Geen interactiviteit op de digicorder
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik krijg dus de digicorder niet interactief, de tv gids geeft slechts 1dag vooruit. De netwerkkabel tussen modem en box is aangesloten en ook het internet werkt. De ip instellingen van de digicorder zijn de volgende
Ip address 192.168.0.170
Network mask 255.255.255.0
Default gateway 192.168.0.1
Prim dns 195.130.130.129
Sec dns 195.130.131.129
Er zijn geen andere routers of switches of zo in dat huis. Enkel het telenet versterkerbakje en de nieuwe docsis modem
Kan dit enkel en alleen door de telenet servicedienst geactiveerd worden?
Sent from my iPad using Tapatalk
Ip address 192.168.0.170
Network mask 255.255.255.0
Default gateway 192.168.0.1
Prim dns 195.130.130.129
Sec dns 195.130.131.129
Er zijn geen andere routers of switches of zo in dat huis. Enkel het telenet versterkerbakje en de nieuwe docsis modem
Kan dit enkel en alleen door de telenet servicedienst geactiveerd worden?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Telenet moet het correcte MAC adres van je digicorder inbrengen in je modem
Dan zal je digicorder een correct IP verkrijgen.
Dan zal je digicorder een correct IP verkrijgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
update, ik heb via chat contact gehad met de technische dienst en volgens hem moet ik eens proberen om de netwerkkabel in een andere vrije lanpoort te pluggen en kan ook geen kwaad om de modem eens te herstarten. Het is dus niet zo dat het kon opgelost worden door het mac adress van de digicorder in de modem te zetten
-
- Moderator
tja ... wait and see
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
ik ,had hem het mac nummer doorgegeven en moest dan even wachten hij ging iets testen en zei dat de status op NEW stond of zo, toen ik hem zei dat er al een utp kabel lag tussen modem en box gaf hij als advies om eens in een andere poort te pluggen. morgen kan ik het testen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De LAN poorten van je TN modem zijn eigenlijk een switch... heeft dus weinig zin een andere poort te proberen (tenzij ze fysiek kapot zou zijn maar dat is ze niet aangezien je een IP-adres krijgt).
Nu ja... de helpdesk is er weeral vanaf en jij kan morgen opnieuw bellen
Nu ja... de helpdesk is er weeral vanaf en jij kan morgen opnieuw bellen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Wat staat er in "NEW"?
Het order in het systeem van Telenet? Dan is deze nog niet opgestart en is het MAC id niet correct gelinked.
Welk installatietype heb je trouwens? Bij Self Starter dien je dit zelf uit te voeren.
Het order in het systeem van Telenet? Dan is deze nog niet opgestart en is het MAC id niet correct gelinked.
Welk installatietype heb je trouwens? Bij Self Starter dien je dit zelf uit te voeren.
-
- Elite Poster
Ik heb de modem en de box samen meegekregen in de winkel en heb de installatie thuis,gedaan. Het internet werkt dus waarom werkt de interactiviteit niet automatisch? Moet ik dat doen via een speciale website?
-
- Elite Poster
gisteren de selfstarter willen opstarten, maar uiteraard werkt dit pas als uw digicorder interactief gezet is. dus ik ben geen stap verder. Zal Telenet nog eens contacteren.
Kan het onderdeel in de modem dat zorgt voor de interactiviteit op de digicorder stuk zijn?
Kan het onderdeel in de modem dat zorgt voor de interactiviteit op de digicorder stuk zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Je hebt blijkbaar een intern ip adres 192.167.0.170 dat kan dus niet gaan...
ofwel heb je een extern ip adres 178.x.x.x en dan heb je een telenet ip adres dat nog niet interactief is, ofwel heb je een 10.x.x.x en dan is uw digicorder wel interactief...
Het is ook zo dat U voor digitale televisie een andere modem moet hebben dan wanneer U enkel maar internet heeft van Telenet.
U heeft nu vermoedelijk enkel maar een modem voor internet met enkel maar interne poorten op en ook geen telefoonpoort (RJ11)
Dus dan wordt het een nieuwe installatie door Telenet...
Heeft U de digicorder in een Telenetshop gekocht ? daar zou men U dit allemaal moeten kunnen vertellen hebben.
Wanneer het niet wil lukken samen met de helpdesk en ze hebben het MAC adres juist ingevuld kan ik toch maar enkel vermoeden dat ze jou een verkeerde modem hebben meegegeven, eentje voor internet ipv voor digitale tv..
ofwel heb je een extern ip adres 178.x.x.x en dan heb je een telenet ip adres dat nog niet interactief is, ofwel heb je een 10.x.x.x en dan is uw digicorder wel interactief...
