Business abbo voor particulier

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Zoals de titel al zegt, is dit mogelijk?

Het zou gaan om het Business Internet 80 abonnement (http://smb.telenet.be/nl/internet/business-internet-80)
Dit abo heeft 80/6 en 500GB vast verbruik.

Ik zou dit abonnement willen nemen ter vervanging van mijn Fibernet (60/3.75) met vrij downloaden (+/- 170GB tot grootverbruiker bij normaal gebruik => alles overdag)
De reden dat ik wil wisselen is de vrij downloaden bullshit waarbij alles s'nachts moet gebeuren. En aangezien ik s'nachts slaap en overdag leef wil ik liever een abo met een vast volume. (DSL is geen optie, en ik ga ook niet s'nachts alles laten aanstaan om iets te downloaden!)

Mijn Fibernet nu kost iets van een 46.25€ en dit nieuw abonnement zou dan 46€ kosten in de maand (dus nog goedkoper eigenlijk) tenzij de prijs op hun site zonder BTW is natuurlijk (wat ik ook nergens kan vinden dus ik ga ervanuit dat de BTW erin zit).

Zijn er hier mensen (particulieren zonder BTW nummer) die dit abonnement hebben, wat is hun ervaring hiermee. Dit werkt gewoon met de huidige home gateway die ik nu heb neem ik aan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

business abbo's zijn altijd EXclusief btw normaalgesproken.
kan je ook heel makkelijk vinden: *helemaal* naar beneden scrollen: "Prijzen in euro en exclusief btw tenzij anders vermeld",
dus is effectief de prijs zonder 21% btw.

voor de rest denk ik niet dat er een probleem is om als particulier zo'n abbo te nemen.

merk verder op dat hun 16 euro korting die ze vermelden, ook *niet* meer geldig is (voorwaardes tot 31/12/2013),
en dat de prijs vanaf eind deze maand 46.90 exclusief is, dus je zal 60,53 euro / maand betalen voor dit abbo.

EDIT:
waarom is vdsl overigens geen optie?
als je echt veel download, zal je na een dag of 2 over je 500gb limiet bij TN zijn... en dan kom je op smallband, dus dat is ook toch geen oplossing?
als 30/6 beschikbaar is voor jouw adres, zou ik toch een van de vdsl providers overwegen, het zal je goedkoper uitkomen en je zal op het eind van de rit meer kunnen downloaden.

EDIT2: rekensommetje weggehaald wegens toch fouten erin :)
Laatst gewijzigd door Splitter 05 jan 2014, 17:05, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ah daar zit dat verstopt van de BTW.
60€ is dan al wel wat duurder...
Dat van die korting (die niet meer geldig is) had ik al gezien en daarom ook niets van in mijn post vermeld.

(Ze zouden dit wel eens van hun site kunnen halen. Zoiets niet meer laten zien als de datum voorbij is, is niet zo moeilijk met wat javascript, maarja sukkeltjes bij Telenet in Mechelen ginder hoor.)

DSL is geen optie omdat dit gewoon niet de nodige snelheid haalt waar ik woon (en stabiliteit) die ik wens. Bij vrienden in de buurt (zelfde en aanliggende straten is het huilen met de pet op en is het niks dan miserie) Moest het mogelijk zijn dan lag Telenet al lang buiten.


Edit: de snelheid heb ik niet zozeer nodig om te downloaden maar eerder om al eens wat gaming streams te bekijken (en nog wat andere devices te gelijk deftig op het net te laten. Die 80 is dan ook veel te hoog, maar iets als 20 is veel te laag op sommige momenten.)
Laatst gewijzigd door beele 05 jan 2014, 17:04, in totaal 1 gewijzigd.
garmoen
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2013, 12:38
Bedankt: 2 keer

Vanaf 26 januari kost business 80/6Mbps 46.90 x 21% = 56.74 euro netto
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

heh, tis zondag... ben vandaag dus idd niet goed bezig met rekensommetjes, maar zondag is dus mijn excuus! :)
garmoen heeft idd gelijk, het is 56.47/maand.

dat 20 wat aan de lage kant is, geef ik je ook gewoon gelijk in, daarom dat ik zei van 30/6, als je wat geluk hebt, kan dat toch max 70/6 worden,
en dan zit je dus zeker niet slecht :)
maar als het in je buurt idd zo slecht gesteld is, dan zou ik ook zeggen van bij TN te blijven, althans, tot andere spelers op de kabel komen
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Goed! Ik ga dit doen. (Hopelijk komt Mobistar later dit jaar met goeie aanbiedingen af met enkel internet.)

Nu nog proberen een getrouwheidskorting van een vijftal euro los te peuteren. We zijn thuis al klant sinds het begin dus er zou toch wel iets af moeten kunnen vind ik :lol: (men mag hopen hé)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Welk resultaat krijg je op lijntest.be? Meten is weten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”