hebt geen SLA of iets dergelijks op een simpele internetlijn van scarlet, dus hoeven ze ook niets te compenserenn zeker gezien het niet aan hun lag. Je zal dus moeten rekenen op de goodwill van scarlet zelf, en daar vrees ik een beetje voor...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Men heeft me toen op de helpdesk laten weten om na de problemen even terug te bellen voor een compensatie omdat ze nog niet wisten hoe lang dat zou duren, het idee komt dus al van iemand van Scarlet. En inderdaad, geen SLA, maar het gaat hier ook niet over een paar uur of 1 dag zoals met een panne wel eens kan gebeuren. Ze kunnen je internet zo een paar weken plat leggen en zich verbergen achter het feit dat je geen SLA hebt. Klopt dat het waarschijnlijk de schuld van de aannemer is, maar voor zover ik weet is dat niet mijn probleem :-) .
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Bon, tis nog discussie over de vorige keer met Scarlet en het ligt alweer plat, weer kabelbreuk vermoed ik daar er weer geen VDSL-signaal is... We zullen morgen maar weer eens aan den telefoon hangen :bang: die straatwerken gaan rap tegensteken op die manier :bang:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

steken straatwerken niet zowiezo altijd tegen? :)
en zolang er werken zijn, kan je shit verwachten.

als je bgc klant was zou ik zeggen, haal je een 3g stickje zodat je online kan (kan je zelfs met de bbox3 gebruiken in principe),
en dat blijft een maand geldig.
kan je toch iets of wat verder...
maar als scarlet klant is dat natuurlijk geen optie.

maar wees blij, dit is de 2de keer, ik heb weet van een straat waar het bijna wekelijks was voor meer als een jaar,
stond bijna vast een ploeg lassers in die straat :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

3G toestellen/sticks/hotspots genoeg in huis van Proximus, het probleem is dat we in een 3G deadspot zitten in het netwerk. Al jaren het geval, zelfs Edge met moeite. Daar ben ik dus niks mee. En Belgacom of Scarlet maakt niet veel uit als de lijn stuk is, tis dezelfde kabel.
Ghohja, nog niet veel last gehad verder van de werken, ze hebben de verplichting gekregen dat iedereen maximum 2 dagen niet op zijn hof kan dus behalve een vuile wagen geen hinder. En het internet natuurlijk :-( .
De werken zijn nochtans nodig, ze beloofden al meer dan 20 jaar een heraanleg. Ze lopen nog het hele jaar, da gaat dus nog tof worden alle...
Den aannemer is er mee aan het lachen heb ik den indruk... Ze kwamen een kabel tegen, dachten dat het een oude was dus knipten ze hem maar door... Maar bon, ze zagen de fout blijkbaar snel in want Belgacom heeft het vandaag al opgelost. Wat een verschil tussen een klant die een melding maakt van het probleem of de aannemer, veel sneller opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”