Het is ook zo dat U voor digitale televisie een andere modem moet hebben dan wanneer U enkel maar internet heeft van Telenet.
U heeft nu vermoedelijk enkel maar een modem voor internet met enkel maar interne poorten op en ook geen telefoonpoort (RJ11)
Heeft U de digicorder in een Telenetshop gekocht ? daar zou men U dit allemaal moeten kunnen vertellen hebben.
Wanneer het niet wil lukken samen met de helpdesk en ze hebben het MAC adres juist ingevuld kan ik toch maar enkel vermoeden dat ze jou een verkeerde modem hebben meegegeven, eentje voor internet ipv voor digitale tv..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
het ip adres begint inderdaad met 192.laroyj schreef:Je hebt blijkbaar een intern ip adres 192.167.0.170 dat kan dus niet gaan...
ik heb de modem samen met de digicorder meegekregen bij het telenet servicecenter dus het zou me verbazen als ze me enkel een modem voor internet meegegeven hebben, ze zien toch ook dat ik een digicorder meeneem? Onderaan de modem zijn er 2 telefoonaansluitingen en 4 gele lanpoorten. er is ook nog een schuifknopje als ik dat verschuit gaan alle lichtjes van de poorten uit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Fotootje mss? Dat helpt ons al verder.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
pff geschat met een telenet medewerker en volgens hem is de fout gebeurd in de winkel. ik zag die man een aantal keer met een barcodescanner zowel de barcodes van de telenetdoos als de modemdoos scannen, is daar iets misgelopen? er is een verkeerde koppeling met een mac adres
ga ik nu de nieuwe telenet modem terug moeten binnen leveren en geven ze me dan hopelijk een juist gekoppelde modem mee of moet ook de digicorder mee terug naar de winkel?
ga ik nu de nieuwe telenet modem terug moeten binnen leveren en geven ze me dan hopelijk een juist gekoppelde modem mee of moet ook de digicorder mee terug naar de winkel?
-
- Moderator
Daar heb ik nog nooit van gehoord ....laroyj schreef:Het is ook zo dat U voor digitale televisie een andere modem moet hebben dan wanneer U enkel maar internet heeft van Telenet.
- Ofwel heb je een modem (en switch): hier krijgt de Digicorder rechtstreeks een adres van de Telenet DHCP server.
- - indien de digicorder een publiek IP krijgt (vb 178.x.x.x), dan is deze nog niet in hun systeem.
- indien correct moet deze inderdaad een 10.x.x.x krijgen ...
- - indien de digicorder een publiek IP krijgt (vb 178.x.x.x), dan is deze nog niet in hun systeem.
- Ofwel heb je een modem/router (homegateway)
- - als je dan een intern IP krijgt van de router (192.168.0.x) , dat betekent dat het MAC adres van de digicorder niet ingesteld is op de router. Dit kan alleen Telenet doen.
- indien de MAC pass-trough wel werkt, dan krijgt de digicorder een IP van Telenet (zie de 2 opties hierboven).
- - als je dan een intern IP krijgt van de router (192.168.0.x) , dat betekent dat het MAC adres van de digicorder niet ingesteld is op de router. Dit kan alleen Telenet doen.
Dat doet de technieker normaal bij de installatie. Bij self-install neem ik aan dat dit remote gebeurt door Telenet (of in de winkel ?). Hoe dan ook: "iemand" zal het moeten doen! Ik begrijp niet wat er daar zo moeilijk aan is .
-
- Elite Poster
het mac adres van de digicorder heb ik hen gegeven, ze brengen het in het systeem in, ik moest even wachten. Ja meneer inderdaad de box is niet interactief
zoals ik al zei, ik ga maar weer eens tijd verdoen in het telenet servicecenter
nu moest het niet zijn dat mijn pa geen storingen heeft op bepaalde zenders zou ik het zo laten want iets uitgesteld oproepen of zo of een tv gids raadplegen doen ze toch nooit, daarvoor kijken ze in hun gazet.
volgens telenet kan er pas uitgemeten worden als de box interactief is.
zoals ik al zei, ik ga maar weer eens tijd verdoen in het telenet servicecenter
nu moest het niet zijn dat mijn pa geen storingen heeft op bepaalde zenders zou ik het zo laten want iets uitgesteld oproepen of zo of een tv gids raadplegen doen ze toch nooit, daarvoor kijken ze in hun gazet.
volgens telenet kan er pas uitgemeten worden als de box interactief is.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik had bij een nieuwe box ook geen interactiviteit. De klantendienst was te belachelijk: andere box halen, dit en dat. Modem reset ed
Uiteindelijk Charlotte hier op het forum gecontacteerd en jawel, van op afstand, was de klus zo geklaard.
Mijn tip dus, stuur Charlotte een PM
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Uiteindelijk Charlotte hier op het forum gecontacteerd en jawel, van op afstand, was de klus zo geklaard.
-
- Elite Poster
Enig idee hoeveel tijd er kan overgaan alvorens je van haar een antwoord krijgt, in de veronderstelling dat zij dat nog steeds doet?Nicopara schreef:Ik had bij een nieuwe box ook geen interactiviteit. De klantendienst was te belachelijk: andere box halen, dit en dat. Modem reset ed
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
't is weekend voor alleman geweest e ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Dat kan soms een dag of twee duren (in de week). Als het langer dan een week duurt voor een reactie, stuur je best nog eens een PMEnig idee hoeveel tijd er kan overgaan alvorens je van haar een antwoord krijgt, in de veronderstelling dat zij dat nog steeds doet?
-
- Elite Poster
nu snap ik waarom ik nog geen antwoord van Charlotte heb gekregen. Bljkt dat de mail naar haar nog steeds in het Postvak UIT zit. Hoe kan het dat dit nog steeds niet verzonden is. Wat houdt dit tegen??
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
dat is teken dat ze het nog niet gelezen heeft
de koe zegt boe
Hey,
Wegens het gebrek aan voetbal ben ik gezwicht voor Telenet in het nadeel van Tv-Vlaanderen.
Ik heb zowel coax als utp klaarliggen voor de digicorder.
Aangezien ik een eigen bedrijfje heb is er reeds een bestaande Fluo (fixed ip) met modem only opzet.
Achter de modem staat een draytek (vigor) 2850.
Als ik het goed begrijp mag de digicorder niet achter een router staan (NAT) om interactiviteit te kunnen garanderen.
Een tussenoplossing is een switch plaatsen om 1 aftakking te maken voor de digicorder.
Dit brengt extra bekabeling en stroomverbruik mee.
Ik zou dus liever poort 2 op de draytek configureren zodat hij rechtstreeks van Telenet een 2e ipadress krijgt.
De andere poort zou nog wel steeds ipadressen moeten uitdelen aan mijn lan en ssid.
Gisteren heb ik al getest met extra vlan op die poort. Dat geeft gewoon een andere iprange met NAT.
Enig idee of dit mogelijk is, en in welke richting ik moet zoeken? (PORT/TAGGED-VLAN,bridged mode,DMZ)
grtz,
Christian
Wegens het gebrek aan voetbal ben ik gezwicht voor Telenet in het nadeel van Tv-Vlaanderen.
Ik heb zowel coax als utp klaarliggen voor de digicorder.
Aangezien ik een eigen bedrijfje heb is er reeds een bestaande Fluo (fixed ip) met modem only opzet.
Achter de modem staat een draytek (vigor) 2850.
Als ik het goed begrijp mag de digicorder niet achter een router staan (NAT) om interactiviteit te kunnen garanderen.
Een tussenoplossing is een switch plaatsen om 1 aftakking te maken voor de digicorder.
Dit brengt extra bekabeling en stroomverbruik mee.
Ik zou dus liever poort 2 op de draytek configureren zodat hij rechtstreeks van Telenet een 2e ipadress krijgt.
De andere poort zou nog wel steeds ipadressen moeten uitdelen aan mijn lan en ssid.
Gisteren heb ik al getest met extra vlan op die poort. Dat geeft gewoon een andere iprange met NAT.
Enig idee of dit mogelijk is, en in welke richting ik moet zoeken? (PORT/TAGGED-VLAN,bridged mode,DMZ)
grtz,
Christian
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Ik weet niet of dit met jou router mogelijk is, maar ik heb het bij mijn router opgelost door de LAN4 uitgang uit VLAN1 (=LAN) te halen en in VLAN2 (=WAN) te zetten. Dat is dezelfde VLAN waar ook de WAN ingang in staat.
Opgelet, dit zijn de instellingen op mijn router. Op die van jou kunnen de nummeringen compleet anders zijn
Dus: geen PORT/TAGGED-VLAN, bridged mode, DMZ of zo nodig.
Opgelet, dit zijn de instellingen op mijn router. Op die van jou kunnen de nummeringen compleet anders zijn
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Men noemt zoiets een "access" port in de meeste VLAN implementaties.
jaker schreef:Ik weet niet of dit met jou router mogelijk is, maar ik heb het bij mijn router opgelost door de LAN4 uitgang uit VLAN1 (=LAN) te halen en in VLAN2 (=WAN) te zetten. Dat is dezelfde VLAN waar ook de WAN ingang in staat.
Alvast bedankt.
Dit ga ik eens bekijken.
Het is een draytek... zal eens zien op access port ook